Πέμπτη, Μαρτίου 30, 2017

Ένας βόθρος που λεγόταν Φαληρέας



Ο απόπατος του Φαλήρου


Θα μπορούσε κανείς να πει πολλά ή και τίποτα για το περιεχόμενο της ψυχής και του μυαλού του αυτοαποκαλούμενου «Φαληρέα» της «Καθημερινής», που χθες «δεν είχε λόγια» να περιγράψει την έκπληξη που ένιωσε όταν πληροφορήθηκε πως η Τασία Χριστοδουλοπούλου έγινε γιαγιά, μια και κάτι τέτοιο προϋποθέτει να «είναι και μητέρα».

Π.Κ.

πηγή: Αυγή


Θα μπορούσε κανείς να μιλήσει για χυδαιότητα. Θα μπορούσε κανείς να το εκλάβει ως ακόμη ένα φθηνό, σεξιστικό σχόλιο. 
 
Θα μπορούσε κανείς να πει πολλά ή και τίποτα για το περιεχόμενο της ψυχής και του μυαλού του αυτοαποκαλούμενου «Φαληρέα» της «Καθημερινής», που χθες «δεν είχε λόγια» να περιγράψει την έκπληξη που ένιωσε όταν πληροφορήθηκε πως η Τασία Χριστοδουλοπούλου έγινε γιαγιά, μια και κάτι τέτοιο προϋποθέτει να «είναι και μητέρα».
 
Μόνο ένας επαγγελματίας μισάνθρωπος θα αμφισβητούσε την ιερότερη πτυχή της γυναικείας φύσης και μόνο ένας καθ’ έξιν μισογύνης θα χρησιμοποιούσε τα πιο ελεεινά ερωτηματικά για το δικαίωμα στη μητρότητα.
 
Κι αφού «δεν είχε λόγια» ο Φαληρέας του Φαλήρου, είπε να αφήσει τα εγκεφαλικά του περιττώματα στο χαρτί και μας τα σέρβιρε σε ένα δήθεν φλεγματικό περιτύλιγμα που δυστυχώς δεν ήταν όσο αεροστεγές θα έπρεπε ώστε να μη μας πάρει η μπόχα της πένας του. 
 
Και κάπου εκεί στερεύει η πολιτική ορθότητα για την αντιμετώπιση του φαληρικού απόπατου. 
 
Γιατί, άλλο τα σκατά και άλλο οι πάστες, που λένε μερικά τετράγωνα παρακάτω από το γραφείο του μισογύνη του Φαλήρου.

Κωνσταντίνος Ταχτσίδης: Συνέντευξη με έναν βρικόλακα

Κακά τα ψέμματα πάντως, η κρίση έχει επηρεάσει πολύ τα κανάλια. Να φανταστείτε χθες ο ΣΚΑΙ, 12 και μισή έβαλε πλυντήριο... στο νυχτερινό τιμολόγιο.

Νυφίτσα (η) (σαρκοφάγο θηλαστικό) της οικογένειας των μουστελιδών. Έχει επίμηκες και λεπτό σώμα, μήκους περίπου 20-30 εκ. Έχει πεπλατυσμένο και στενό κεφάλι, με μεγάλα μαύρα μάτια, στρογγυλά αυτιά και μακρύ λαιμό
(μεταφορικά), (μειωτικό) ύπουλος, καταχθόνιος, διαπλεκόμενος άνθρωπος
*** Έβγαλε που λέτε ο ΣΚΑΙ τον Σημίτη, χθες λίγο μετά τα μεσάνυχτα, για να ζητήσει εκλογές (μην εκτίθεται μόνος του ο Μητσοτάκης)… για τέτοια απελπισία μιλάμε!
*** Πάνω από μια δεκαετία είχε να δώσει συνέντευξη ο τάπερμαν (Μαλβίνα, λείπεις…). Το έκανε την ίδια μέρα που συζητήθηκε στη Βουλή η σύσταση προανακριτικής επιτροπής που θα διερευνήσει τυχόν ποινικές ευθύνες για έναν από τους πιο στενούς συνεργάτες του… τον πάλαι ποτέ πανίσχυρο τσάρο της οικονομίας, Γιάννο Παπαντωνίου.
*** Κακά τα ψέμματα πάντως, η κρίση έχει επηρεάσει πολύ τα κανάλια. Να φανταστείτε χθες ο ΣΚΑΙ, 12 και μισή έβαλε πλυντήριο στο νυχτερινό τιμολόγιο.
*** Η συνέντευξη Σημίτη στο επίσημο κανάλι της ΝΔ, δεν ήταν διαφορετική εκπομπή απο το Survivor. Και Κινέζο είχε… και ασυλία είχε… και διαπλοκή είχε… και «μάσα» για τους νικητές είχε! Αν τις κατασκευές των αθλημάτων της είχε πάρει με απευθείας ανάθεση ο Μπόμπολας, δε θα μπορούσες να τα ξεχωρίσεις.
*** «Κοινωνικό φαινόμενο η διαφθορά», είπε ο πρωθυπουργός που στο υπουργικό του συμβούλιο, επί μια οχταετία, ο καλύτερος έχει πουλήσει τη μάνα του… με υπερτιμολόγηση!
*** Στη χώρα, που δηλώνουν «φιλελεύθεροι» όλα τα μπουμπούκια της ακροδεξιάς, επιτήδειοι επιχειρηματίες και τα «ορφανά» του αρχιερέα της διαπλοκής … το τέρας του Φρανκενστάιν φαντάζει σαν τον «Βασιλιά των λιονταριών». Δεν είναι τυχαίο που οι άνθρωποι που εστιάζουν στην ευημερία των αριθμών, είναι συνήθως πολύ μεγάλα «νούμερα».
*** Σε άλλα νέα, παροξυσμό έπαθε το «μέτωπο της λογικής» με τον Νίκο Μπελογιάννη και το μουσείο που εγκαινιάστηκε προς τιμήν του στην Αμαλιάδα. ΝΔ, Χρυσή Αυγή, ΟΝΝΕΔ, σύσσωμο το φιλελεδιστάν και ο όμιλος Αλαφούζου αφήνιασαν…! 65 χρόνια μετά την εκτέλεσή του και ακόμα «ενοχλεί».

*** Το μετεμφυλιακό κράτος που στήθηκε από συνεργάτες των ναζί, χωροφύλακες, ταγματασφαλίτες, χίτες, βασανιστές και ακραίους συντηρητικούς θέλει να πάρει, απενοχοποιημένο, την εκδίκησή του. Η ΝΔ ήταν πάντα η μήτρα των ακραίων, που όμως μέχρι και την προεδρεία του Κώστα Καραμανλή, τους συγκρατούσε μέσα σε δημοκρατικά πλαίσια… τώρα είναι η ηγετική ομάδα του Κυριάκου.

*** Ας μεριμνήσει λοιπόν η πολιτεία και για αυτά τα ανθρώπινα σκουπίδια που ζουν από το μίσος, να κάνουν επιτέλους ένα μουσείο Παττακού, Σκαλούμπακα και Σκόμπυ, να ησυχάσουν!
*** Ας δείξουμε όμως κατανόηση. Όταν τρέχεις να αγοράσεις μακαρόνια και γάλατα στα capital control ή όταν το δίκιο του αφεντικού σου το νιώθεις για δικό σου, είναι απόλυτα λογικό να σιχαίνεσαι ανθρώπους που αντιστέκονται και που αντιμετωπίζουν το θάνατο με χαμόγελο, κρατώντας ένα λουλούδι. Σου θυμίζουν όλα αυτά που θα ήθελες, αλλά δε θα γίνεις ποτέ.

Αυτοί, παιδί μου, δεν...

Στίχοι: Μιχάλης Γκανάς
Μουσική: Μιχάλης Καλογεράκης
Ερμηνεία: Μιχάλης & Παντελής Καλογεράκης
CD: 4η Ακρόαση Μικρής Άρκτου Vol. 1 (2014)
Κυκλοφορεί από την Μικρή Άρκτο


Από την ποιητική συλλογή του Μιχάλη Γκανά, Άψινθος, εκδ. Μελάνι

Αυτοί παιδί μου δεν
δεν σου χαρίζουνε ούτε τη νύστα τους
όλο δεν και δεν και δέν-
τρο δεν φυτέψανε τα χέρια τους
δεν χαϊδέψανε σκυλί γατί πουλάκι πληγωμένο
γυναίκα άσχημη και στερημένη
αυτοί παιδί μου δεν

αυτοί παιδί μου δεν
δεν δίνουν του Αγγέλου τους νερό
όλο δεν και δεν και δέν-
τρο δεν φυτέψανε τα χέρια τους
αυτοί παιδί μου δεν
δεν είδαν --κατάργησαν τα μάτια τους--
δεν χαϊδέψανε σκυλί γατί πουλάκι πληγωμένο
γυναίκα άσχημη και στερημένη
αυτοί παιδί μου δεν
δεν ξέρουνε δεν αγαπούν
ξέρουνε μόνο να απαιτούν
περισσότεραπερισσότεραπερισσότερα περί...
που έτσι γράφεται το μέλλον μας.


Ενορχήστρωση: Κώστα Παρίσης
Κώστας Παρίσης, μπάσο, κιθάρες, προγραμματισμός ήχων
Αντώνης Παπακωνσταντίνου, πλήκτρα, ηλεκτρικό πιάνο
Θάνος Χατζηαναγνώστου, τύμπανα, κρουστά
Ηχοληψία, μίξεις: Κώστας Παρίσης
Ηχογράφηση-Mastering: Studio Praxis

Politico: Αυτοί κατέστρεψαν την Ευρώπη - Τα ονόματα που προκαλούν έκπληξη

Δημοσιεύθηκε:
Εκτύπωση
Από την στιγμή που στο λεξιλόγιό μας μπήκε το Grexit, ολοένα και περισσότεροι αναλυτές προέβλεπαν μια διάλυση της Ευρωπαϊκής Ένωσης μέσα στα επόμενα χρόνια. Μπορεί το σενάριο αποχώρησης της Ελλάδας να έχει ξεχαστεί, όμως η αποψινή ενεργοποίηση του άρθρου 50 για την έξοδο της Βρετανίας από την Ένωση μας υπενθυμίζει ότι ο κίνδυνος της κατάρρευσης του ευρωπαϊκού οικοδομήματος είναι υπαρκτός.
Τη προηγούμενη εβδομάδα, η Ευρώπη  κάλεσε Ευρωπαίους πολίτες και αρκετούς από τους 751 Ευρωβουλευτές της σε ένα «Κοινοβούλιο Πολιτών», στο πλαίσιο εορτασμού της Συνθήκης της Ρώμης. Η ημερίδα χαρακτηρίστηκε ανούσια, καθώς δεν εμβάθυνε στα ανοιχτά ζητήματα που οδηγούν σταδιακά την ΕΕ στην διάλυση.
Το μόνο σίγουρο είναι πως οι παράγοντες είναι πολλοί και το πρόβλημα πολυσύνθετο. Ωστόσο, θέλοντας να παρουσιάσει μερικά από τα πρόσωπα και τους θεσμούς που συνέβαλαν με τον τρόπο τους στο να οδηγηθεί η Ένωση προς αυτή την κατεύθυνση, η ιστοσελίδα Politico δημοσίευσε μια χιουμοριστική -ίσως και υπερρεαλιστική- λίστα με ονόματα, η οποία όμως κρύβει ταυτόχρονα αρκετές αλήθειες για τις αιτίες των σημερινών προβλημάτων της ΕΕ. Σε αυτήν θα βρει κανείς τον Δία -ναι, τον αρχαίο Έλληνα θεό-, μέχρι και τις ίδιες τις Βρυξέλλες και την Συνθήκη της Ρώμης.
Ο Δίας
ZEUS AND EUROPAΟι περισσότεροι από εσάς θα γνωρίζετε ήδη τον μύθο: ο Έλληνας θεός μεταμορφώθηκε σε ταύρο και απήγαγε την όμορφη Ευρώπη, με στόχο να την βιάσει. Ο λευκός ταύρος άρχισε να τρέχει με δύναμη, διέσχισε τη θάλασσα συνοδευόμενος από Τρίτωνες και Νηρηίδες και έφτασε στην Κρήτη. Όταν αποβιβάστηκε στο νησί, ο ταύρος δεν φαινόταν πια, αλλά ο Δίας πήρε από το χέρι την Ευρώπη και την οδήγησε στο Δικταίον άντρο, με την συνέχεια να είναι γνωστή. Σύμφωνα με το Politico, ακόμα και ο μύθος γύρω από την γυναίκα-Ευρώπη είναι τόσο τραγικός, που δεν θα μπορούσε παρά να συσχετιστεί με το τραγικό μέλλον της Γηραιάς ηπείρου.
Η Εντίθ Κρεσόν
 Αποτέλεσμα εικόνας για Η Εντίθ Κρεσόν
Η ιστοσελίδα την χαρακτηρίζει ως την «χειρότερη Ευρωπαία Επίτροπο» που υπήρξε ποτέ και ίσως όχι αδίκως. Η πρώην Γαλλίδα πρωθυπουργός και πρώην Επίτροπος Επιστήμης, Έρευνας και Ανάπτυξης εμπλέκεται σε ένα από τα μεγαλύτερα σκάνδαλα διαφθοράς στις Βρυξέλλες, διορίζοντας φίλους της ως συμβούλους, «χάνοντας» μεγάλα χρηματικά ποσά που προορίζονταν για προγράμματα που αφορούσαν τους νέους της Ευρώπης και ερχόμενη σε ρήξη την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. «Η Κρεσόν έκανε στην Ευρώπη ό,τι της έκανε και ο Δίας», σημειώνει το άρθρο.
Ο Κριστόφ Μπλοχέρ
 Christoph Blocher in Bern during a session of the Swiss National Council in 2013 | Fabrice Coffrini/AFP via Getty Images
Πολλοί έχουν αναρωτηθεί πόσο διαφορετικά θα ήταν τα πράγματα για την ΕΕ, εάν ένα πλούσιο κράτος σαν την Ελβετία γινόταν μέλος της. Πίσω στην δεκαετία του 1990, ο βιομήχανος Κριστόφ Μπλοχέρ έκανε τα πάντα για να οδηγήσει την Ελβετία σε ένα δημοψήφισμα για την συμμετοχή της ή αποχή της από την ΕΕ. Ως φανατικός ευρωσκεπτικιστής, ο Μπλοχέρ πάτησε τα «κατάλληλα κουμπιά» για να διασφαλίσει την απομόνωση της χώρας, ηγούμενος μιας καμπάνιας με ακροδεξιά και αντιμεταναστευτικά συνθήματα. Ο ίδιος ουσιαστικά παρέδωσε δωρεάν μαθήματα στην Γαλλίδα Μαρίν Λεπέν και στον Ολλανδό Γκερτ Βίλντερς, τα οποία φαίνεται οι τελευταία να έχουν παρακολουθήσει με προσοχή.
Οι Βρυξέλλες
Αποτέλεσμα εικόνας για Βρυξέλλες









Η ίδια η βελγική πρωτεύουσα, σύμφωνα με το Politico, συνέβαλε κατά ένα τρόπο στην καταστροφή της Ένωσης. Όταν οι ιδρυτές της Ευρωπαϊκής Ένωσης έψαχναν ένα μέρος για να φιλοξενηθούν τα κεντρικά γραφεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο, θεώρησαν πως οι Βρυξέλλες θα ήταν το καταλληλότερο σημείο. Θεωρώντας πως πρόκειται για την «δίδυμη αδελφή» του Παρισιού, οι Βρυξέλλες επιλέχτηκαν να γίνουν η «καρδιά» της Ευρώπης. Σύμφωνα όμως με το Politico, το μόνο που έγινε ήταν να δημιουργηθεί η λεγόμενη ευρωπαϊκή συνοικία που απέκλειε τους μόνιμους κατοίκους και η οποία δεν κατάφερε να προσελκύσει τα ταλέντα που επιλέγουν πόλεις όπως το Παρίσι και το Άμστερνταμ.
Ο Φρανσουά Μιτεράν
 François Mitterrand in 1983 at China's Great hall of the people, in Beijing | Gabriel Duval/AFP via Getty Images
Ο πρώην Γάλλος πρόεδρος Φρανσουά Μιτεράν ήταν το πρόσωπο εκείνο που πίεσε όσο κανένα άλλο για την δημιουργία ενός κοινού νομίσματος, σε μια προσπάθεια να αποδυναμώσει το γερμανικό μάρκο. Μετά την πτώση του Βερολίνου, ο Μιτεράν κατάφερε να πείσει τον Γερμανό Καγκελάριο Χέλμουτ να εγκαταλείψει το μάρκο, προσφέροντάς του βοήθεια στην επανένωση της χώρας. Και κάπως έτσι – για πολιτικούς και όχι για οικονομικούς λόγους- γεννήθηκε το ευρώ. Και αυτό καταδικάστηκε σε αποτυχία.
Η Αντιγόνη Λουσιάδη
Η Ελληνίδα πρώην τραπεζίτης της Goldman Sachs συνεργάστηκε στο παρελθόν με την κυβέρνηση του Κώστα Σημίτη για να καταφέρει να μπει η χώρα μας στην ευρωζώνη. Το Politico κάνει λόγο για «ελληνική τραγωδία», μόνο που σε αυτή την περίπτωση η ηρωίδα δεν είχε την άσχημη κατάληξη που θα περίμενε κανείς σε ένα έργο του Σοφοκλή, αλλά ζει πλουσιοπάροχα στο Λονδίνο.
Ο άγνωστος Ευρωπαίος αξιωματούχος
 Spencer Platt/Getty Images
Περισσότεροι από 50.000 άνθρωποι εργάζονται για την Ευρωπαϊκή Ένωση, σύμφωνα με την ιστοσελίδα. Ωστόσο, οι περισσότεροι παραμένουν ανώνυμοι, την στιγμή που οι Ευρωπαίοι πολίτες θα ήθελαν να γνωρίζουν περισσότερα πράγματα γι' αυτούς, να τους νιώθουν κοντά τους. Οι Βρυξέλλες μοιάζουν στα μάτια μας ένα κάστρο του Κάφκα, όπου κατοικούν οι απρόσωποι γραφειοκράτες των Βρυξελλών.

Ο Μπόρις Τζόνσον

 Boris Johnson at St Paul's Cathedral in London | WPA pool photo by Ian Gavan/Getty Images
Ο πρώην δήμαρχος του Λονδίνου και νυν υπουργός Εξωτερικών της Βρετανίας ήταν η... «πεταλούδα» που, κουνώντας τα φτερά της, προκάλεσε σεισμό στην χώρα του που με την σειρά τους έφεραν μετασεισμούς σε ολόκληρη την Ευρώπη. Υπενθυμίζουμε ότι η ενεργοποίηση του Άρθρου 50 για την έξοδο της Βρετανίας θα γίνει σήμερα, Τετάρτη.
Η νοικοκυρά της ΣουηβίαςΣχετική εικόνα
«Οι φήμες που θέλουν τους Γερμανούς να κάνουν θυσίες προς τιμήν μιας θεάς που φέρει το όνομα “νοικοκυρά της Σουηβίας” είναι μάλλον υπερβολικές», γράφει το Politico, συνεχίζοντας: «Όμως η Καγκελάριος Άνγκελα Μέρκελ επικαλέστηκε το πνεύμα της Γερμανίδας θεάς της λιτότητας όταν χτύπησε η κρίση, λέγοντας ότι, όπως η νοικοκυρά της Σουηβίας, πιστεύει ότι δεν πρέπει να ζει κανείς με περισσότερα από αυτά που μπορεί να διαθέσει».
Ζαν Μαρκ Μποσμάν
 Belgian soccer player Jean-Marc Bosman at the European Court of Justice in December 1995 | STF/AFP via Getty Images
Ένα ακόμα μη αναμενόμενο πρόσωπο στην λίστα είναι αυτό του Βέλγου ποδοσφαιριστή Ζαν Μαρκ Μποσμάν, ο οποίος την δεκαετία του 1990 κατέφυγε στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, μηνύοντας την ομάδα του που δεν τον άφηνε να φύγει. Το αποτέλεσμα ήταν οι ομάδες σε κάθε χώρα της Ευρώπης να αλλάξουν ριζικά, με τους παίκτες να προέρχονται συνήθως από το εξωτερικό και τους πολίτες να νιώθουν πως τους «πήραν το ποδόσφαιρο».
Ο Βίκτωρ Όρμπαν
Αποτέλεσμα εικόνας για Ο Βίκτωρ Όρμπαν 
Πολλοί ήταν εκείνοι που κατηγόρησαν την Γερμανίδα Καγκελάριο, Άνγκελα Μέρκελ, για την υποδοχή των προσφύγων τον Σεπτέμβριο του 2015. Ωστόσο, δεν θα είχαμε τις εικόνες με την Μέρκελ να βγάζει φωτογραφίες με έφηβους Σύριους, εάν ο Ούγγρος Βίκτωρ Όρμπαν δεν τους είχε αναγκάσει να επιβιβαστούν μαζικά σε λεωφορεία με προορισμό την Αυστρία και την Γερμανία. Η ουγγρική κυβέρνηση επιβάρυνε τις γειτονικές της χώρες, αρνούμενη να αναλάβει το μερίδιο ευθύνης της στην προστασία των προσφύγων πολέμου.
Η Συνθήκη της Ρώμης
 Αποτέλεσμα εικόνας για Συνθήκες της Ρώμης του 1957
Οι Συνθήκες της Ρώμης του 1957 είναι οι δύο διεθνείς συνθήκες με τις οποίες ιδρύθηκαν η Ευρωπαϊκή Οικονομική Κοινότητα (ΕΟΚ) και η Ευρωπαϊκή Κοινότητα Ατομικής Ενέργειας (ΕΥΡΑΤΟΜ), από τις οποίες προήλθε η Ευρωπαϊκή Ένωση. Υπεγράφησαν από εκπροσώπους του Βελγίου, της Δυτικής Γερμανίας, της Γαλλίας, της Ιταλίας, του Λουξεμβούργου και της Ολλανδίας στις 25 Μαρτίου 1957 και η ημερομηνία υπογραφής τους θεωρείται η επίσημη ημερομηνία γέννησης της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Στην Ρώμη ήταν και η πρώτη φορά που ακούστηκε η η πρόταση για «μια τόσο στενά συνδεδεμένη Ένωση», η οποία, όπως αποδείχτηκε, οδήγησε τους λαούς να τρέχουν προς την αντίθετη κατεύθυνση.

Η σημειολογία του αυτονόητου



"Διηγηματογράφος χαμηλόφωνος, αδρός και λιτός, πλάγια ειρωνικός..."

Νέος διάβασα όλα τα βιβλία του Γιώργου Ιωάννου…

Δημήτρης Πετσετίδης

Διηγηματογράφος χαμηλόφωνος, αδρός και λιτός, πλάγια ειρωνικός.
Ο Δημήτρης Πετσετίδης χτίζει απλές, σχεδόν ακύμαντες ιστορίες, πολλαπλώς όμως δραστικές, όπου από κάτω η συλλογική μοίρα του τόπου βράζει και διασταυρώνεται αποφασιστικά με την ατομική περιπέτεια των ηρώων του.
Βραβευμένος από την Ακαδημία Αθηνών για το σύνολο της πεζογραφίας του, ο σημερινός φιλοξενούμενος της στήλης μας ανακεφαλαιώνει βιβλία, λογοτεχνικούς χαρακτήρες, αφηγηματικούς τόπους που τον σφράγισαν, ως αναγνώστη και ως συγγραφέα. 

Επιμέλεια Μισέλ Φάϊς 

Στο σπίτι του πατέρα μου δεν υπήρχε ούτε ένα λογοτεχνικό βιβλίο.
Σήμερα ζω σε ένα σπίτι γεμάτο βιβλιοθήκες με χιλιάδες βιβλία, πολλά από τα οποία, όσο κι αν το θέλω, θα τα αφήσω αδιάβαστα.
Θέλω να μιλήσω μόνο για όσα, κατά τρόπο σημαντικό, έπαιξαν ρόλο στη διαμόρφωση του λογοτεχνικού μου χαρακτήρα.
Και θα σταματήσω στα χρόνια που προηγήθηκαν της εκδόσεως του πρώτου μου βιβλίου, μακράν της εποχής κατά την οποία άρχισα να βλέπω τα γραπτά μου δημοσιευμένα.
Δεν θα αναφερθώ σε αναγνώσεις βιβλίων, για μένα πολύ σημαντικών, όπως είναι τα: θεωρητικά λογοτεχνίας, ιστορικά και μαθηματικά.
Το πρώτο βιβλίο που έπεσε στα χέρια μου ήταν στο χωριό της γιαγιάς ένας μεγάλος Ονειροκρίτης μαζί με μια δίτομη έκδοση των Αθλίων που μου διάβαζε η μάνα μου, δεν είχα πάει ακόμη στο σχολείο.
Θα ήμουν στην τελευταία τάξη του Δημοτικού, διάβαζα τότε μυθιστορήματα από το περιοδικό «Ελληνόπουλο―ο θησαυρός των παιδιών», όταν ένας γείτονας μου έδωσε τη Ζωή εν τάφω του Μυριβήλη, βιβλίο που με γοήτευσε, και εν συνεχεία μου δάνεισε τη Δασκάλα με τα χρυσά μάτια.
Ακόμη θυμάμαι τη φρικτή αίσθηση που με κατείχε καθώς διάβαζα για τον τραυματία φαντάρο που δεν είχε αντιληφθεί την απουσία του ακρωτηριασμένου ποδιού του.
Μαθητής των πρώτων τάξεων του Γυμνασίου διαβάζω το Ανθρωποι και ποντίκια του Στάινμπεκ, ενώ του ιδίου συγγραφέα ύστερα από κάμποσα χρόνια με επηρέασε και με συγκίνησε πολύ ένα σχεδόν άγνωστο, το πρώτο του βιβλίο: Το χρυσό κύπελλο, μυθιστορηματική βιογραφία του πειρατή Χένρι Μόργκαν, ο οποίος έχει βάλει στόχο να κατακτήσει μια γυναίκα υπέροχης ομορφιάς και δεν έχει καμιά ηθική αναστολή μπροστά στον σκοπό του, για να απογοητευτεί στο τέλος γνωρίζοντάς την.
Μαθητής του Γυμνασίου, αρχίζω να διαβάζω τον Καζαντζάκη.
Πρώτα το Ο τελευταίος πειρασμός, κατόπιν Ο καπετάν Μιχάλης και συνέχισα να διαβάζω τα βιβλία του Καζαντζάκη για πολλά χρόνια.
Ακόμη και σήμερα ανατρέχω στην Αναφορά στον Γκρέκο, σήμερα που έχω κάμποσες ενστάσεις για το γλωσσικό του ιδίωμα.
Γύρω στα μέσα της δεκαετίας του ’50 διαβάζω το βιβλίο Σάλκα Βάλκα του Ισλανδού νομπελίστα Χάλντορ Λάξνες.
Με επηρέασε κυρίως στις εκθέσεις που έγραφα ως μαθητής, αλλά μήπως κι αυτές δεν προοιωνίζονται το συγγραφικό μας μέλλον;
Εκείνη την εποχή διαβάζω τον Χεμινγουέι, έναν συγγραφέα του οποίου η γραφή πολύ με ελκύει και βρίσκω πάντα ξεχωριστό, εκτός των άλλων, το βιβλίο του Ο γέρος και η θάλασσα.
Φοιτητής διαβάζω τα βιβλία Γιούγκερμαν, Ο συνταγματάρχης Λιάπκιν, Η μεγάλη χίμαιρα του Μ. Καραγάτση, μου τα συνιστά ενθέρμως ένας συγκάτοικος Κύπριος φοιτητής, ο Ανδρέας Μαλέκος.
Ακόμη τότε διάβασα τα Νούμερο 31328, Γαλήνη, Αιολική γη του Βενέζη, καθώς και το Ιστορία ενός αιχμαλώτου του Στρατή Δούκα.
Τη δεκαετία του '70 ανακάλυψα τη λογοτεχνία της Λατινικής Αμερικής και γίνομαι φανατικός της θαυμαστής: Η πεδιάδα στις φλόγες, με το εξαίρετο διήγημα «Τάλπα», το μυθιστόρημα Πέδρο Πάραμο του Χουάν Ρούλφο.
Υστερα τα 100 χρόνια μοναξιάς του Μάρκες, Η πόλη και τα σκυλιά του Μάριο Βάργκας Γιόσα και το βιβλίο Πεζογράφοι της Λατινικής Αμερικής (εκδ. Εγνατία).
Ρώσους δεν διάβασα πολλούς στα νιάτα μου. Τα Εγκλημα και τιμωρία, Υπόγειο, Αναμνήσεις από το σπίτι των πεθαμένων, ένα-δυο ακόμη του Ντοστογιέφσκι κι έναν τόμο με διηγήματα του Τσέχοφ.
Κάπου εκεί, διαβάζω το Μαγικό βουνό και θαυμάζω τη γραφή του Τόμας Μαν.
Υστερα, αφού είδα πρώτα το κινηματογραφικό έργο του Βισκόντι, διάβασα το Θάνατος στη Βενετία για να συνεχίσω με το Μπούντεμπρουκ.
Νέος ακόμη διάβασα όλα τα βιβλία του Γιώργου Ιωάννου και τα δύο πρώτα βιβλία του Η. Χ. Παπαδημητρακόπουλου: Οδοντόκρεμα με χλωροφύλλη, Θερμά θαλάσσια λουτρά, διηγήματα που έφεραν έναν καινούργιο άνεμο στην ελληνική πεζογραφία της μικρής φόρμας.
Θαύμασα και θαυμάζω ακόμη το βιβλίο–τομή στην πεζογραφία μας Η κάθοδος των εννιά του Θανάση Βαλτινού.
Τον Οδυσσέα του Τζόις και τους Δουβλινέζους, τη Φόνισσα και τα διηγήματα του Παπαδιαμάντη, τα μυθιστορήματα του Φόκνερ Καθώς ψυχορραγώ, Η βουή και η αντάρα καθώς και άλλα πολλά σημαντικά Ελλήνων και ξένων συγγραφέων, τα μελετώ και τα διαβάζω από το 1990 και μετά, ώριμος πλέον στην ηλικία.
▶ Τελευταίο βιβλίο του Δ. Πετσετίδη είναι η συλλογή διηγημάτων «Επί τέσσερα» (Εστία, 2014).Για το βιβλίο μιλούν:

Παρουσίαση του βιβλίου του Δημήτρη Πετσετίδη Επί τέσσερα

ΑΛΕΞΗΣ ΖΗΡΑΣ, κριτικός λογοτεχνίας
ΕΥΑ ΚΑΡΑΪΤΙΔΗ, εκδότρια
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΑΥΤΟΠΟΥΛΟΣ, κριτικός λογοτεχνίας
Παρασκευή 28 Νοεμβρίου 2014

Ερντογάν , σε παρακαλούμε μη φυλακίσεις κι αυτόν τον καλλιτέχνη!

huseyin-sahin-3Εκπληκτικές ψηφιακές φωτοσυνθέσεις  από τον Τούρκο καλλιτέχνη και εικαστικό Hüseyin Şahin , που δημιουργούν ένα απίθανα σουρεαλιστικό και παραμυθένιο μωσαϊκό, με σκηνές που παντρεύουν  τη φύση , την αστική καθημερινότητα και την τεχνολογία.
Ο Şahin δουλεύει με μία μεγάλη ποικιλία ψηφιακών φωτογραφιών τις οποίες στη συνέχεια επεξεργάζεται, φτιάχνει κολάζ και στη συνέχεια τα μοιράζεται στο Instagram.






huseyin-sahin-6

Ένα "δωράκι" στους "συντρόφους" του 20ού συνεδρίου του ΚΚΕ

Σταυρόπουλος Λάμπρος 

ΕΛΛΗ ΠΑΠΠΑ «Ο Ζαχαριάδης ευθύνεται για την εκτέλεση του Μπελογιάννη»

Κυκλοφόρησε από το Μουσείο Μπενάκη η «πολιτική διαθήκη» της συντρόφου του στελέχους του ΚΚΕ
ΕΛΛΗ ΠΑΠΠΑ «Ο Ζαχαριάδης ευθύνεται για  την εκτέλεση του Μπελογιάννη»
Η χαρακτηριστική φωτογραφία του Νίκου Μπελογιάννη: ο άνθρωπος με το γαρίφαλο



 
 
«Αλμπατρος” έλεγε τον Μπελογιάννη ο Ζαχαριάδης. “Οπως το άλμπατρος είναι το πουλί που πετάει μέσα στην καταιγίδα, έτσι κι ο Μπελογιάννης ανοίγει τα φτερά του μέσα σ΄ όλες τις καταιγίδες” έλεγε ο Ζαχαριάδης. Ο Νίκος το θεωρούσε αυτό μεγάλο έπαινο και έτσι το θεώρησα κι εγώ όταν μου το είπε. Επρεπε να περάσω από πολλούς κύκλους της κολάσεως για να δω την ωμή αλήθεια. Ενα τέτοιο πουλί της καταιγίδας χρειαζόταν ο αρχηγός, ένα πουλί που θα ριχνόταν μέσα στην καταιγίδα και θα έπεφτε κεραυνοβολημένο για τη δόξα του κόμματος, που είχε ακολουθήσει τυφλά τον αρχηγό του στα λάθη του για τη δόξα του ίδιου του αρχηγού».

Με τα λόγια αυτά καταλήγει ένα από τα κείμενα της «πολιτικής διαθήκης» που άφησε η Ελλη Παππά, σύντροφος στη ζωή και στον αγώνα μιας ηρωικής μορφής του κομμουνιστικού κινήματος της χώρας, του Νίκου Μπελογιάννη, που εκτελέστηκε στις 30 Μαρτίου 1952 από το μετεμφυλιακό καθεστώς. Τα κείμενα που άφησε η ίδια αρκετά χρόνια πριν από τον θάνατό της (πέθανε τον Οκτώβριο του 2009) στον διευθυντή του Μουσείου Μπενάκη κ. Αγγ. Δεληβορριά με τον όρο να δημοσιευθούν μετά θάνατον μόλις κυκλοφόρησαν σε βιβλίο που εξέδωσε το Μουσείο υπό τον τίτλο «Μαρτυρίες μιας διαδρομής» (σε επιμέλεια του ιστορικού κ. Τ. Σακελλαρόπουλου). Φωτίζοντας άγνωστες πτυχές της υπόθεσης Μπελογιάννη, όπως και της αλληλένδετης με αυτήν υπόθεσης Πλουμπίδη, η Ελλη Παππά εξαπολύει δριμύ κατηγορώ κατά του τότε πανίσχυρου ηγέτη του ΚΚΕ Νίκου Ζαχαριάδη, στον οποίο αποδίδει την (πολιτική) ευθύνη για τη θυσία του Μπελογιάννη. Οπως προκύπτει από τα γραπτά της, η στάση του εκτός Ελλάδος γενικού γραμματέα του κόμματος απέναντι στην ανοιχτή επιστολή του Ν. Πλουμπίδη (επικεφαλής του παράνομου μηχανισμού του ΚΚΕ) η οποία δημοσιεύθηκε λίγες ημέρες πριν από την εκτέλεση και στην οποία αναλάμβανε κάθε ευθύνη δηλώνοντας έτοιμος να παραδοθεί προκειμένου να γλιτώσει ο Μπελογιάννης το εκτελεστικό απόσπασμα ήταν η καθοριστική εκείνη κίνηση η οποία επίσπευσε και προσδιόρισε τις εξελίξεις. Ο Ζαχαριάδης είχε χαρακτηρίσει «προδότη» και «χαφιέ» τον Πλουμπίδη και κατασκεύασμα της Ασφάλειας την επιστολή του ανοίγοντας έτσι τον δρόμο για την ολοκλήρωση του μακάβριου έργου που επιτελούσε το μετεμφυλιακό καθεστώς καθώς αφαιρούσε κάθε περιθώριο (νομικό ή πολιτικό) ώστε να διασωθούν ο Μπελογιάννης και οι σύντροφοί του.


Η Ελλη Παππά καταθέτει στη δίκη του Νίκου Μπελογιάννη
«Το γιατί ο Ζαχαριάδης επέσπευσε την εκτέλεση του Νίκου αφαιρώντας κάθε νομική δυνατότητα αναβολής έκανα χρόνια να το βρω» αναφέρει η Παππά στη «διαθήκη» της και συμπληρώνει: «Δεν θα το έβρισκα ποτέ όσο η σκέψη μου έμενε κολλημένη στη μία πλευρά, του Πλουμπίδη. “Γιατί ο Ζαχαριάδης χτύπησε τον Πλουμπίδη καταγγέλλοντας εσπευσμένα το γράμμα του; ” ήταν το ερώτημα στο οποίο προσπαθούσα να απαντήσω. Ετσι όμως το “Πυρ! ” που ακούσαμε να βγαίνει από το στόμα του Ζαχαριάδη εμφανιζόταν σαν “παρενέργεια”, σαν ένα λάθος που άθελά του διέπραξε ο αρχηγός του κόμματος καθώς βιάστηκε να αποκηρύξει το γράμμα του Πλουμπίδη χωρίς να μετρήσει τις συνέπειες που θα είχε για τη ζωή του Νίκου εκείνη η- επιεικώς “εσπευσμένη”- ενέργειά του».

Κατά την Ελλη Παππά, το «λάθος» αυτό το είχε επισημάνει ο ίδιος ο Μπελογιάννης όταν πια όλα είχαν δρομολογηθεί: «Και να σκέφτεσαι ότι πάμε να πεθάνουμε για ένα λάθος» της είχε πει. «Που σήμαινε: “Λάθος όλα”. Ολα όσα έγιναν από την αποχή (σ.σ.: εννοεί την απόφαση του Ζαχαριάδη να απέχει το ΚΚΕ από τις εκλογές του 1946) κι έπειτα» γράφει η Παππά «με ευθύνη της ηγεσίας και προσωπική ευθύνη του γραμματέα». Και συνεχίζει: «Και τώρα ερχόταν άλλο ένα λάθος που δεν ήταν κατ΄ ανάγκην συνέπεια του αρχικού αλλά συνδεόταν από άλλον δρόμο με το αρχικό: ήταν αναγκαίο για να αποπλύνει το μέγα λάθος, που στάθηκε η αφετηρία σειράς λαθών. Ο Μπελογιάννης έπρεπε να πεθάνει!».

«Σε σπίτι που είχα ραντεβού πήγε η Ασφάλεια»

Η Ελλη Παππά τον Μάιο του 2002
Ε νας από τους κρίσιμους κρίκους στην υπόθεση Μπελογιάννη ήταν το θέμα της σύλληψής του. Στην Ελλάδα έφτασε παράνομα από το εξωτερικό τον Ιούνιο του 1950 με αποστολή την ανασυγκρότηση των διαβρωμένων από την Ασφάλεια κομματικών οργανώσεων. Ηρθε σε επαφή με τον Πλουμπίδη, ενώ γνώρισε και την Ελλη Παππά (Ιωαννίδου, τότε). Ο Μπελογιάννης συνελήφθη στις 20 Δεκεμβρίου 1950, ενώ λίγες ημέρες αργότερα συνελήφθη και η σύντροφός του. Πιάστηκαν στο ίδιο σπίτι, του Τάκη Καλοφωλιά, στον οποίο κάποιοι έχουν αποδώσει την ευθύνη για τις συλλήψεις. Η Ελλη Παππά ωστόσο αποκαθιστά τα πράγματα, λέγοντας ότι «εμείς ποτέ δεν είπαμε πως ο Καλοφωλιάς ήταν χαφιές, ούτε ότι “πρόδωσε τα πάντα”».

Και αυτό παρ΄ ότι ο Πλουμπίδης «τον χαρακτήριζε “χαφιέ”, προφανώς με βάση ότι στο δικό του σπίτι, στο σπιτάκι της οδού Πλαπούτα, είχαμε συλληφθεί και ο Νίκος κι εγώ». Αποκαλεί μάλιστα «μεγάλη ατυχία» τη σύλληψη του Μπελογιάννη «γιατί έγινε τυχαία - και αυτό συσκότισε τα πράγματα κι εμπόδισε να καταλάβουμε τι πραγματικά συνέβαινε εκείνο τον καιρό στο κόμμα» . Τις συνθήκες της σύλληψής του τις είχε περιγράψει ο ίδιος ο Μπελογιάννης σε σημείωμα που κατάφερε να της δώσει όταν πια στην απομόνωση κατόρθωσαν να επικοινωνούν χρησιμοποιώντας κομμάτια από ακάθαρτες εφημερίδες, τις οποίες έπλεναν και έγραφαν σε αυτές είτε με μια μύτη μολυβιού που είχε τον πρώτο καιρό ο Μπελογιάννης είτε με τα καμένα σπίρτα της Παππά. «Σε σπίτι όπου είχα ραντεβού είχε πάει η Ασφάλεια. Η κοπέλα του σπιτιού κατάφερε να βρίσκεται έξω από την πόρτα την ώρα που θα πήγαινα, μου έκανε νόημα από μακριά κι έτσι γλίτωσα. Εφυγα, πήρα ένα ταξί, κατέβαινα τη λεωφόρο Αλεξάνδρας. Καθώς πλησιάζαμε στο σπίτι του Καλοφωλιά, σκέφτηκα αυτό που μου είχε ζητήσει απ΄ έξω ο σύντροφος που σου έλεγα προχτές (ο Ζαχαριάδης), να πάω να βρω τη μητέρα του. Στην αρχή είχα σκεφτεί να πάμε μαζί, θα ήταν ευκαιρία και για έναν ωραίο περίπατο. Μα ύστερα είπα πως θα ήταν αντισυνωμοτικό και σκέφτηκα να στείλω τον Καλοφωλιά. Οταν φτάναμε στην Πλαπούτα, σαν τον διάβολο άφησα το ταξί και πήγα στο σπίτι του. Βρέθηκα μπροστά στην Ασφάλεια». Η Παππά επισημαίνει ότι «αυτό ήταν το τυχαίο». «Δεν είχε ραντεβού ο Νίκος με τον Καλοφωλιά, γι΄ αυτό και ήξερε πως δεν θα υπήρχε το σημάδι πως το σπίτι ήταν εντάξει. Μπήκε». Λίγες ημέρες αργότερα στο ίδιο σπίτι πήγε και η Ελλη Παππά μετά από συνεννόηση με τον Πλουμπίδη δίχως να γνωρίζει κανείς για τις συλλήψεις. Η ίδια είχε γράψει παλαιότερα ότι το σημάδι στην πόρτα του σπιτιού (ένας σπάγκος που κρεμόταν από την κλειδαριά) ήταν στη θέση του κι έτσι ο Μπελογιάννης αλλά και η ίδια μπήκαν ανυποψίαστοι ενώ τους περίμεναν οι ασφαλίτες. Οπως εξηγεί, το σημάδι αυτό ήταν παλιό. «Παρασύρθηκα από το παλιό σημάδι, τράβηξα τον σπάγκο και μπήκα» γράφει.

«Αποκαλυπτήρια πρακτόρων»
Ειδικές αναφορές σε πρόσωπα τα οποία διαδραμάτιζαν καίριο ρόλο εκείνη την ταραγμένη εποχή περιέχει η «διαθήκη», η οποία μεταξύ των άλλων ξεχωρίζει τον Ν. Βαβούδη, ο οποίος ήταν υπεύθυνος των παράνομων ασυρμάτων του ΚΚΕ και αυτοκτόνησε στην κρύπτη του στην Καλλιθέα όταν εντοπίστηκε από την Ασφάλεια και ενώ ο Μπελογιάννης βρισκόταν στη φυλακή. Μάλιστα η ανακάλυψη των ασυρμάτων οδήγησε στη μετατροπή της κατηγορίας του Μπελογιάννη από παράνομη κομμουνιστική δραστηριότητα σε κατασκοπεία εις βάρος της Ελλάδος και ως εκ τούτου άνοιξε ο δρόμος για το εκτελεστικό απόσπασμα. Η Ελλη Παππά θεωρεί ότι ο Βαβούδης ήταν «χαφιές» και του αποδίδει σκευωρία εναντίον του Πλουμπίδη. «Ο Βαβούδης ήξερε καλά ποια χορδή χτυπούσε. Ο Ζαχαριάδης ζούσε με το άγχος ότι η οργάνωση της Αθήνας ήθελε να ανεξαρτητοποιηθεί από την ηγεσία έξω, επομένως μια καταγγελία ότι ο Νίκος (Πλουμπίδης) είχε “τάσεις ανεξαρτησίας” τον κατέτασσε αυτόματα στους εχθρούς του Ζαχαριάδη» γράφει αναφορικά με σήματα που έστελνε ο Βαβούδης προς την κομματική ηγεσία στο εξωτερικό και τα οποία αποκαλύφθηκαν μετά την εξάρθρωση του μηχανισμού των ασυρμάτων «Σκοτεινή η περίπτωση Ακριτίδη»

Η Ελλη Παππά με τον Νίκο Μπελογιάννη σε διάλειμμα της δίκης
Ενα ακόμη στέλεχος της ΚΕ του ΚΚΕ είχε εισέλθει στην Ελλάδα παράνομα λίγους μήνες μετά τον Μπελογιάννη με την ίδια αποστολή. Ηταν ο Νίκος Ακριτίδης. Η Ελλη Παππά υπαινίσσεται στη «διαθήκη» της ότι ο ρόλος του ήταν ύποπτος. Την άποψη αυτή είχε εκφράσει από τότε προς την ηγεσία του κόμματος, η οποία είχε ερευνήσει την υπόθεση και είχε καταλήξει ότι δεν ευσταθούν οι κατηγορίες της. Η ίδια ωστόσο αναφέρει ότι «η περίπτωση του Ακριτίδη ήταν- και έμεινε- από τις πιο σκοτεινές εκείνης της σκοτεινής εποχής». Και καταγράφει το εξής περιστατικό: «Ενα βράδυ, λίγες ημέρες μετά τη σύλληψή μας, ήρθε ο Κροντήρης (της Ασφάλειας) στο κελί μου. “Εχεις χαιρετισμούς από τον Νίκο” μού είπε περιχαρής. Η πρώτη μου σκέψη ήταν πως θα είχε μιλήσει ο Σταθμός έξω (της Ελεύθερης Ελλάδας) για μας. “Από ποιον Νίκο; Τον Ζαχαριάδη; ” τον ρώτησα αθώα. “Όχι. Από τον Ακριτίδη. Τον πιάσαμε κι αυτόν. Εδώ τον έχουμε”». Μπελογιάννης και Ακριτίδης είχαν κανονίσει συνάντηση τις παραμονές των Χριστουγέννων, αλλά λίγες ημέρες νωρίτερα ο πρώτος είχε συλληφθεί. Ετσι θεωρήθηκε ότι, αν ο Ακριτίδης είχε πάει στο σημείο του παράνομου ραντεβού, μπορεί και να είχε συλληφθεί. Όπως αναφέρει η Παππά, «περιμέναμε να τον δούμε στην απομόνωση», κάτι όμως που δεν συνέβη ποτέ. Όταν με κάποια ευκαιρία ρώτησε τον Κροντήρη «τι κάνει ο Ακριτίδης;», εκείνος έκανε τον ανήξερο, διαψεύδοντας τον αρχικό ισχυρισμό του ότι τον είχαν συλλάβει, κάτι που, κατά την ίδια, «επιβεβαίωνε τις υποψίες μας».

Εκείνο για το οποίο είμαι Βέβαιος είναι ότι η Ανθρώπινη Βλακεία είναι Ακατανίκητη, κυριολεκτικά!

 

 

Μπέρτολτ Μπρεχτ*: «Η αλογόμυγα ενοχλεί περισσότερο τον βλάκα. Γιατί τον βάζει σε υποψίες αυτογνωσίας»

Ιστορίες του κ. Κόυνερ

 Οι Ιστορίες του κ. Κόϋνερ άρχισαν να γράφονται το 1935 και τέλειωσαν στις αρχές της δεκαετίας του ΄50, λίγο πριν από το θάνατο του Μπρεχτ. Είναι μικρά αλλά λαμπρά δείγματα πεζού λόγου, που αποτυπώνουν πυκνά και την κοινωνική κριτική του Μπρεχτ, αλλά και την ηθική του διδαχή. Ο ήρωάς τους είναι πολυσήμαντος: το όνομά του (Keuner) πλησιάζει υπαινικτικά τη λέξη Keiner (κανένας), και διεκδικεί σχεδόν τη διαχρονική διάσταση του ομηρικού "ούτις", ενώ όπου συντομογραφείται (κύριος Κ.), γίνεται αντίποδας του ομώνυμου ήρωα της καφκικής Δίκης.
 *************************
«Ποιο είναι το μεγάλο μυστικό του βλάκα;» ρώτησαν κάποτε τον κ. Κόϋνερ. «Αυτό που τον κάνει ακατανίκητο, ανυπέρβλητα κακό και πάντα νικητή;»
«Το μεγάλο μυστικό του βλάκα, για να σκεφτώ λίγο. Ε, μάλλον ότι δεν του περνά καν από το μυαλό, δεν διανοείται ότι μπορεί για μια στιγμή να ‘χει άδικο. Κι αν του περάσει μια στάλα υποψίας από το μυαλό, γρήγορα τη διώχνει. Αυτός βλαξ; Ποτέ των ποτών! Οι άλλοι είναι πάντα. Έτσι γίνεται αδίσταχτα θρασύς, υπέροχα επικίνδυνος, ανυπέρβλητα αλαζονικός. Και πείθει. Γιατί πάντα υπάρχουν αρκετοί βλάκες για να σχηματίσουν μια πλειοψηφία. Αυτό είναι το μυστικό όπλο του βλάκα. Μα γι’ αυτό ακριβώς πρέπει να εξολοθρεύουμε τη βλακεία, γιατί κάνει βλάκες αυτούς που τη συναντούν». «Άραγε η βλακεία οδηγεί στην κακία ή η κακία οδηγεί στην βλακεία;» «Ούτε το ένα ούτε το άλλο» απάντησε ο κ. Κόϋνερ. «Και τα δυο δεν είναι παρά συμπτώματα.
Η βαθύτερη αιτία είναι η δυσανεξία απέναντι σε ένα Απύθμενο εσωτερικό κενό. Ο Βλαξ το Υποψιάζεται, αλλά καθώς αδυνατεί να το παραδεχτεί, το Απωθεί. Το παραγεμίζει είτε σωματικά -λαιμαργία- είτε στρεφόμενος προς τον εξωτερικό κόσμο: με κακία. Προσπαθώντας να επιβάλλει την εξουσία του ελπίζει να ξεχάσει την εσωτερική του κενότητα, αλλά εκείνη επιστρέφει τα βραδιά καθώς ετοιμάζεται να κοιμηθεί ή τα πρωινά λίγα δευτερόλεπτα πριν ανοίξει τα ματιά του. Φαύλος κύκλος». «Ποιες δραστηριότητες επιλέγει συνήθως ο Βλάκας;» «Επειδή είναι ανασφαλής επιλεγεί δραστηριότητες που του δίνουν μια Ψευδαίσθηση παντοδυναμίας.
Καθώς είναι περιορισμένος στην Βλακεία του διαθέτει και ορισμένα πλεονεκτήματα: Οργανωτικότητα, επιμονή και υπομονή, Τα καταφέρνει συνήθως να οικειοποιείται δουλειές άλλων. Εξάλλου διαθέτει και ένα σπάνιο χάρισμα: δεν έχει καθόλου την αίσθηση της Ευγνωμοσύνης. Καθώς επίσης είναι και βλάκας δεν μπορεί να διανοηθεί ότι κάνει κάτι το κακό, όταν καρπώνεται τον πνευματικό ή μη μόχθο, άλλων.»
«Ποια Ύπαρξη ενοχλεί περισσότερο τον Βλάκα;» «Η αλογόμυγα. Γιατί τον βάζει σε υποψίες αυτογνωσίας». «Ναι κύριε Κόϋνερ. Αλλά γιατί από την άλλη η αλογόμυγα πάει και κολλάει στα μούτρα του Βλάκα;» «Διότι δεν μπορεί να ανεχτεί την Βλακεία. Αυτή είναι η μοίρα της αλογόμυγας».
«Και γιατί ο Βλάκας παρόλο που είναι πιο δυνατός δεν εξοντώνει την Αλογόμυγα;» «Γιατί είναι βλάκας και υπερβολικός. Προσπαθεί να την εξοντώσει με κανονιές. Μονό ένας βλάκας θα προσπαθούσε να εξοντώσει μια Αλογόμυγα με κανόνι». «Και ποια θα ήταν η λύση;» «Η λύση θα ήταν να έπαυε να είναι Βλάκας. Αλλά καθώς αυτό είναι αδύνατον δυστυχώς δεν υπάρχει λύση: Ούτε για τον βλάκα αλλά και ούτε για την Αλογόμυγα».
«Και δεν είναι Τραγικό για τον Βλάκα να πρέπει να υποφέρει διαρκώς την ενοχλητική του Αλογόμυγα;» «Ε όχι και τόσο. Τι να πούνε και όσοι θα πρέπει να υποφέρουνε τον βλάκα;» «Πώς είναι δυνατόν ο Βλαξ να μην έχει καθόλου την αίσθηση του χιούμορ;» «Στην ουσία η έλλειψη Χιούμορ προστατεύει τον βλάκα. Διότι αν είχε στοιχειώδη αίσθηση του Χιούμορ δεν θα έπαιρνε και τον εαυτό του τόσο σοβαρά, οπότε θα έπαυε να’ ναι και βλάκας». «Και ποια είναι τα πιο σημαντικά χαρακτηριστικά της Βλακείας;» «Ας τα πάρουμε ένα-ένα. Πρώτα απ όλα ο Βλαξ δεν έχει καμιά ικανότητα μεταφορικής σκέψης. Τα παίρνει όλα κυριολεκτικά.
Έτσι αδυνατεί να καταλάβει πότε ο συνομιλητής του μεταφέρει μια άποψη άλλων από την άποψη του ιδίου του συνομιλητή του. Δεν μπορεί να αντιληφθεί την εντός εισαγωγικών φράση. Παράδειγμα, λέει η Βίβλος “Ο Άφρων είπε: Δεν υπάρχει Θεός” και λέει ο Άφρων (δηλαδή ο Βλάξ) «Είδατε; Το λέει και η Βίβλος. Δεν υπάρχει θεός». «Δηλαδή τι θέλετε να μας πείτε, κ. Κόϋνερ; Ότι υπάρχει Θεός;» «Αγαπητό μου παιδί. Δεν ξέρω αν υπάρχει ή δεν υπάρχει Θεός. Εκείνο για το οποίο είμαι Βέβαιος είναι ότι η Ανθρώπινη Βλακεία είναι Ακατανίκητη, κυριολεκτικά».
Απόσπασμα από τις Ιστορίες του κ. Κοϊνερ του Μπέρτολτ Μπρέχτ




Αποτέλεσμα εικόνας για Μπέρτολτ ΜπρεχτΜπέρτολτ Μπρεχτ - Βικιπαίδεια


Εγώ μικρός , ο αμνός του θεού...


ΜΕΓΑΛΟΙ ΦΩΤΟΓΡΑΦΟΙ

Noesis - Thessaloniki Science Center and Technology Museum
Αυγά αλά Επιστημονικά!

 Για παιδιά από Β΄ μέχρι Ε΄ Δημοτικού



Σε λίγες μέρες έρχεται το Πάσχα.
Θέλετε να βάλουμε λίγη παραπάνω επιστήμη στη ζωή σας;
Τι λέτε για μια μοναδική… επιστημονική λαμπάδα;
Το ΝΟΗΣΙΣ προσκαλεί όλους τους μικρούς επιστήμονες που θέλουν να πειραματιστούν, να κατασκευάσουν και να δημιουργήσουν
κάτι διαφορετικό φέτος το Πάσχα,
στο επιστημονικό και πασχαλινό εργαστήριο του!

Το ΝΟΗΣΙΣ φέτος το Πάσχα προτείνει Αυγά αλά Επιστημονικά, μια εκπαιδευτική εκδήλωση που διαρκεί 90 λεπτά και προσφέρει:

- Show πειραμάτων από τον Δρ. ΝΟΗΣΙΣ με «πρωταγωνιστή» το αυγό.
- Πειράματα φυσικής και χημείας που θα δοκιμάσουν τα παιδιά φορώντας την επιστημονική τους στολή, με τα χέρια τους μπροστά στους πάγκους τους.
- Πασχαλινές κατασκευές και χειροτεχνίες.
- Αναμνηστικά δωράκια για όλους τους συμμετέχοντες.

Το πρόγραμμα συντονίζουν ειδικοί παιδαγωγοί.

Ημερομηνίες:
Σάββατο 8/4, ώρες 13:00-14:30 και 17:30-19:00
Κυριακή 9/4, ώρες 11:00-12:30 και 13:00-14:30

Κόστος συμμετοχής: 8€ παιδί (6€ το αδερφάκι).

Για περισσότερες πληροφορίες και δηλώσεις συμμετοχής (μόνο ηλεκτρονικά) πατήστε εδώ.

Θα τηρηθεί αυστηρά σειρά προτεραιότητας, καθώς οι θέσεις είναι περιορισμένες.

Τετάρτη, Μαρτίου 29, 2017

Μιλώ την καθαρεύουσα που φανερώνει ήθος

Το τραγούδι της Μπλανς Επιφανί




Μουσική/Στίχοι: /


Μ’ αρέσει να με κυνηγούν,
μ’ αρέσει να μ’ αρπάζουν
Μ’ αρέσει να με τυραννούν,
όχι και να με σφάζουν
Δεν ξέρω πού γεννήθηκα
ούτε πού θα πεθάνω,
κάθε εβδομάδα ξαναζώ
τα λάθη μου και χάνω
Μιλώ την καθαρεύουσα
που φανερώνει ήθος,
φοβάμαι την πρωτεύουσα
και το αγριεμένο πλήθος
Είμαι ένα σκίτσο ολόγυμνο
προκλητικό κι αθώο,
χωρίς να θέλω γίνομαι
σαν ξαναμμένο ζώο
Κι είναι ο κακός που γίνεται
αφέντης και καλός μου
και ο προστάτης γίνεται
σκληρός και δάσκαλός μου
Μ’ αρπάζουν, με σκίζουν,
στη λάσπη με πετάνε,
ώσπου την ύστατη στιγμή
με σώζουν με φιλάνε
Δεν ξέρω πώς γεννήθηκα
ούτε πώς θα πεθάνω,
ξέρω μονάχα πως παντού
και πάντα θα το κάνω

Τα γουρούνια ευχαριστιούνται περισσότερο στον βούρκο, παρά στο καθαρό νερό

«Η κατάντια μιας ιστορικής εφημερίδας, όπως η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, δεν έχει πάτο...»

Αποτέλεσμα εικόνας για Τασία Χριστοδουλοπούλου
Σάλο έχει ξεσηκώσει το προκλητικό κείμενο του Στέφ. Κασιμάτη στην Καθημερινή στην στήλη «Φαληρεύς».Αποτέλεσμα εικόνας για Στέφανος Κασιμάτης
Με χυδαίο τρόπο κάνει ειρωνικά σχόλια με αφορμή μια ευτυχισμένη στιγμή στην ζωή της βουλεύτριας του ΣΥΡΙΖΑ. Η Τασία Χριστοδουλοπούλου, με μεγάλη διαδρομή στους αγώνες για τα δικαιώματα των πολιτών, έγινε γιαγιά κι αυτό έγινε ... αφορμή για τον συντάκτη της Καθημερινής να γράψει το παρακάτω σχόλιο.

«Πόσο πιο κάτω, πια;; Όταν η κατάντια μιας ιστορικής εφημερίδας, όπως η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, δεν έχει πάτο...» έγραψε η Αν. Καββαδία στον προσωπικό της λογαριασμό στο twitter.



«Πόσο πιο κάτω, πια;; Όταν η κατάντια μιας ιστορικής εφημερίδας, όπως η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, δεν έχει πάτο...» έγραψε η Αν. Καββαδία στον προσωπικό της λογαριασμό στο twitter.

ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΠΟΥ ΤΟ ΤΣΙΓΑΡΟ ΔΕΝ ΠΡΟΚΑΛΟΥΣΕ ΕΝΟΧΕΣ

TA CIGARETTE APRÈS L'AMOUR
ΤΟ ΤΣΙΓΑΡΟ ΣΟΥ ΜΕΤΑ ΤΟΝ ΕΡΩΤΑ
1973

1) Ta ci-garette a-près l'a-mour
Je la re-garde à con-tre jour
Mon a-mour
C'est cha-que fois la mê-me chose
Dé-jà tu pens's à au-tre chose
Au-tre chose
Ta ci-ga rette a-près l'a-mour
je la re-garde à con-tre jour
Mon a-mour
Il va mou-rir a-vec l'au-rore
Cet a-mour là qui s'é-va-pore
En fu-mée bleue qui s'in-si-nue
La nuit re-ti-re ses ma-rées
Je n'ai plus rien à dé-cla-rer
Dans le jour j'en-tre les mains nues

2) Ta ci-ga-rette a-près l'a-mour
Je la re-garde à con-tre jour
Mon a-mour
Dé-jà tu reprends ton vi-sage
Tes ha-bi-tudes et ton âge
Et ton âge
Ta ci-ga rette a-près l'a-mour
Je la re-garde à con-tre jour
Mon a-mour
Je ne pour-rai ja-mais me faire
A ce mou-ve-ment de la terre
Qui nous ra-mèn' toujours au port
Aus-si loin que l'on s'a-ban-donne
Ni l'un ni l'au-tre on se donne
On se re-prend a-vec l'au-rore
Ta ci-ga-rette a-près l'a-mour
S'est con-su-mée à contre-a-mour
Mon a-mour

Παλιό νουάρ σε νέα σκηνοθεσία


 Ο Κυριάκος Μητσοτάκης, ο Αντώνης Σαμαράς, ο Δημήτρης Αβραμόπουλος και ο Απόστολος Τζιτζικώστας δείπνησαν στη Μάλτα με τους πέντε ευρωβουλευτές της ΝΔ, Μανώλη Κεφαλογιάννη, Μαρία Σπυράκη, Ελίζα Βόζεμπεργκ, Γιώργο Κύρτσο και Θοδωρή Ζαγοράκη. Αμφότεροι βρίσκονται στο νησί της Μεσογείου για τη Σύνοδο Κορυφής του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος για το «Μέλλον της Ευρώπης». Η αποστολή της ΝΔ με επικεφαλής τον πρόεδρο κ. Μητσοτάκη αποτελείται ακόμα από τον εκπρόσωπο του κόμματος Βασίλη Κικίλια, τον γραμματέα της Κ.Ο της ΝΔ Κώστα Τσιάρα, τον διευθυντή του γραφείου Τύπου Μακάριο Λαζαρίδη, τον γραμματέα Διεθνών Σχέσεων Γιάννη Σμυρλή και τον Θανάση Μπακόλα. Στην αποστολή συμμετέχει ακόμα και ο Κωνσταντίνος Κυρανάκης προέδρου της νεολαίας του ΕΛΚ και ο πρόεδρος της ΟΝΝΕΔ Κώστας Δέρβος.
Αποτέλεσμα εικόνας για flying birds animated gifs
ΚΩΣΤΑΣ ΣΗΜΙΤΗΣ Ο άνθρωπος που έβλεπε τις μίζες να περνούν

Ο ΧΡΟΝΟΣ ΟΛΑ ΤΑ ΓΙΑΤΡΕΥΕΙ


ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟΥ ΗΘΟΥΣ ΑΠΟ ΕΝΑΝ ΑΠΟΣΤΑΤΗ ΒΟΥΛΕΥΤΗ





Σία και Παύλος, τα γατόνια της απαλής δημοσιογραφίας


ΤΑ ΣΧΕΔΙΑ ΤΟΥ ΚΩΣΤΑ ΖΟΜΠΙ


Πόσα βιβλία πρόκειται να διαβάσετε μέχρι να πεθάνετε;

Δημοσιεύθηκε:
READING BOOKS
Υπάρχουν εκατομμύρια βιβλία στον κόσμο, αλλά πόσα από αυτά φτάνουν πραγματικά στα χέρια μας και καταφέρνουμε όχι μόνο να τα ξεκινήσουμε, αλλά και να τα διαβάσουμε μέχρι τέλους, αντί να πούμε ότι θα τα δούμε όταν βγουν στον κινηματογράφο ή τα παρατήσουμε επειδή δεν έχουμε χρόνο; Σύμφωνα με μέτρηση που έκανε το Google πριν από 7 χρόνια υπάρχουν 129.864.880 βιβλία. Τώρα πόσα από αυτά διαβάσαμε εμείς την χρονιά που πέρασε είναι ένα τελείως άλλο θέμα.
Σε μία προσπάθεια να μας δώσει ένα κίνητρο για να διαβάζουμε λίγο περισσότερο, το Lithub έκανε τους υπολογισμούς του και κατέληξε πόσα βιβλία διαβάζει κάθε άντρας και γυναίκα από τα 25 έως τα 80 χρόνια, είτε είναι μέσος, είτε ενθουσιώδης, είτε σούπερ αναγνώστης.
25 ετών γυναίκα
Μέσος αναγνώστης: 732
Ενθουσιώδης αναγνώστης: 3050
Σούπερ αναγνώστης: 4880
25 ετών άνδρας
Μέσος αναγνώστης: 684
Ενθουσιώδης αναγνώστης: 2850
Σούπερ αναγνώστης: 4560
30 ετών γυναίκα
Μέσος αναγνώστης: 672
Ενθουσιώδης αναγνώστης: 2800
Σούπερ αναγνώστης: 4480
30 ετών άνδρας
Μέσος αναγνώστης: 624
Ενθουσιώδης αναγνώστης: 2600
Σούπερ αναγνώστης: 4160
35 ετών γυναίκα
Μέσος αναγνώστης: 612
Ενθουσιώδης αναγνώστης: 2550
Σούπερ αναγνώστης: 4080
35 ετών άνδρας
Μέσος αναγνώστης: 564
Ενθουσιώδης αναγνώστης: 2350
Σούπερ αναγνώστης: 3670
40 ετών γυναίκα
Μέσος αναγνώστης: 546
Ενθουσιώδης αναγνώστης: 2275
Σούπερ αναγνώστης: 3640
40 ετών άνδρας
Μέσος αναγνώστης: 504
Ενθουσιώδης αναγνώστης: 2100
Σούπερ αναγνώστης: 3260
45 ετών γυναίκα
Μέσος αναγνώστης: 486
Ενθουσιώδης αναγνώστης: 2025
Σούπερ αναγνώστης: 3240
45 ετών άνδρας
Μέσος αναγνώστης: 444
Ενθουσιώδης αναγνώστης: 1850
Σούπερ αναγνώστης: 2960
50 ετών γυναίκα
Μέσος αναγνώστης: 426
Ενθουσιώδης αναγνώστης: 1775
Σούπερ αναγνώστης: 2840
50 ετών άνδρας
Μέσος αναγνώστης: 384
Ενθουσιώδης αναγνώστης: 1600
Σούπερ αναγνώστης: 2560
55 ετών γυναίκα
Μέσος αναγνώστης: 372
Ενθουσιώδης αναγνώστης: 1550
Σούπερ αναγνώστης: 2480
55 ετών άνδρας
Μέσος αναγνώστης: 336
Ενθουσιώδης αναγνώστης: 1400
Σούπερ αναγνώστης: 2240
60 ετών γυναίκα
Μέσος αναγνώστης: 312
Ενθουσιώδης αναγνώστης: 1300
Σούπερ αναγνώστης: 2080
60 ετών άνδρας
Μέσος αναγνώστης: 276
Ενθουσιώδης αναγνώστης: 1150
Σούπερ αναγνώστης: 1840
65 ετών γυναίκα
Μέσος αναγνώστης: 264
Ενθουσιώδης αναγνώστης: 1100
Σούπερ αναγνώστης: 1760
65 ετών άνδρας
Μέσος αναγνώστης: 228
Ενθουσιώδης αναγνώστης: 950
Σούπερ αναγνώστης: 1520
70 ετών γυναίκα
Μέσος αναγνώστης: 210
Ενθουσιώδης αναγνώστης: 875
Σούπερ αναγνώστης: 1400
70 ετών άνδρας
Μέσος αναγνώστης: 180
Ενθουσιώδης αναγνώστης: 750
Σούπερ αναγνώστης: 1200
75 ετών γυναίκα
Μέσος αναγνώστης: 168
Ενθουσιώδης αναγνώστης: 700
Σούπερ αναγνώστης: 1120
75 ετών άνδρας
Μέσος αναγνώστης: 144
Ενθουσιώδης αναγνώστης: 600
Σούπερ αναγνώστης: 960
80 ετών γυναίκα
Μέσος αναγνώστης: 120
Ενθουσιώδης αναγνώστης: 500
Σούπερ αναγνώστης: 800
80 ετών άνδρας
Μέσος αναγνώστης: 108
Ενθουσιώδης αναγνώστης: 450
Σούπερ αναγνώστης: 720