ντύθηκε άντρας για να μπορέσει να σπουδάσει ζωγραφική στην
Ιταλία, παντρεύτηκε τον ζωγράφο Σαβέριο Αλταμούρα, γέννησε τα παιδιά της
(ανάμεσά τους και το θαλασσογράφο Ιωάννη Αλταμούρα), επέστρεψε
εγκαταλειμμένη από τον άντρα της στην Αθήνα και εργάστηκε ως ζωγράφος.
Στα γεράματά της έζησε δυο δεκαετίες μόνη και έγκλειστη στο παραθαλάσσιο
σπίτι των Σπετσών, παροπλισμένη πια ζωγράφος και χαροκαμένη μάνα,
τριγυρισμένη από ψιθύρους για άσκηση μαγείας και για τρέλα. Δραματική,
προκλητική, με πολλές ανατροπές και αντιφάσεις κύλησε η ζωή της πρώτης
Ελληνίδας ζωγράφου, για την οποία δεν διαθέτουμε ακόμη όλα τα κλειδιά.
Το μυθιστόρημα "Ελένη ή ο Κανένας" προσπάθησε να προσεγγίσει τον βίο και
τον μύθο αυτής της υπαρκτής, της πάντα επίκαιρης Ελένης, με τα δικά του
αντικλείδια.
|
Κριτικές - Παρουσιάσεις |
Ειρήνη Παραδεισανού, Ελένη ή ο Κανένας, www.vakxikon.gr, Δεκέμβριος 2014
Γρηγόρης Μπέκος, Η γυναίκα που κρύφτηκε, "Το Βήμα", 3.8.2014
Άντεια Φραντζή, Φυλετική ή/και έμφυλη ταυτότητα στη Ρέα Γαλανάκη, "The Books' Journal", τχ. 41, Μάρτιος 2014
Αλέξης Ζήρας, Θρύλοι και κοινωνικές ταυτότητες στις μυθιστορίες της Ρέας Γαλανάκη, Περιοδικό "Διαβάζω", τχ. 512, Νοέμβριος 2010 |
|
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου