Παρασκευή, Μαΐου 31, 2013

ΟΙ ΝΤΑΛΓΚΑΔΕΣ ΤΗΣ ΦΥΛΑΚΗΣ

 
  Οι παλιές φυλακές Ωρωπού βρίσκονται στη Σκάλα Ωρωπού στο δρόμο για το Χαλκούτσι.Σε έκταση που κληροδότησε ο Ανδρέας Συγγρός το 1903 στο Αμαλίειο Ορφανοτροφείο. Στο χώρο αυτό η χούντα της 21ης Απριλίου 1967 φυλάκισε πολιτικούς αντιπάλους μεταξύ αυτών και το μουσικοσυνθέτη Μίκη Θεοδωράκη. Σήμερα σ’ ένα μέρος του χώρου των φυλακών λειτουργεί το Νηπιαγωγείο της περιοχής ενώ στους εξωτερικούς χώρους γίνονται, κυρίως τους θερινούς μήνες, διάφορες εκδηλώσεις και θεατρικές παραστάσεις.  Πηγή: http://www.trivago.gr/*******************************************************  ΟΙ ΦΥΛΑΚΕΣ ΤΟΥ ΩΡΩΠΟΥ

ΟΜΟΡΦΟ τραγούδι του Γιώργου Μπάτη. Τραγουδάει ο ίδιος και παίζει μπαγλαμά. Μπουζούκι παίζει ο Ανέστης Δελιάς ή Αρτέμης. Ηχογραφήθηκε το 1934. Ζεϊμπέκικο. Πειραιώτικο ρεμπέτικο.

Γιώργος Μπάτης - Βικιπαίδεια 

ΑΜΕΣ ΠΟΤ΄ ΗΜΕΝ

ΤΑΣΟΣ ΓΑΛΑΤΗΣ


Χαράματα η ώρα τρεις

Το ταβερνείο στις παρυφές των Εξαρχείων
είναι κάτι περισσότερο από γραφικό' 
οι προσωπογραφίες λογίων στους τοίχους
υδατογραφίες ή σκαριφήματα κάποιου αισθαντικού θαμώνα
μαρτυρούν την αναντίρρητη άλω του πνεύματος
οι δε συμπότες έμψυχο αντίγραφο του διακόσμου
ήρωες του Πολυτεχνείου οι νεότεροι
από τη γενιά του ένα, ένα, τέσσερα οι παλαιότεροι
κόβουν και ράβουν, δεν σταματούν
"άμες πότ΄ήμεν, άμες πότ΄ήμεν"
πίνουν και πίνουν απνευστί ζύθον και οίνον
εκθέτονταςμεγαλοφώνως τις ιαματικές τους συνταγές
για όλα τα δεινά της οικουμένης.

Και εγώ τι θέλω, τι γυρεύω ανάμεσά τους
ένας "συντηρητικός", ένα σκουπίδι του συτήματος
κάτι με πνίγει, θέλω να πάρω αέρα
να σεργιανίσω στη δυσώνυμη πλατεία
με τους ναρκομανείς, τους άστεγους, τους ανώμαλους
να δροσιστούν τα φρένα μου με κάποια γκράφιτι αναρχικά
"ΣΚΑΤΑ ΣΤΟΥΣ ΦΑΣΙΣΤΕΣ" λόγου χάρη
κι έπειτα διασχίζοντας την Αλεξάνδρας και μουρμουρίζοντας
σε ρυθμό εμβατηρίου το ίδιο σλόγκαν για τους φασίστες
να φτάσω κάποτε στο σπιτικό μου
κι ας εξακολουθούν οι άλλοι στις παρυφές των Εξαρχείων
να φλυαρούνε για τη σωτηρίας των κολασμένων
και τις δικές τους ενοχές.
.................................................
Έτσι λοιπόν "χαράματα, η ώρα τρεις"
με γλυκοκοίμισε η Ερημιά στην αγκαλιά της


the books' journal, No 6/Απρίλιος 2011

GERONTAKOS MOVIES' LAND

ΟΤΑΝ ΕΚΛΑΨΕ Ο ΝΙΤΣΕ
 [Βιβλίο/εξαντλημένο στα βιβλιοπωλεία]
Μέσα από μια σειρά μυστικές συμφωνίες, ο μεγάλος Γερμανός φιλόσοφος Φρήντριχ Νίτσε και ο Αυστριακός γιατρός Γιόζεφ Μπρόϊερ, ένας από τους πατέρες της ψυχανάλυσης, συναντιούνται στη Βιέννη του 19ου αιώνα, σε μια εμπνευσμένη διαδικασία διπλής ψυχοθεραπείας. Σ' αυτή την περιπέτεια υπαρξιακής αναζήτησης δύο μοναδικών ανθρώπων εμπλέκονται ένας νεαρός ειδικευόμενος γιατρός ονόματι Ζίγκμουντ Φρόυντ, μια θυελλώδης γυναίκα-ίνδαλμα ποιητών και ψυχιάτρων, η Λου Σαλομέ, και μια σαγηνευτική ασθενής, η Άννα Ο., που στοιχειώνει την ψυχή του γιατρού της. Ο διάσημος ψυχίατρος Irvin D. Yalom επινοεί στο μυθιστόρημα αυτό τη συνάντηση δύο ιστορικών προσώπων στη μητρόπολη των διανοητικών ζυμώσεων του 19ου αιώνα, τη Βιέννη, δίνοντας μια ερμηνευτική εκδοχή της γέννησης της ψυχοθεραπείας και της σχέσης της με την υπαρξιακή φιλοσοφία. Η ψυχοθεραπευτική περιπέτεια που ξετυλίγεται κόβει την ανάσα καθώς αποκαλύπτει βήμα βήμα την ιαματική δύναμη της αληθινής σχέσης.


ΟΤΑΝ ΕΚΛΑΨΕ Ο ΝΙΤΣΕ
 [Ταινία]

Ερωτευόμαστε περισσότερο την επιθυμία παρά το αντικείμενο του πόθου μας. Βασισμένη στο βραβευμένο μπεστ σέλερ αριστούργημα του Ιρβιν Γιάλομ, η ταινία «Όταν Έκλαψε ο Νίτσε» είναι μια ιστορία εμμονών, έρωτα και πεπρωμένου
όπου υπαρκτά ιστορικά πρόσωπα συναντιούνται με φανταστικά με τρόπο συναρπαστικό.
Ο Φρίντριχ Νίτσε, ο Σίγκμουντ Φρόιντ, ο Δρ. Τζόζεφ Μπρόιερ και η Άννα Ο. θα συναντηθούν. Tην εποχή εκείνη ο Νίτσε είναι ένας άγνωστος, άρρωστος και φτωχός φιλόσοφος και ο Φρόιντ είναι ένας 26χρονος μαθητευόμενος της ιατρικής. Ένα σπαρακτικό ερωτικό τρίγωνο και μια μοιραία γυναίκα, η Λου Σάλομε, θα ενώσει τις ζωές τους. Η Λου θα πείσει το Δρ. Μπρόιερ να εφαρμόσει πειραματικά στο μυαλό του Νίτσε τη νέα του αμφιλεγόμενη θεραπεία. Στην προσπάθειά του να θεραπεύσει τον νεαρό φιλόσοφο, ο Μπρόιερ γίνεται ο ίδιος ασθενής. Οι δυο τους θα χαθούν σε έναν κόσμο όπου η πραγματικότητα, τα όνειρα, οι σεξουαλικές εμμονές και τα αιώνια πάθη γίνονται ένα. Η ταινία ακολουθεί τις συναρπαστικές ζωές δύο από τους πιο σημαντικούς και αινιγματικούς ανθρώπους στην ιστορία της
ευρωπαϊκής διανόησης αλλά και των γυναικών που τους ενέπνευσαν και τελικά τους κατέστρεψαν. Ο Νίτσε και ο Μπρόιερ εξερευνούν τα βάθη των προσωπικών τους ερωτικών εμμονών, ανακαλύπτοντας την απολυτρωτική δύναμη της φιλίας και της αγάπης.

Διάρκεια: 104'
Παραγωγή:ΗΠΑ
Παίζουν: Αρμάν Ασάντε, Τζέιμι Έλμαν, Μπεν Κρος, Κάθριν Γουίνικ
Σκηνοθέτης: Πίντσας Πέρι 

Πηγή: ΕΡΤ 

ΑΘΑΝΑΤΕΣ ΜΕΛΩΔΙΕΣ

Pourquoi me rιveiller
(Γιατί με ξύπνησες;)
 Η άρια του Βέρθερου από τον Βέρθερο του Ζιλ Μασενέ

Το γαλλικό κείμενο                     Η αγγλική μετάφραση
Ah!  Bien souvent mon rκve s’envole   Ah! How often my dream takes flight
Sur l’aile de ces vers,             On the wing of these verses, 
et c’est toi, cher poθte             and it’s you, dear poet,
qui, bien plutτt, ιtait mon interprθte!  who, quite soon, was my interpreter!
Toute mon βme est lΰ!     All  my soul  is there!

"Pourquoi me rιveiller, τ souffle du printemps? "Why awaken me, oh breath of spring?
Pourquoi me rιveiller?     Why awaken me?
Sur mon front, je sens tes caresses   On my brow, I feel your caresses,
Et pourtant bien proche est le temps   and yet, very close is the time
des orages et des tristesses!    of storms and of sorrows!
"Pourquoi me rιveiller, τ souffle du printemps? "Why awaken me, oh breath of spring?
Demain dans le vallon viendra le voyageur,  Tomorrow in the valley will come the voyager,
Se souvenant de ma gloire premiθre.   Remembering my first glory.
Et ses yeux vainement chercheront ma splendor,  and his eyes vainly will seek my splendor,
Ils ne trouveront plus que deuil et que misθre! They will find only mourning and suffering!
Hιlas!       Alas!  
"Pourquoi me rιveiller, τ souffle du printemps? "Why awaken me, oh breath of spring?

Translation by Lea Frey (blfrey@earthlink.net) 
 

Ο ΜΙΑ ΜΠΡΟΣ ΚΑΙ ΜΙΑ ΠΙΣΩ



 Μία πάει εμπρός και μία πίσω,
μία είναι  χάμω , μία στο γείσο,
σαν ανεμούριο στριφογυρίζει,
ό,τι κι αν κάνει, δε θα  μας πείσει.

Σαν αγελάδα χύνει με άνεση  το γάλα απ΄την καρδάρα.
Σωστά βαδίζει; Ε, πέφτει τσακίζεται σε λακκουβάρα!
Τι σόι πράμα είναι αυτός;Σώας τας φρένας ή παλαλός;
Τα ΄χει χαμένα ο κακομοίρης ή μας δουλεύει  ο πονηρός; 

[Gerontakos,31/5/2013]

ΔΙΑΒΑΣΤΕ :=>Ν. Βαλαωρίτης - Βήμα fm: O Σαμαράς δεν αποκήρυξε τη Χρυσή Αυγή

ΟΙ ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΕΣ ΤΙΜΩΡΙΕΣ ΤΗΣ ΡΕΠΟΥΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΟΦΡΕΝΟΒΛΑΒΩΝ ΗΛΙΘΙΩΝ

 1. Εγκλεισμός της διά βίου σε βαρέλι, 
για την προκλητική δήλωσή της περί
συνωστισμού των Ελλήνων στην 
προκυμαία της Σμύρνης.
*
.
2. Βρασμός της μαζί με το σύντροφό της
που ανέχεται τις αιρετικές της απόψεις.
*
3.  Η κλασική μέθοδος  της καύσεως εις την πυράν.
Στην περίπτωση αυτή οφείλει να πληρώσει τα έξοδα της ξυλείας
και να πληρώσει το σχετικό πρόστιμο που προβλέπει ο νόμος περί
απαγορεύσεως της καύσης ξύλων εις την ύπαιθρον.
*
4. Η διά βίου ίππευσις κοφτερής μεταλλικής ακμής,
διά το αδίκημα της πολυτελούς της εις την Βουλήν αμφιέσεως.
Η τιμωρία αυτή  είναι άσχετος  με τις ανιστόρητες  απόψεις της , 
αλλά εζητήθη επίμονα από αγιούσες  παραθρησκευτικών  οργανώσεων.

 *
5. Κάθαρσις του μολυσμένου εσωτερικού της κόσμου από
τον δαίμονα της υπεράσπισης της διαφορετικότητας.
Η κάθαρσις επιτυγχάνεται διά της εγχύσεως στο στόμα
 της δαιμονισμένης αφθόνου ποσότητος  χοτ τσίλι πέπερ.
*
6. Παραδειγματικός στατικός αιωρισμός (=κρέμασμα) 
 από τον θόλο της αιθούσης συνεδριάσεων της βουλής,
προς γνώσιν και συμμόρφωσιν από κάθε ανιστόρητον
βουλευτήν του ελληνικού κοινοβουλίου.
*
7. Η στόχευσή της διά φαρμακερών βελών
 από μέλη του τμήματος  ποδοτοξοβολίας της Χρυσής Αυγής. 
Επροτιμήθησαν οι τιμωροί να είναι μέλη της  Χρυσής Αυγής,
επειδή και γνήσιοι Έλληνες είναι και διαθέτουν
την αυθεντική ιστορική άποψη και επιπλέον 
σκέφτονται με τα πόδια.

ΣΥΜΦΩΝΟΥΜΕ ΚΑΙ ΥΠΟΓΡΑΦΟΥΜΕ



Κατήγγειλε κυνήγι μαγισσών

Να μην ποινικοποιηθεί η αντίθετη ιστορική άποψη, λέει η Μαρία Ρεπούση

Πηγή: in.gr




Τη θέση της ότι η θωράκιση της πολιτείας απέναντι στο ρατσισμό δεν πρέπει να περιλαμβάνει την ποινικοποίηση της έκφρασης αντίθετης ιστορικής άποψης διατύπωσε η Μαρία Ρεπούση. Η βουλευτής της ΔΗΜΑΡ τόνισε ότι η πολιτική δεν πρέπει να επιβάλλεται πάνω στην ιστορική έρευνα.



Η ίδια εξήγησε ότι πίσω από την άρνηση του Ολοκαυτώματος υπάρχει συγκεκριμένο κίνητρο από εκείνους που το υποστηρίζουν, δηλαδή τους νεοναζί, ενώ σε άλλες περιπτώσεις πρόκειται για αμφισβήτηση που προωθεί την ιστορική έρευνα.



Μιλώντας στον ΒΗΜΑ 99,5 η Μ.Ρεπούση σημείωσε ότι το θέμα του αντιρατσιστικού νομοσχεδίου έχει γίνει αντικείμενο κομματικής αντιπαράθεσης, κάτι που δεν αρμόζει στη σοβαρότητα του θέματος.



Ερωτηθείσα για την Χρυσή Αυγή και τον τρόπο που θα πρέπει να αντιμετωπιστεί, η κ. Ρεπούση επισήμανε ότι η ΧΑ «παίζει με τη δημοκρατία ένα πολύ άσχημο παιχνίδι· χρησιμοποιεί τα όπλα που της δίνει η Δημοκρατία εναντίον της».

«Στο βαθμο που παρανομεί, η ελληνική πολιτεία πρέπει να περιφρουρηθεί με τους νόμους που έχει. Εάν οι πράξεις της είναι τέτοιες που θα πρέπει να προστατευθεί το δημοκρατικό πολίτευμα, τότε η δημοκρατία πρέπει να αμυνθεί με όσα όπλα της δίνει ο νομικός μας πολιτισμός, ακόμη και να τεθεί εκτός νόμου. Αλλά δεν νομίζω ότι είμαστε εκεί. Πρέπει κατ' αρχήν να αντιμετωπιστεί πολιτικά και να δούμε τα κενά που έχουμε στην εκπαίδευση, κυρίως στην Ιστορία» σημείωσε η βουλευτής της ΔΗΜΑΡ.

Επιπλέον, η Μαρία Ρεπούση τόνισε ότι οι δηλώσεις της παραποιήθηκαν, αρνούμενη ότι μίλησε για το Ζάλογγο και έκανε λόγο για κυνήγι μαγισσών που έχει στο στόχαστρο κυρίως τις γυναίκες.



«Λυπάμαι πολύ για τη στοχοποίηση πολιτικών και ιδίως των γυναικών: Η μία για το τι φοράει, η άλλη επειδή παρεμβαίνει πολύ, η τρίτη επειδή έχει ενοχλητική φωνή, εγώ επειδή έχω περίεργες ιστορικές απόψεις» υπογράμμισε η βουλευτής της ΔΗΜΑΡ και πρόσθεσε: «Δεν είναι δείγμα πολιτισμού. Αν θέλουν να αναζητήσουν μάγισσες, ας ψάξουν στο μεσαίωνα».



Τι συνέβη στο Σούλι;



Όπως σημειώνει η εφημερίδα Τα Νέα, η τοποθέτηση της Μαρίας Ρεπούση αναθέρμανε μια σύγκρουση που σοβεί χρόνια τώρα. Κύριο χαρακτηριστικό της σύγκρουσης αυτής η υπεράσπιση της λεγόμενης Εθνικής Ιστορίας από ερασιτέχνες ιστορικούς και η μετατροπή της ανάγνωσης της Ιστορίας σε πολιτικό ζήτημα.



Τι συνέβη όμως τον Δεκέμβριο του 1803 στο Σούλι; Καταδιωκόμενη από στρατιωτικό απόσπασμα του Αλή Πασά, μια ομάδα από Σουλιώτες κατέφυγε στους πρόποδες του Ζαλόγγου. Στις εχθροπραξίες, κάποιοι παραδόθηκαν, κάποιοι κατάφεραν να ξεφύγουν και ορισμένες γυναίκες κατέφυγαν σε έναν κοντινό βράχο, η απόληξη του οποίου ήταν γκρεμός.



Σύμφωνα με την ιστορικό Βάσω Ψιμούλη, συγγραφέα του βιβλίου «Σούλι και Σουλιώτες» (Εθνικό Ιδρυμα Ερευνών, 1998), «στη διάρκεια της διεξαγόμενης, σε στενωπούς και μονοπάτια του όρους, μάχης, μέρος των γυναικόπαιδων κατακρημνίστηκε, είτε απωθούμενο στην άκρη του γκρεμού από τους οπισθοχωρούντες μαχητές είτε με απόφαση των γυναικών να προτιμήσουν γι' αυτές και τα παιδιά τους τον εκούσιο θάνατο παρά μια οδυνηρή αιματοχυσία και αιχμαλωσία».



Ο καθηγητής Αλέξης Πολίτης, από τη σκοπιά του, δεν αρνείται το περιστατικό, αλλά κάνει λόγο για μυθοποιητική χρήση του, την οποία εντοπίζει «στην εξιδανίκευση, στον χορό. Αυτό άλλωστε είναι το διαφορετικό και το εξαιρετικό, επειδή αυτοκτονίες απελπισμένων, ακόμη και ομαδικές, δεν είναι κάτι πρωτόγνωρο στην ανθρώπινη ιστορία» («Ο χορός του Ζαλόγγου», στον τόμο «Μύθοι και ιδεολογήματα στη σύγχρονη Ελλάδα», Εταιρεία Σπουδών Σχολής Μωραΐτη, 2007).



Σε όσους μάλιστα επικαλούνται το τραγούδι «Εχε γεια καημένε κόσμε» ως απόδειξη του περιστατικού, σημειώνει ότι είναι δημιούργημα του 1908.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:=> Τατσόπουλος υπέρ Ρεπούση | Matrix 24

ΑΥΤΟΝ ΤΟ ΦΑΣΙΣΜΟ ΜΑΣ ΕΤΟΙΜΑΖΟΥΝ...

Απαγόρευσαν σε δασκάλα να διδάξει
 τον «Κεμάλ» !

 Θα μπορούσε να είναι ανέκδοτο, αλλά δεν είναι για γέλια. Δασκάλα καταγγέλλει ότι η διευθύντρια του σχολείου της κατόπιν προτροπής γονέα, την επέπληξε και ουσιαστικά της απαγόρευσε να διδάξει στα παιδιά της Ε΄τάξης του Δημοτικού ένα από τα πλέον αναγνωρίσιμα αριστουργήματα του Μάνου Χατζιδάκι. Απαγόρευσαν σε δασκάλα να διδάξει τον «Κεμάλ» Πρόκειται για τον «Κεμάλ» σε στίχους του Νίκου Γκάτσου, τραγούδι που ο τίτλος του στάθηκε προφανώς ικανός να «φοβήσει» έναν γονέα, ο οποίος έσπευσε να διαμαρτυρηθεί στη διεύθυνση του σχολείου. H συνέχεια του τραγικού -για τα επίπεδα βαθειάς αμάθειας και ανόητου εθνικισμού- περιστατικού από την ίδια τη δασκάλα η οποία ανήρτησε τα εξής:(Πηγή:ethnos.gr)

 «Γονιός ήρθε στο σχολείο να διαμαρτυρηθεί στη διευθύντρια επειδή δίδαξα στα παιδιά (Ε' δημοτικού) τον Κεμάλ του Χατζιδάκι στο μάθημα της μουσικής κατηγορώντας με για ισλαμική προπαγάνδα. Αντίδραση διευθύντριας; Μπήκε στην τάξη και μάζεψε από τα παιδιά τις φωτοτυπίες που είχα μοιράσει. Έπειτα με κάλεσε στο γραφείο της και αφού δήλωσε απογοητευμένη από τη δουλειά μου μου ανέλυσε για ποιους λόγους στο δημοτικό μόνο μας μέλημα οφείλει να είναι να μαθαίνουμε στα παιδιά να αγαπούν την πατρίδα και να τονώνουμε το εθνικό τους φρόνημα. Αν σας έχει συμβεί κάτι αντίστοιχο(απευθύνομαι στους εκπαιδευτικούς φίλους), θα ήθελα να επικοινωνήσετε μαζί μου, γιατί θεωρώ πως τα πράγματα έχουν ξεφύγει και κάπως πρέπει να αντιδράσουμε, έστω σε επίπεδο δημοσιοποίησης αυτών των φαινομένων. Δεν είναι δυνατόν το έργο των εκπαιδευτικών και ιδίως των καλλιτεχνικών μαθημάτων να υφίσταται λογοκρισία, ούτε τα φαινόμενα φανατισμού που μας έχουν παγώσει το αίμα να τα βλέπουμε να τρυπώνουν στα σχολεία με τις ευλογίες των διευθυντών και των ανωτέρων τους». 

Πέμπτη, Μαΐου 30, 2013

Η ΚΥΡΙΑ ΜΕ ΤΙΣ ΒΟΥΛΕΣ

Διανύει την ένατη δεκαετία της, αλλά εξακολουθεί να βρίσκεται στην κορυφή της παγκόσμιας καλλιτεχνικής πρωτοπορίας με την ακατάπαυστη δημιουργικότητά της.Η Γιαπωνέζα Γιαγιόι Κουσάμα  θεωρείται μια από τις μεγαλύτερες φεμινίστριες του περασμένου αιώνα , γιατί κατάφερε να σπάσει όλους τους περιορισμούς και τις απαγορεύσεις που επιβάλλονταν στις γυναίκες της υπερσυντηρητικής πατρίδας της.
Η καλλιτέχνιδα ζει με συνειδητή επιλογή σε ψυχιατρική κλινική από το 1977, για λόγους που οφείλονται στην αποφυγή της νευρικής εξάντλησης από τη θηριώδη παραγωγή της.
Τα έργα της είναι πασίγνωστα στο κοινό και ιδιαίτερα στις γυναίκες , επειδή κοσμούν πολλά από τα αξεσουάρ της γυναικείας αμφίεσης.Διάσημες είναι οι συνθέσεις της που αποτυπώνονται στις τσάντες με τις βούλες του Λουί Βουιτόν  .
Ανοίξτε τα δύο βιντεάκια που είναι αφιερωμένα στην  καλλιτέχνιδα. Ακόμα κι αν έχετε πρόβλημα με τη γλώσσα , χαρείτε τις καταπληκτικές δημιουργίες της...

Biography | Yayoi Kusama



CUORE MATTO (TΡΕΛΗ ΚΑΡΔΙΑ)

+  Little Tony,  o  Έλβις της Ιταλίας

Έσβησε στα  72 του . Άφησε πίσω του μια λαμπρή πορεία γεμάτη ροκ εντ ρολ επιτυχίες με ιταλικό στιλ. O Antonio Ciacci ,όπως ήταν το πραγματικό του όνομα, ξετρέλανε την ευρωπαϊκή νεολαία  τις δεκαετίες του εξήντα και του εβδομήντα, που χόρεψε μετά μανίας  τραγούδια όπως  το «Cuore Matto και το «Riderà». Ειδικότερα στο Arigato  της Αρεστσούς στη Θεσσαλονίκη γινόταν ο χαμός κάθε βράδυ από τις κορυβαντιώσες φοιτητοπαρέες με αυτό το τραγούδι, που απαιτούσαν τις απεριόριστες επαναλήψεις του

Cuore matto

Il cuore matto che ti segue ancora
E giorno e notte pensa solo a te
E non riesco a fargli mai capire
Che tu vuoi bene a un altro e non a me

Il cuore matto, matto da legare
Che crede ancora che tu pensi a me
Non è convinto che sei andata via
E mi hai lasciato e non ritornerai

      Dimmi la verità, la verità
      E forse capirà, capirà
      Perché la verità tu non l'hai detta mai

Il cuore matto che ti vuole bene
E ti perdona tutto quel che fai
Ma prima o poi lo sai che guarirà
Lo perderai, così lo perderai
: : : : : : : : :
      Dimmi la verità, la verità
      E forse capirà, capirà
      Perché la verità tu non l'hai detta mai

Il cuore matto che ti vuole bene
E ti perdona tutto quel che fai
Ma prima o poi lo sai che guarirà
Lo perderai, così lo perderai

Il cuore matto, matto da legare
Il cuore matto che ti vuole bene

Crazy Heart

Crazy heart that is still following you
And thinks only of you every day and night
I don't manage to make it understand
That you love another one not me

Crazy heart, mad as hatter
That still believes that you think of me
Its not convinced that you've gone
And that you left me and won't come back

Tell me the truth
So maybe it will understand, understand
Because you've never told me the truth before

Crazy heart that loves you
And it forgives you everything you do
But sooner or later, you know, it will heal
You will lose it, you will lose it this way

Tell me the truth
So maybe it will understand, understand
Because you've never told me the truth before

Crazy heart that loves you
And it forgives you everything you do
But sooner or later, you know, it will heal
You will lose it, you will lose it this way

Crazy heart, mad as hatter
Crazy heart that loves you


ΣΙΓΗΣΕ ΕΝΑΣ ΤΡΟΒΑΔΟΥΡΟΣ


 Έγραψε ιστορία στο ελαφρό και στο αρχοντορεμπέτικο.
Πάμπολλα τραγούδια του έγιναν μεγάλες επιτυχίες,
μερικά μάλιστα πέρασαν στην αθανασία και εξακολουθούν
να τραγουδιούνται σε παρέες  με καλή μουσική παιδεία.
Ο Φώτης Πολυμέρης υπήρξε σ΄όλη του τη ζωή
σεμνός, ευγενής και διακριτικός. Ποτέ δεν απασχόλησε
την κοινή γνώμη με βεντετιλίκια  και εξωφρενισμούς.
Άφησε πίσω του μια πολύ καλή αυτοβιογραφία, που
αποτελεί ένα πολυδιάστατο αλμανάκ για την εξέλιξη
του ελληνικού  τραγουδιού από τον πόλεμο μέχρι
τη δεκαετία του 1960.
Πέθανε πλήρης ημερών .
Ας είναι ελαφρύ το χώμα που θα τον σκεπάσει.

ΑΚΟΥΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΠΙΟ ΜΕΓΑΛΕΣ ΕΠΙΤΥΧΙΕΣ ΤΟΥ

Στο τραγούδι "Θα γυρίσει ο τροχός" ο Φώτης Πολυμέρης ντουμπλάρει τον Αλέκο Αλεξανδράκη, πρωταγωνιστή της ταινίας  των Μιχάλη Σουγιούλ και Αλέκου Σακελλάριου  "Εκείνες που δεν πρέπει ν' αγαπούν", που βασιζόταν  στο θεατρικό έργο των Σακελλάριου - Γιαννακόπουλου "Φτερό στον άνεμο" (1951).

ΕΓΩ ΚΙ ΕΣΥ


 
 ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ ΣΤΑ ΑΓΓΛΙΚΑ

I would like to go
To the sea
Lying on the sand
Take a little air
And smell the spray
Stay again
Stay until
The body is salted

[Chorus]
We would stay just you and me
Near here or over there
Without worthy and faithless rules
When you want, we will go
All the colours of the sky
A fill of bottles
Rhum, wine, honey
When you want, we will go

Hidden by the dunes
Between sky and sea
Steal a little peace
Choruses to the nave
Of course you'll be there
Me snuggles against you
I would tell you this dream
When you want, we will go

[Chorus]
We would stay just you and mer
Near here or over there
Without worthy and faithless rules
When you want, we will go
All the colours of the sky
A fill of bottles
Rhum, wine, honey
When you want, we will go

If we live hidden
If we live damned
And if time is counted
We frustrate our shames
Over there you can lie
Over there you can cheat
Over there we can dirty, over there
We can...be just you and me

[Chorus] (x2)
We would stay just you and me
Near here or over there
Without worthy and faithless rules
When you want, we will go
All the colours of the sky
A fill of bottles
Rhum, wine, honey
When you want, we will go ...

ΚΑΙ ΟΜΩΣ ΟΥΚ ΑΠΕΣΒΕΤΟ ΤΟ ΛΑΛΟΝ ΥΔΩΡ


  • Διεθνής Μαθητική Συνάντηση Αρχαίου Θεάτρου (12-20/9/13)

    Προκήρυξη Σχολικών Αγώνων με θέμα: Διεθνής Μαθητική Συνάντηση Αρχαίου Θεάτρου. Οι εκδηλώσεις θα πραγματοποιηθούν στο Αρχαίο Θέατρο του Δίου από τις 12 έως 20 Σεπτεμβρίου 2013. Την διοργάνωση των Αγώνων "ΟΛΥΜΠΙΑ ΤΑ ΕΝ ΔΙΩ" έχει αναλάβει το Γραφείο Καινοτόμων Δράσεων της Β/θμιας Διευθύνσεως Εκπαιδεύσεως Πιερίας υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας.
  • Παράσταση της "Ιλιάδας" σε μετάφραση Δ.Ν. Μαρωνίτη (4-8/6/13)

    Ο Στάθης Λιβαθινός επιχειρεί τη σκηνική παρουσίαση του Ομηρικού έπους, της «Ιλιάδας», σε μια πεντάωρη παράσταση-μαραθώνιο, που είναι και το μεγάλο εναρκτήριο θεατρικό γεγονός του Φεστιβάλ Αθηνών στην Πειραιώς 260 (4-8/6, 8 μ.μ.). Ο σκηνοθέτης αντιμετωπίζει την «Ιλιάδα» ως μια εργασία σε εξέλιξη και το πρώτο δείγμα αυτής της εργασίας είναι η παράσταση που δημιουργήθηκε σε συμπαραγωγή της Polyplanity Productions με το Φεστιβάλ Αθηνών και εξερευνά συγκεκριμένες πλευρές του κειμένου, σε σχέση με την εποχή ενώ θέτει και κάποια ερωτήματα: Ποιος είναι σήμερα ο ήρωας και τι σημαίνει ηρωισμός; Πόσο μπορεί να αντέξει κανείς την επερχόμενη απώλεια; Γιατί η εμφύλια σύγκρουση αποδείχθηκε τόσο ελληνικό φαινόμενο; Πόση καταστροφή και πόσο θυμό μπορεί να αντέξει ο άνθρωπος; Θα τη δούμε στη βραβευμένη μετάφραση του Δημήτρη Ν. Μαρωνίτη από μια ομάδα δεκαπέντε ηθοποιών (Λευτέρης Αγγελάκης, Αργυρώ Ανανιάδου, Βασίλης Ανδρέου, Δημήτρης Ήμελλος, Νίκος Καρδώνης, Νεφέλη Κουρή, Γεράσιμος Μιχελής, Διονύσης Μπουλάς, Γιάννης Παναγόπουλος, Μαρία Σαββίδου, Χρήστος Σουγάρης, Άρης Τρουπάκης, Αμαλία Τσεκούρα, Γιώργος Τσιαντούλας, Γιώργος Χριστοδούλου).
  • Εκδήλωση με την Έρση Σωτηροπούλου (31/5/13)

    Με την ευκαιρία της επανέκδοσης του βραβευμένου βιβλίου της Έρσης Σωτηροπούλου ΖΙΓΚ ΖΑΓΚ ΣΤΙΣ ΝΕΡΑΝΤΖΙΕΣ 14 χρόνια μετά το ΟΞΥΓΟΝΟ (Ολύμπου 81, Θεσσαλονίκη) σας προσκαλεί την Παρασκευή, 31 Μαΐου 2013, στις 8 μ.μ., σε μια βραδιά με τη συγγραφέα.
  • Εκδόσεις Gutenberg. Διαλέξεις: Αντι-Διάλογοι: Η έμμετρη και «ελεύθερη» ποιητική παράδοση σήμερα (23/5/13)

    Στο πλαίσιο του κύκλου «Αντι-διάλογοι» θα πραγματοποιηθεί διάλεξη των Δημήτρη Κοσμόπουλου και Νάσου Βαγενά με θέμα: "Η έμμετρη και «ελεύθερη» ποιητική παράδοση σήμερα". Η διάλεξη θα γίνει την Πέμπτη 23 Μαΐου 2013 και ώρα 18.30 στο βιβλιοπωλείο Gutenberg (Διδότου 37, Αθήνα).
  • Εκδόσεις Gutenberg. Διαλέξεις: Αντι-Διάλογοι: Μυθιστόρημα και σενάριο (30/5/13)

    Στο πλαίσιο του κύκλου «Αντι-διάλογοι» θα πραγματοποιηθεί διάλεξη των Θανάση Βαλτινού και Νίκου Κούνδουρου με θέμα: "Μυθιστόρημα και σενάριο". Η διάλεξη θα γίνει την Πέμπτη 30 Μαΐου 2013 και ώρα 18.30 στο βιβλιοπωλείο Gutenberg (Διδότου 37, Αθήνα).
  • Περιοδικές εκθέσεις στο Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού με αφορμή το έτος Καβάφη (31/5-31/8/13

    Το Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού (Λεωφόρος Στρατού 2, Θεσσαλονίκη) σας προσκαλεί στα εγκαίνια των περιοδικών εκθέσεων "Χρόνος και Τόπος: Είκοσι δύο ποιήματα του Κ.Π. Καβάφη, Δώδεκα εικόνες του Χάρη Ι. Ξένου" & "Ποιήματα εν όλω" με εκδόσεις αφιερωμένες στον Κ. Π. Καβάφη από όλο τον κόσμο, την Παρασκευή 31 Μαΐου 2013 και ώρα 20.30 στην πτέρυγα περιοδικών εκθέσεων "Κυριάκος Κρόκος".
  • Λογοτεχνικές Συναντήσεις: Έρωτας-Θάνατος (6/6/13)

    Την Πέμπτη 6 Ιουνίου 2013, ώρα 18.00, στον Εθνικό Κήπο, μέλη της Εταιρείας Συγγραφέων (Ι. Βεντούρας, Τ. Καραγεωργίου, Π. Παμπούδη, Μ. Πρατικάκης, Έλ. Χουζούρη κ.ά.) διαβάζουν ποιήματά τους σχετικά με το δίπτυχο έρωτας-θάνατος.
  • Colloquium Τομέα ΜΝΕΣ Τμήματος Φιλολογίας, ΑΠΘ (4/6/13)

    Ο κ. Νίκος Μαυρέλος επίκουρος καθηγητής Νεοελληνικής Φιλολογίας, Τμήμα Ελληνικής Φιλολογίας Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου θα μιλήσει την Τρίτη 4 Ιουνίου 2013, ώρα 20.00 με θέμα: "Ο Αισθητισμός και ο Προραφαηλιτισμός σε διάλογο. Οι πίνακες του Burne Jones στις Έρημες ψυχές του Ν. Επισκοπόπουλου", στο Σπουδαστήριο 208, 2ος όροφος νέου κτιρίου Φιλοσοφικής Σχολής.
  • Συμμετοχή του ΚΕΓ στο International Document Image Processing Summer School (3-7/6/13)

    Το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας συμμετέχει στο International Document Image Processing Summer School (IDIPS 2013), που διοργανώνει το Τμήμα Μηχανικών Πληροφοριακών και Επικοινωνιακών Συστημάτων (Πολυτεχνική Σχολή) του Πανεπιστημίου Αιγαίου στις 3-7 Ιουνίου 2013 στους Φούρνους Κορσεών. Θέμα της προφορικής ανακοίνωσης, που θα πραγματοποιηθεί την Τρίτη 4 Ιουνίου, 18:30 είναι: "Digitisation of the Complete Works of Emmanouel Kriaras in the Portal for the Greek Language" ("Ψηφιοποίηση των Απάντων Εμμανουήλ Κριαρά στην Πύλη για την Ελληνική Γλώσσα"). Το άρθρο, που υπογράφεται από τους Ιωάννη Ν. Καζάζη, Ράνια Βοσκάκη, Αθανασία Μαργώνη και Χρήστο Άνδρα θα αναρτηθεί στην ενότητα "Άπαντα Ε. Κριαρά" μετά το πέρας των εργασιών του συνεδρίου.
  • Ημερίδα: Σπουδές Ευρωπαϊκής Λογοτεχνίας και Πολιτισμού στο Α.Π.Θ. (31/5/13)

    Το Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών του Α.Π.Θ. διοργανώνει Ημερίδα με θέμα: «Σπουδές Ευρωπαϊκής Λογοτεχνίας και Πολιτισμού στο Α.Π.Θ.» την Παρασκευή 31 Μαΐου 2013 στο Αμφιθέατρο της Κεντρικής Βιβλιοθήκης του Α.Π.Θ.
  • ΛΔ' Πανελλήνιο Ιστορικό Συνέδριο: Θεσσαλονίκη: Η Ιστορία επί τάπητος (31/5-2/6/13)

    Ολα τα νεότερα πορίσματα της έρευνας, που πραγματοποιείται στα ελληνικά πανεπιστήμια και τα ερευνητικά κέντρα και αφορούν στις περιόδους της Ελληνικής Ιστορίας, πρόκειται να παρουσιασθούν στο ΛΔ' Πανελλήνιο Ιστορικό Συνέδριο με θέμα "Θεσσαλονίκη: Η Ιστορία επί τάπητος", που θα πραγματοποιηθεί από την Παρασκευή 31 Μαΐου έως και την Κυριακή 2 Ιουνίου στο Κέντρο Ιστορίας Θεσσαλονίκης.
  • 36η Γιορτή Βιβλίου στο Πεδίο του Άρεως (24/5-9/6/2013)

    Στο Πεδίο του Άρεως θα πραγματοποιηθεί η 36η Γιορτή Βιβλίου που διοργανώνει, από 24 Μαΐου έως 9 Ιουνίου, ο Σύλλογος Εκδοτών Βιβλίων Αθηνών με τη συνεργασία του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας.
  • Παρουσίαση βιβλίου (30/5/13)

    Tην Πέμπτη 30 Μαΐου 2013 στις 9:00 μ.μ. στο art bar "ποιήματα κι εγκλήματα" των εκδόσεων Γαβριηλίδη Αγίας Ειρήνης 17, Μοναστηράκι θα παρουσιαστεί το βιβλίο της Ηρώς Νικοπούλου "Ελληνιστί: ο Γρίφος" από τον κριτικό Αλέξη Ζήρα και τον συγγραφέα Ανδρέα Μήτσου.
  • Ανοιξιάτικο Παζάρι Βιβλίων του Ινστιτούτου Νεοελληνικών Σπουδών (30-31/5/13)

    Το Ινστιτούτο Νεοελληνικών Σπουδών διοργανώνει "Ανοιξιάτικο Παζάρι Βιβλίων"στις 30 και στις 31 Μαΐου 2013, από τις 10.00 έως τις 15.00, στον χώρο μεταξύ του Κτιρίου Διοίκησης και του Νέου Κτιρίου της Φιλοσοφικής Σχολής του Α.Π.Θ. Πρόσφατες και παλαιότερες εκδόσεις θα προσφερθούν σε όλα τα μέλη της πανεπιστημιακής κοινότητας.

Αυτή την εβδομάδα

ΓΕΙΑ ΣΟΥ, ΝΙΟΝΙΟ!

Στα νιάτα του; Μαοϊκός   επαναστάτης  πούρος.
Μεσήλιξ; Ορθόδοξος πιστός, στητός και  ντούρος.
Ήταν  ένα διάστημα που τραβούσε κάργα δεξιά,
αίφνης εμίσησε  τον Έλληνα και τονε βάφτισε "κώλο",
ξόκειλε, είπε,  στα ρηχά νερά απ΄το στραβό το μώλο.

Αν και  από τις  οβιδιακές του   μεταμορφώσεις  ενοχλούμαι,
γενικά   το Νιόνιο συμπαθούμε κι ως καλλιτέχνη τον τιμούμε.

ΤΙ ΠΟΡΕΙΑ, ΤΙ ΤΑΛΑΙΠΩΡΙΑ

 Μπορεί ένας Αριστερός με βούλα να είναι μέγας σαδιστής,
να παίζει με τα νεύρα μας  ωσάν διεστραμμένος  βιαστής; 

Για όποιον διατηρεί και την παραμικρή έστω αμφιβολία,
ο Στρατούλης είναι τα μάλα χρήσιμος , διώχνει την υπνηλία,

Κι αν διακατέχεται απ΄ των διαδηλώσεων τη μεγαλομανία,
Κνίτισσα, μάθετε , τον ξεγέννησε σε μια φοιτητική πορεία!

Αφού τώρα σας έφυγε περί του επαναστάτη αυτού η απορία,
χαλάλι του  το μπάχαλο που προκαλεί  και  η ταλαιπωρία! 
****************************************
*****************************

ΠΟΡΕΙΕΣ ΜΕ ΑΠΟΡΙΕΣ 

του Κώστα Ρεσβάνη
Πηγή: protagon.gr, 30/5/2013

Πριν λίγους μήνες βρέθηκα μεσημέρι μαζί με φίλο στον τέταρτο όροφο της πολυκατοικίας στη διασταύρωση Πανεπιστημίου και Ιπποκράτους. Κάποια στιγμή βλέπουμε την Πανεπιστημίου άδεια από αυτοκίνητα ενώ σε λίγο ξεπρόβαλαν στη μέση του δρόμου 30-40 άτομα που διαδήλωναν έχοντας καταλάβει ολόκληρο το οδόστρωμα. Το γνωστό ψυχοφθόρο χάος επικρατούσε ταυτόχρονα σε όλους τους κάθετους δρόμους.



Θυμήθηκα τη σκηνή χθες, με αφορμή την πρόσκληση του Δένδια σε εκπροσώπους εργαζομένων να συζητήσουν τη δυνατότητα νομοθετικής ρύθμισης για τις καθημερινές μικρές διαδηλώσεις, που δεν είναι και λίγες. Το 2012 πραγματοποιήθηκαν 796 πορείες με λιγότερα από 200 άτομα, που έκλεισαν το κέντρο της Αθήνας. Κάτι παραπάνω από δύο διαδηλώσεις την ημέρα! Ομολογώ ότι προέβλεψα εκ των προτέρων το αποτέλεσμα της σύσκεψης αλλά και τις αντιδράσεις της αντιπολίτευσης γνωρίζοντας, όπως όλοι, πρόσωπα και αντιλήψεις.


Ο Παναγόπουλος της ΓΣΕΕ δήλωσε βέβαιος ότι «ο νόμος και η τάξη δεν επιβάλλεται με διατάγματα…» (Ίσως με παρακάλια; Με προσευχές; Με τάματα;) Και πρόσθεσε: «Η ΓΣΕΕ συζητά με την κοινωνία των πολιτών και τη δημοτική αρχή της πόλης για τις πορείες…». Καμία αντίρρηση, φτάνει να πει στην κοινωνία όλων των πολιτών πότε θα τελειώσουν οι συζητήσεις -αν έχουν αρχίσει- και ποια ήταν τα συμπεράσματα. Ωστόσο, εδώ ο πρόεδρος, όπως και τα κόμματα της αριστερής αντιπολίτευσης, κάνουν πως δεν καταλαβαίνουν. Ουδείς αναφέρεται σε απαγορεύσεις μ α ζ ι κ ώ ν διαδηλώσεων διαμαρτυρίας πρωτοβάθμιων, δευτεροβάθμιων και τριτοβάθμιων συνδικαλιστικών φορέων, ούτε για παρόμοιες απαγορεύσεις σε επετείους σημαντικών γεγονότων για την εργατική τάξη. Το θέμα που καίει την πρωτεύουσα και τους πολίτες της είναι οι εκατοντάδες «διαδηλώσεις» 50, 100, 150 ατόμων, που θα μπορούσαν απρόσκοπτα να γίνουν στα πεζοδρόμια, όπως σε όλες τις πόλεις του πολιτισμένου κόσμου. Αυτή την καταστροφική τακτική πώς θα την αντιμετωπίσουν ο πρόεδρος της ΓΣΕΕ και τα άλλα παιδιά; Φυλάνε επτασφράγιστο το μυστικό τους...

Από τον ΣΥΡΙΖΑ, τα αναμενόμενα αμετροεπή: «Φαίνεται ότι η τρικομματική κυβέρνηση έχει βάλει σε κίνηση ένα μεθοδικό σχέδιο για να γκρεμίσει όλες τις θεμελιώδεις πολιτικές ελευθερίες…», όπου ανάμεσα στο γκρέμισμα των πολιτικών ελευθεριών είναι και «η επιβολή αστυνομικής κατοχής στην Ιερισσό»! Και με προσωπική δήλωση ο Στρατούλης: «Η τρικομματική κυβέρνηση θέλει να βάλει στο γύψο και τις διαδηλώσεις…».

Γύψο ο Στρατούλης, γύψο και το ΠΑΜΕ που αμετανόητα μεγαλόστομο και ωμό, διακήρυξε ότι «Μπαίνει στο γύψο το δικαίωμα των εργαζομένων και του λαού να διαμαρτύρεται και να διαδηλώνει»(όπου λαός είναι τα 2ΟΟ άτομα που γίνεται λόγος) και πρόσθεσε κάτι που λέει συχνά, νομίζοντας ότι έτσι διασκεδάζει την οργή των επαγγελματιών, εμπόρων και καταναλωτών: «Λες και το πρόβλημα του κόσμου για να ψωνίσει είναι το ωράριο και οι διαδηλώσεις και όχι οι άδειες τσέπες…». Κουτοπονηριές, διότι πιστεύω πως ούτε ο Κουτσούμπας αγνοεί πως υπάρχουν αρκετοί Έλληνες -αυτή την περίοδο και τουρίστες - που θέλουν να φτάσουν στα εμπορικά της Αθήνας συνεισφέροντας έστω με λίγα χρήματα στον τζίρο των εμπόρων που βασανίζονται.

Αλλά ας πούμε ότι όλοι κυκλοφορούν με «άδειες τσέπες». Ωστόσο ΣΥΡΙΖΑ, ΚΚΕ, Παναγόπουλος και Σία δεν πρέπει κάποτε να απολογηθούν στα εκατομμύρια πολιτών της ευρύτερης περιοχής, που θέλουν να φθάσουν ή να διασχίσουν το Κέντρο για την καθημερινή τους δουλειά, την πρόσβαση σε υπηρεσίες, σε νοσοκομεία, σε επείγουσες προσωπικές υποθέσεις;

(Απορία: Μα, τι κάθεσαι και γράφεις τα αυτονόητα, αφελή αρθρογράφε; Ρίξε καμία αντιμνημονιακή κορώνα να έλθουν όλοι στα ίσια τους.)