Σάββατο, Δεκεμβρίου 31, 2011

Η ΚΥΡΙΑ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΣΤΡΑΤΑΚΙ ΑΠΟΧΑΙΡΕΤΑ ΤΟ 2011

 Η ΚΥΡΙΑ  ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΣΤΡΑΤΑΚΙ  (TERESA STRATAS)
ΑΠΟΧΑΙΡΕΤΑ ΤΟ 2011
ΤΑΞΙΔΕΥΟΝΤΑΣ ΜΑΣ ΣΤΗ ΓΗ 
ΤΩΝ ΑΝΕΚΠΛΗΡΩΤΩΝ ΕΠΙΘΥΜΙΩΝ ΜΑΣ
*
Κουρτ Βάιλ
(1900-1950)
ΓΙΟΥΚΑΛΙ


Εκεί, σχεδόν προς το τέλος του κόσμου
το περιπλανώμενο καράβι μου
ξεφεύγοντας απ' την θέληση των κυμάτων
μ΄οδήγησε μια μέρα
Ήταν ένα μικρό νησάκι
αλλά η ευγενική νεράιδα που μένει εκεί
μας προσκαλεί
να ρίξουμε μια ματιά
Γιουκάλι
είναι η γη των επιθυμιών μας
Γιουκάλι
είναι η ευτυχία, η ευχαρίστηση
Γιουκάλι
είναι η γη όπου ξεχνούμε όλες τις ανησυχίες μας
είναι στη νύχτα μας, σαν ένα λαμπερό άνοιγμα
το άστρο που ακολουθούμε...
Γιουκάλι...
Γιουκάλι,
είναι ο σεβασμός όλων των όρκων που έχουμε δώσει
Γιουκάλι
είναι η γη της αμοιβαίας αγάπης
είναι η ελπίδα
που υπάρχει σε κάθε ανθρώπινη καρδιά
η απελευθέρωση
που περιμένουμε για το αύριο
Γιουκάλι
είναι η γη των επιθυμιών μας
Γιουκάλι
είναι ευτυχία, ευχαρίστηση,


...αλλά είναι ένα όνειρο, μια τρέλα...
Δεν υπάρχει Γιουκάλι
Κι η ζωή μας πάει μακριά
κουραστικά μέρα με τη μέρα
αλλά η φτωχή ανθρώπινη ψυχή
ψάχνοντας την λησμονά παντού
προσπαθώντας ν' αποδράσει απ' τον κόσμο
κατάφερε να λύσει το μυστήριο..
μέσα του πέφτουν τα όνειρά μας
σε κάποιο Γιουκάλι
Αλλά είναι ένα όνειρο, μια τρέλα..
...Δεν υπάρχει Γιουκάλι 

[Η μετάφραση του τραγουδιού από το naiada.pblog.gr (Ναϊάδα των νερών)]

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΝΑΙΣΘΗΤΩΝ ΖΩΟΦΙΛΩΝ



Ο ΟΜΑΔΙΚΟΣ ΕΞΕΥΤΕΛΙΣΜΟΣ

ΚΛΑΥΣΙΓΕΛΩΣ

Η ομαδική υστερία του Βορειοκορεάτικου 
λαού για το θάνατο του ισόβιου δικτάτορά 
του δείχνει σημειολογικά  το απάνθρωπο πρόσωπο 
κάθε τυραννικού καθεστώτος, που επιβάλλει την
στα άτομα τη σωτηρία τους μέσα από  το δημόσιο αυτοεξευτελισμό τους.

"Πού πας , Μπαμπά, πού μας αφήνεις πεντάρφανους 
στους πέντε χιονισμένους δρόμους; Πού πας, Μπαμπά;"

ΤΑ ΜΝΗΜΟΝΙΑΚΑ ΚΑΛΑΝΤΑ


 ΤΑ ΜΝΗΜΟΝΙΑΚΑ ΚΑΛΑΝΤΑ

Αρχιμηνιά κι Αρχιχρονιά
ψηλή μου αναπαραδιά
κι αρχή κακός ο χρόνος
νιώθω σαν φτωχός βαρόνος.

Αρχή που βγήκε ο φτωχός

άνεργος και νηστικός,
στη γη να περπατήσει
και να μας κακοκαρδίσει.

Αγιος Βασίλης έρχεται,
και δεν μας καταδέχεται,
επί τη ευκαιρία,
αγιάζει μόνο  την Εφορία.

Μας φέρνει χαράτσι της ΔΕΗ
αλληλεγγύης το χαρτί,
χαρτί κι αγιασματάρι
νέο  ΕΤΑΚ για το δυάρι.

Τ΄αγιασματάρι έβρεχε,
η μοίρα μας που έτρεμε
και το χαρτί-και το χαρτί ομίλει
Όχι άλλοι φόροι Άγιε μου, καλέ Βασίλη!


Μα νέον έτος αριθμεί
κατά πάντων  επιδρομή
και περιτομή  μισθού
κατά πένητος μισθωτού.

Του χρόνου μας , λένε, αρχή καλή
και ο Χριστός μας προσκαλεί
την κακία ν' αρνηθούμε
μ' αρετές να στολιστούμε.

Μα πώς να ζούμε βίον τέλειον
και κατά  το ευαγγέλιον
μες στην τόση αγριοσύνη
και χωρίς  δικαιοσύνη;

Χρόνια πολλά , μα  δυστυχή,
κρατάμε  στα δόντια την ψυχή,
των πλουσίων είναι  η χαρά και η υγεία,
αλλά εμείς έτοιμοι  για επαιτεία.

ΠΟΥ ΠΑΕΙ ΤΟ 2011 ΠΟΥ ΦΕΥΓΕΙ;

Πού πάει ο καιρός που φεύγει;

Στίχοι: Μαριανίνα Κριεζή
Μουσική: Δημήρης Μαραγκόπουλος
Πρώτη εκτέλεση: Σαββίνα Γιαννάτου & Αντώνης Κοντογεωργίου ( Ντουέτο )


Άκου ο καιρός περνάει απ' το δρόμο με ταξί
το μαντήλι του κουνάει με το χέρι το δεξί
κι όλοι οι γείτονες κοιτάνε και περίεργοι ρωτάνε:

"Πού πάει ο καιρός που φεύγει
κι όταν φτάνει ξαναφεύγει;"

Ο καιρός με μια βαλίτσα τρέχει τρέχει σα ρομπότ
φτάνει στην Ηγουμενίτσα, μπαίνει μες στο φέρι-μποτ
και ταΐζει ένα γλάρο καθισμένο στο φουγάρο.

Πού πάει ο καιρός που φεύγει
κι όταν φτάνει ξαναφεύγει;

Ο καιρός σε μια καμπάνα κατά λάθος κουτουλά
χάνει δέκα αεροπλάνα και στον ουρανό ψηλά
ο καιρός πετάει καβάλα σε μια ξύλινη κουτάλα

Πού πάει ο καιρός που φεύγει
κι όταν φτάνει ξαναφεύγει;


Παρασκευή, Δεκεμβρίου 30, 2011

ΟΙ 111 ΠΙΟ ΠΑΡΑΞΕΝΕΣ ΚΑΙ ΠΙΟ ΟΜΟΡΦΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΤΟΥ 2011

24 ΜΟΛΙΣ ΩΡΕΣ  ΜΑΣ ΧΩΡΙΖΟΥΝ ΑΠΟ ΤΟ 2012
ΚΑΙ Η PHOTOGALLERY  "TOTALLYCOOLPIX"
ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΕΙ  111 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΠΟΥ ΕΠΕΛΕΞΕ
ΑΠΌ ΤΟ ΧΡΟΝΟ ΠΟΥ ΦΕΥΓΕΙ.
ΑΝΑΜΕΣΑ Σ΄ΑΥΤΕΣ ΦΙΓΟΥΡΑΡΕΙ ΣΟΒΑΡΟΣ-ΣΟΒΑΡΟΣ
ΚΑΙ Ο ΔΙΚΟΣ ΜΑΣ... ΜΙΣΤΕΡ ΛΟΥΚΑΝΙΚΟΣ.

ΑΠΟΧΑΙΡΕΤΟΥΜΕ ΤΟ 2011 ΜΕ ΕΝΑ ΧΑΜΟΓΕΛΟ,
ΕΣΤΩ ΚΙ ΑΝ ΜΑΣ ΠΟΤΙΣΕ ΜΟΝΟ ΦΑΡΜΑΚΙΑ.
ΠΑΛΙ ΚΑΛΑ  ΟΜΩΣ  , ΛΕΜΕ,  ΠΟΥ ΕΧΟΥΜΕ ΑΚΟΜΑ ΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΜΑΣ,
ΑΝ ΚΑΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΤΡΟΪΚΑΝΟΥΣ "ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΤΕΣ"
ΚΙ ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ ΠΛΕΟΝ ΥΠΟ ΣΟΒΑΡΗ ΑΜΦΙΣΒΗΤΗΣΗ...


ΜΙΑ ΣΟΒΑΡΗ ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΕΝΑ ΜΟΥΡΛΟΠΑΝΤΙΕΡΙΚΟ ΛΑΟ

Επειδή τόσα χρόνια που μας κυβερνούν οι άχρηστοι "γνωστικοί"
κι οι "μορφωμένοι" με τα πολλά κωλόχαρτα δεν είδαμε κανένα χαΐρι,
προτείνω να σκεφθούμε σοβαρά την περίπτωση της διακυβέρνησης
της χώρας από τρελούς. Νομίζω ότι τα αποτελέσματα θα ήταν θεαματικά,
λαμβανομένου υπόψη ότι τέτοιου είδους ηγέτες ταιριάζουν καλύτερα
στην ψυχοσύνθεσή μας ως λαού μουρλοπαντιέρικου.
 

AND HAPPY NEW FEAR!



ΑΞΙΟΙ!

ΤΑ ΒΡΑΒΕΙΑ ΤΗΣ ΑΚΑΔΗΜΙΑΣ ΑΘΗΝΩΝ 
ΓΙΑ ΤΟ 2011
 
ΤΑΞΗ ΤΩΝ ΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΚΑΙ  ΤΩΝ ΚΑΛΩΝ ΤΕΧΝΩΝ
1. Βραβείο Γ. Αθάνα, με χρηματικό έπαθλο 5.000 ευρώ, για την καλύτερη εκδεδομένη ποιητική συλλογή νέου, κατά προτίμηση ποιητού, στον κ. Γιάννη Ζερβό για την ποιητική του συλλογή με τίτλο «Κρίσιμη μάζα» (Εκδόσεις Μελάνι, 2011).

2. Βραβείο Λάμπρου Πορφύρα, με χρηματικό έπαθλο 5.000 ευρώ, για Έλληνα λυρικό ποιητή, στην κυρία Αθηνά Παπαδάκη για τη συλλογή της «Με λύχνο και λύκους» (Εκδόσεις Νέδα, 2010).

3. Βραβείο Ελένης Τιμ. Μυκονίου, εις μνήμην των γονέων της Ανδρομέδας και Τιμολέοντος Μυκονίου, με χρηματικό έπαθλο 5.000 ευρώ, απονεμόμενο σε αριστούχο διπλωματούχο πιανίστα, στον κ. Κωνσταντίνο Δεστούνη.

4. Βραβείο Ελένης και Πάνου Ψημένου, με χρηματικό έπαθλο 5.000 ευρώ, για έργο αναφερόμενο στην Νεοελληνική Ιστορία ή Φιλολογία από το 1669 μέχρι σήμερα, στους Γεώργιο Κεχαγιόγλου και Λευτέρη Παπαλεοντίου για το βιβλίο τους με τίτλο: «Ιστορία της Νεότερης Κυπριακής Λογοτεχνίας» (Κέντρο Επιστημονικών Ερευνών Κύπρου, Λευκωσία 2010).

5. Bραβείο της Ακαδημίας Αθηνών, με χρηματικό έπαθλο 5.000 ευρώ, για την καλύτερη ερμηνευτική μονογραφία ή κριτική έκδοση έργου κλασσικής φιλολογίας, στον κ. Γεώργιο Α. Ξενή για την εργασία του «Scholia vetera in Sophoclis Electram» (De Gruyter, 2010).

6. Βραβείο του Ιδρύματος Αποκαταστάσεως Ομογενών εξ Αλβανίας, εις μνήμην Άγγελου Κίτσου, με χρηματικό έπαθλο 5.000 ευρώ, για μελέτη με θέμα από την ιστορία, την αρχιτεκτονική και την ιστορία της τέχνης της Ηπείρου, στον κ. Στέφανο Τσιόδουλο για το βιβλίο του με τίτλο : «Η Ζωγραφική των σπιτιών του Ζαγορίου. Τέλη 18ου – αρχές 20ού αιώνα. Ιστορική και πολιτισμική προσέγγιση» (Ριζάρειο Ίδρυμα, Αθήνα 2009).

7. Βραβείο εις μνήμην Γιάννη Παπαϊωάννου, με χρηματικό έπαθλο 5.000 ευρώ, για τη βράβευση Έλληνα συνθέτη ο οποίος έχει συμβάλει στην ανάπτυξη της σοβαρής ελληνικής μουσικής, στον κ. Δημήτρη Τερζάκη.

8. Βραβείο της Ακαδημίας Αθηνών, άνευ αντιστοίχου προκηρύξεως, στον κ. Βασίλειο Αραβαντινό για το βιβλίο του «Το Αρχαιολογικό Μουσείο Θηβών» (Έκδοση Κοινωφελούς Ιδρύματος Ιωάννη Σ. Λάτση, 2010).

9. Βραβείο της Ακαδημίας Αθηνών, άνευ αντιστοίχου προκηρύξεως, στην κυρία Έλλη Σολομωνίδη - Μπαλάνου σε αναγνώριση της πεντηκονταετούς καλλιτεχνικής της δημιουργίας σε σχεδιάσματα.

10. Βραβείο της Ακαδημίας Αθηνών, άνευ αντιστοίχου προκηρύξεως, στον κ. Χαράλαμπο Π. Συμεωνίδη για το δίτομο έργο του με τίτλο: «Ετυμολογικό Λεξικό των Νεοελληνικών Οικωνυμίων» (Κέντρο Μελετών Ιεράς Μονής Κύκκου, Λευκωσία – Θεσσαλονίκη 2010).

11. Βραβείο της Ακαδημίας Αθηνών, άνευ αντιστοίχου προκηρύξεως, στον ζωγράφο κ. Πέτρο Ζουμπουλάκη, για το σύνολο της καλλιτεχνικής του δημιουργίας.
12. Βραβείο της Ακαδημίας Αθηνών, άνευ αντιστοίχου προκηρύξεως, στον κ. Ιωάννη Μπουρλογιάννη - Τσαγγαρίδη για την εργασία του : « Francesco Saverio Altamura (1822 – 1897). Ο βίος και το έργο του».

13. Βραβείο της Ακαδημίας Αθηνών, άνευ αντιστοίχου προκηρύξεως, στους Ανδρέα Ι. Βοσκό, Ιωάννη Ταϊφάκο και μετά θάνατον στον Κώστα Π. Μιχαηλίδη, συντελεστές της έκδοσης του εξάτομου έργου «Αρχαία Κυπριακή Γραμματεία» (Ίδρυμα Αναστάσιος Γ. Λεβέντης, Λευκωσία 1995-2008).

14. Βραβείο της Ακαδημίας Αθηνών, άνευ αντιστοίχου προκηρύξεως, στις κυρίες Σοφία Καλοπίση - Βέρτη και Μαρία Παναγιωτίδη - Κεσίσογλου για την επιμέλεια της έκδοσης «Πολύγλωσσο Εικονογραφημένο Λεξικό Όρων Βυζαντινής Αρχιτεκτονικής και Γλυπτικής» (Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης, Ηράκλειο 2010).

15. Βραβείο της Ακαδημίας Αθηνών, άνευ αντιστοίχου προκηρύξεως, κ. Νίκο Νέζη για το τρίτομο έργο του «Τα ελληνικά βουνά. Γεωγραφική Εγκυκλοπαίδεια» (Ελληνική Ομοσπονδία Ορειβασίας Αναρρίχησης & Κληροδότημα Αθ. Λευκαδίτη, Αθήνα 2010).

16. Έπαινος, οίκοθεν, στην Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Σπάρτης (1973) για το πλούσιο μορφωτικό έργο που επιτελεί στην περιοχή της Λακωνίας.

ΙΔΡΥΜΑ ΠΕΤΡΟΥ ΧΑΡΗ

1. Βραβείο ποιήσεως, με χρηματικό έπαθλο 10.000 ευρώ, στον κ. Μιχάλη Γκανά για το σύνολο του έργου του.

2. Βραβείο μυθιστορήματος, με χρηματικό έπαθλο 6.000 ευρώ, στον κ. Μιχάλη Μοδινό για το βιβλίο του «Επιστροφή».

3. Βραβείο διηγήματος, με χρηματικό έπαθλο 6.000 ευρώ, στον κ. Τάσο Καλούτσα για το βιβλίο του «Η ωραιότερη μέρα της».

ΙΔΡΥΜΑ ΚΩΣΤΑ & ΕΛΕΝΗΣ ΟΥΡΑΝΗ

1. Βραβείο ποιήσεως, με χρηματικό έπαθλο 10.000 ευρώ, στον κ. Γιώργο Μαρκόπουλο για το σύνολο του έργου του.

2. Βραβείο μυθιστορήματος , με χρηματικό έπαθλο 6.000 ευρώ, στην κυρία Έρση Σωτηροπούλου για το βιβλίο της «Εύα».

3. Βραβείο διηγήματος, με χρηματικό έπαθλο 10.000 ευρώ, στον κ. Δημήτρη Πετσετίδη για το σύνολο του έργου του.

4. Βραβείο δοκιμίου, με χρηματικό έπαθλο 6.000 ευρώ, στον κ. Διονύση Μουσμούτη για το βιβλίο του «Ούγκο Φόσκολο. Ιστορικά και βιογραφικά παραλειπόμενα».

ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ



  • Πρόσκληση για συνδιοργάνωση Επιστημονικής Διημερίδας

    Το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας, επιστημονικός φορέας του Υπουργείου Παιδείας «για τη στήριξη και προώθηση της ελληνικής γλώσσας εντός και εκτός Ελλάδος», και η καθηγήτρια Άννα Αναστασιάδη-Συμεωνίδη, ως επιστημονικώς υπεύθυνη για τα νέα Προγράμματα Αρχαίων Ελληνικών, Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας Γυμνασίου, απευθύνουν πρόσκληση προς το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, την ΟΛΜΕ, την ΟΙΕΛΕ, την «Πανελλήνια Ένωση Φιλολόγων» (ΠΕΦ) και τον Σύλλογο Αποφοίτων της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης «Φιλόλογος», για συνδιοργάνωση ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΔΙΗΜΕΡΙΔΑΣ στην Αθήνα στα τέλη Μαρτίου 2012, με επιστημονικές εισηγήσεις για τα νέα Προγράμματα Σπουδών για τη διδασκαλία των Αρχαίων Ελληνικών, της Νεοελληνικής Γλώσσας και της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας στο Γυμνάσιο και το Λύκειο. Το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας προσφέρεται να αναρτήσει τα κείμενα των επιστημονικών εισηγήσεων στην «Πύλη για την Ελληνική Γλώσσα» (www.greek-language.gr). Παρακαλείσθε, εφόσον, όπως ελπίζουμε, συμφωνείτε, να ανταποκριθείτε στην πρωτοβουλία αυτή, και να ορίσετε εκπρόσωπό σας στην Οργανωτική Επιτροπή, δια της οποίας θα ρυθμιστούν όλα τα σχετικά οργανωτικά ζητήματα.
  • Συναντήσεις: "Οι συγγραφείς και οι μεταφραστές τους"

    Το ΕΚΕΜΕΛ προσκαλεί γνωστούς λογοτέχνες και μεταφραστές να παρουσιάσουν έναν συγγραφέα, το έργο του οποίου απέδωσαν στα ελληνικά, καθώς και την ιδιαίτερη σχέση που διαμόρφωσαν μαζί του μεταφράζοντάς τον.
  • 3ο Συνέδριο για τη λογοτεχνική μετάφραση (10&11/05/2012)

    Το Ευρωπαϊκό Κέντρο Μετάφρασης Λογοτεχνίας και Επιστημών του Ανθρώπου (ΕΚΕΜΕΛ) και η Ελληνοαμερικανική Ένωση διοργανώνουν συνέδριο στις 10 και 11 Μαΐου 2012 στην Ελληνοαμερικανική Ένωση (Μασσαλίας 22) με θέμα "ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ / ΑΠΟΔΟΣΗ".
  • "Έτος Βρεττάκου" το 2012

    Το Υπουργείο Πολιτισμού και Τουρισμού ανακήρυξε το 2012 «Έτος Βρεττάκου» με αφορμή την επέτειο των 100 χρόνων από τη γέννηση του Λάκωνα ποιητή Νικηφόρου Βρεττάκου.
  • Έκδοση τόμου αφιερωμένου στη διάλεκτο των Μεγάρων

    Το Εργαστήριο Μελέτης Νεοελληνικών Διαλέκτων του Τμήματος Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Πατρών δημοσίευσε την έκδοση του δεύτερου τόμου με τίτλο: 'Patras Working Papers in Linguistics. Τόμος αφιερωμένος στη διάλεκτο των Μεγάρων'.

ΑΠΕΙΛΟΥΝ ΟΙ ΡΩΣΟΙ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΦΡΑΙΜ

 Ο ΕΦΡΑΙΜ ΚΑΙ ΤΑ ΚΑΚΑ ΞΕΜΠΕΡΔΕΜ


ΕΔΩ Ο ΠΑΠΑΣ , ΕΚΕΙ Ο ΠΑΠΑΣ, ΜΑ ΠΟΥ ΄ΝΑΙ Ο ΑΓΙΟΣ  ΕΦΡΑΙΜ;
ΟΙ ΡΩΣΟΙ ΘΕΛΟΥΜΕ  ΛΕΥΤΕΡΟ  ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ ΜΑΣ ΤΟ ΔΕΞΙΟ ΕΞΤΡΕΜ,
ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΖΩΝΗΣ ΦΥΛΑΚΑ, ΜΕΣΙΤΗ ΤΗΣ ΑΘΩΝΙΚΗΣ  ΕΔΕΜ.
ΑΜΕΣΩΣ ΕΞΩ ΑΠ΄ΤΗ ΣΤΕΝΗ, ΑΛΛΙΩΣ ΘΑ ΧΕΤΕ  ΚΑΚΑ ΞΕΜΠΕΡΔΕΜ!
*************************************************************************
 
-Λυσούν και αφρίζουν οι Ρώσοι με τη σύλληψη του Εφραίμ!
- Μέχρι και ο αδούλωτος Καρατζαφέρης έκανε γαργάρα
τις προσβολές τους και την ωμή επέμβαση στα εσωτερικά
ενός ανεξάρτητου κράτους.
- Και οι κομουνιστές! Αν  συμπεριφέρονταν έτσι οι Αμερικανοί,
θα είχαν  κηρύξει αντάρτικο εναντίον τους, καλώντας σε
εθνικοαπελευθερωτικό αγώνα.


ΜΑΡΤΥΡΙΕΣ



spanos_giannis.jpg
 ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΠΑΝΟΣ

 Το πεπρωμένο μου δεν έγραφε ότι θα γίνω πιανίστας σε γαλλικό καμπαρέ. Έγραφε ότι θα ξαναφύγω στη Γαλλία, για να συνεχίσω, τάχα, την ξεκούρασή μου (ΣΣ. είχε πάθει υπερκόπωση χεριών), και θα γνωρίσω στο Παρίσι την Κύρα Βοκέρ.
[.............................]
Για να μην πολυλογώ, σ΄ένα δυο χρόνια ήμουν αρκετά γνωστός στις μπουάτ της αριστερής όχθης ως πιανίστας. Συνόδευα τον Γκυ Μπεάρ, τον Γκενσμπούργκ και , βέβαια, την Μπαρμπαρά, που τότε δεν ήταν τίποτα. Κι άκουγα τον Μπρασένς και την Γκρεκό, που εμφανίζονταν στα ίδια στέκια, κι έκανα όνειρα.
Ένα από τα όνειρά μου ήταν να δώσω τραγούδια μου στη Ζιλιέτ Γκρεκό. Όχι τόσο για να γίνω φίρμα, αλλά διότι μ΄άρεσε πολύ αυτή η καλλιτέχνις.

Juliette Gréco
[............................]
Με την Γκρεκό έκανα είκοσι τραγούδια. Σε δίσκους. Μου ΄χαν ξεμείνει και μερικά. Ανάμεσα σ΄αυτά ήταν και το "Σιντονίι" σε στίχους του Σαρλ Κρος. "Δεν το δίνουμε στην Μπριζίτ Μπαρντό;" μού  λέει ο φίλος μου - και φίλος της -Ζαν Μαξ Ριβιέρ. "Και δεν το δίνουμε;" Το πήρε η Μπαρντό, της άρεσε, το ΄μαθε σε μια κιθάρα και το παρουσίασε στην "Ιδιωτική" του Λουίλ Μαλ.
Μετά τη "Σιντονί" έγραψα άλλα τρία τραγούδια  για την Μπαρντό. Τα γυρίσαμε σε δίσκους. Θυμάμαι πόσο επαγγελματίας ήταν αυτή η κοπέλα που τότε χάλαγε τον κόσμο! 
[............................]
Απόσπασμα από παλιά συνέντευξη τουΓιάννη Σπανού
στο Λευτέρη Παπδόπουλο. Περιέχεται στο βιβλίου του Λ.Π. 
"Εν αρχή ην ο Καζαντζίδης", εκδ. Καστανιώτης.Σελ.219-220. 




SIDONIE
Sidonie a plus d'un amant
C'est une chose bien connue
Qu'elle avoue elle fièrement
Sidonie a plus d'un amant

Parce que pour elle être nue
Est son plus charmant vêtement
C'est une chose bien connue
Sidonie a plus d'un amant

Elle en prend à ses cheveux blonds
Comme à sa toile l'araignée
Prend les mouches et les frelons
Elle en prend à ses cheveux blonds

Vers sa prunelle ensoleillée
Ils volent pauvres papillons
Comme à sa toile l'araignée
Elle en prend à ses cheveux blonds

Elle les mène par le nez
Comme fait dit-on le crotale
Des oiseaux qu'il a fascinés
Elle les mène par le nez

Quand dans une moue elle étale
Sa langue à l'allure étonnée
Comme fait dit-on le crotale
Elle les mène par le nez

Elle en attrape avec les dents
Quand le rire entrouvre sa bouche
Et dévore les imprudents
Elle en attrape avec les dents

Sa bouche quand elle se couche
Reste rose et ses dents dedans
Quand le rire entrouvre sa bouche
Elle en attrape avec les dents

Sidonie a plus d'un amant
Qu'on le lui reproche ou l'en loue
Elle s'en moque également
Sidonie a plus d'un amant

Aussi jusqu'à ce qu'on la cloue
Au sapin de l'enterrement
Qu'on le lui reproche ou l'en loue
Sidonie aura plus d'un amant

ΑΛΛΟ ΠΑΠΥΡΟΛΟΓΟΣ ΚΙ ΑΛΛΟ ΠΑΠΑΡΟΛΟΓΟΣ

Καλά μου το ΄λεγε ο μπαμπάς  τα λόγια να προσέχω,
αν θέλω οι άλλοι να με σέβονται κι υπόληψη να έχω:
"Παιδί, για δες αυτόν που ήτανε  σεβάσμιος παπυρολόγος
και  ξάφνου καλάμι εκαβάλησε  κι έγινε παπαρολόγος!"
Όλα τα είχε ο Σαμαράς, του ΄λειπε του λόγιου η πατίνα,
στου Ελύτη ψάρεψε τα βαθιά νερά κι έπιασε ...αθερίνα!

ΔΕΙΓΜΑΤΑ  ΠΑΠΑΡΟΛΟΓΙΑΣ 
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ
ΑΚΑΤΑΛΗΠΤΟΥ, ΑΣΥΝΑΡΤΗΤΟΥ
ΚΑΙ ΠΑΡΑΛΗΡΗΜΑΤΙΚΟΥ ΕΛΛΗΝΟΦΡΕΝΙΑΣΜΕΝΟΥ
ΑΝΤΩΝΙΟΥ ΣΑΜΑΡΑ, ΑΝΑΛΥΤΟΥ ΤΗΣ ΚΑΚΙΑΣ ΩΡΑΣ 
ΤΟΥ ΠΟΙΗΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΟΔΥΣΣΕΑ ΕΛΥΤΗ


ΣΑΜΑΡΑΣ: Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΤΗ ΧΙΜΑΙΡΑ!
 *
"Λένε ότι το Πνεύμα είναι Λόγος. Και η Αισθητική, Ήθος .
[ (1) ΣΣ. Από πότε η αισθητική ταυτίζεται με το ήθος; Θα τρελαθούμε , Παναγίτσα μου!...].
Πολλοί διακρίνουν το Λόγο από την Αισθητική. Και το Ήθος του Προσώπου από τον απρόσωπο Λόγο. Διαφοροποιούν, δηλαδή, το βαθιά Προσωπικό από το ακατάλυτα Αιώνιο…

[2. ΣΣ. Όποιος καταλαβαίνει τι εννοεί ο συντάκτης του κειμένου, λαμβάνει γκοφρέτα Παυλίδη].  

Όμως ο Λόγος του Οδυσσέα Ελύτη είναι ταυτόχρονα Ελλάδα, Ελευθερία και Ελπίδα. 
Δηλαδή Λόγος και Αισθητική μαζί. 

[3. ΣΣ.Δηλαδή, εν άλλοις λόγοις , ήτοι Η Ελλάδα, η Ελευθερία και η Ελπίδα είναι..αισθητικές έννοιες, στον Ελυτικό "Λόγο"! Επτά τρίχες είχα στην καράφλα μου, φευ, πάει πια, τις έχασα κι αυτές!..].  
Επίκαιρο και διαχρονικό μαζί. Ελληνικό και Οικουμενικό μαζί. Μια σύζευξη σπάνια! Κι όπου υπάρχει φωτίζει, δημιουργεί, συναρπάζει, και αποκαθιστά. Φωτίζει, με φως Ελληνικό .
[4. ΣΣ. πόσο κηρίων είναι αυτό το φως; Αν κρίνω από τα χάλια μας, μάλλον ενός κηρίου,
κι αυτού μισολειωμένου...].
Συναρπάζει, με την αρμονία της.
[5. ΣΣ. Σώπα!, μη μου το λες!Από την πολλή την αρμονία 
κοντεύω να πάθω λυσσομανία.]. 
Δημιουργεί και σχηματοποιεί την εικόνα όσων βρίσκονται θαμμένα μέσα στην Ελληνική ψυχή. Και αποκαθιστά την Αλήθεια .
[6.ΣΣ. Ζώντας μια ζωή μέσα στο ψέμα, ο άνθρωπος το πέρασε για Αλήθεια...].
Που δεν την ξέρουμε, που δεν την υποπτευόμαστε πολλές φορές. Kι ας την κουβαλάμε όλοι μέσα μας… Την Αλήθεια της συλλογικής πνευματικής μας παράδοσης!
[7. ΣΣ. Κλέψει, κλέψει και αύριο θα καλοφέξει!].
 Που δεν θα γίνουμε αντάξιοί της, αν δεν την μάθουμε… Και δεν θα τη μάθουμε αν δεν συνηθίσουν τα μάτια μας στο εκτυφλωτικό της φώς.
[ 8. ΣΣ. Ωχ πάλι αυτό το Σαμαρικό Φως. Φανταστείτε να βγει πρωθυπουργός και να μας βάλει όλους να κοιτάμε το εκτυφλωτικό του Φως. Θα μας αποστραβώσει …].
Ο Ελύτης μας έμαθε ότι η Ελευθερία δεν είναι προνόμιο.
Είναι η μοίρα μας, που την κουβαλάμε μέσα στην κυτταρική μας μνήμη. 
[9.ΣΣ. Έτσι εξηγείται γιατί είμαστε τόσο απείθαρχοι οι Έλληνες και κάνουμε ό,τι μας γουστάρει.
Είναι στο DNA μας ο ζαμανφουτισμός, η εγωλατρεία και όλες οι γνωστές ιδιότητες
του ερωτευμένου με την Ελευθερία Ελληναρά.]
Κι ότι η Ελπίδα δεν είναι η παρηγοριά μας μέσα στα σκοτάδια.
Είναι η βεβαιότητα ότι το φώς θα ξανά-λάμψει.
Και αυτό πάρτε το πολιτικά, το φως θα ξανά-λάμψει.
Κι αν στο διάβα σου βρεις δυσκολίες από μικρόψυχους και ποταπούς.
[10.ΣΣ. Είμαι ένας μικρόψυχος και ποταπός...Θεέ μου , συχώρεσέμε και μετανοώ!..]  
Κι αν αισθανθείς πως το νόημα της ζωής, όπως θα ’λεγε εκείνος, «σου πέφτει από τα χέρια», τότε υπάρχει και το δικαίωμα στη χίμαιρα.
[11. Λεξικό Τριανταφυλλίδη : χίμαιρα η [ímera] O27 : σκοπός, επιθυμία που δεν είναι δυνατό να πραγματοποιηθεί· ουτοπία: Tο σχέδιό του να αλλάξει τον κόσμο ήταν μια χίμαιρα. Δεν είναι άνθρωπος προσγειωμένος· ζει με χίμαιρες / κυνηγάει χίμαιρες.]."

Πέμπτη, Δεκεμβρίου 29, 2011

ΣΤΕΡΝΗ ΜΑΣ ΓΝΩΣΗ , ΠΟΥ ΔΕΝ ΤΗΝ ΕΙΧΑΜΕ ΠΡΩΤΑ... (8/ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ))

 ΠΛΟΥΤΑΡΧΟΥ (46-120)  
ΗΘΙΚΑ
ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΜΗ ΔΕΙΝ ΔΑΝΕΙΖΕΣΘΑΙ
 [ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΑΝΕΙΖΟΜΑΣΤΕ]

Ένα αρχαίο  κείμενο εξαιρετικής σημασίας
για τους ανθρώπους της εποχής μας, που από
τη λαχτάρα του πλουτισμού και της ευζωίας
υποθηκεύουν τη ζωή τους στους "νόμιμους"
και τους "παράνομους"  ληστάρχους, που
τρομοκρατούν και διαφεντεύουν τους λαούς
του κόσμου στο όνομα της "ελευθερίας των 
χρηματοπιστωτικών συναλλαγών".
Η χώρα μας ζει σήμερα ένα μεγάλο υπαρξιακό δράμα
λόγω της αδυναμίας μας να τιθασσεύσουμε το αδηφάγο
τέρας της απληστίας, το οποίο εξέθρεψαν  με απαράμιλλη
μαεστρία οι μεγάλοι "μάγοι" της ατομικής και συλλογικής
αλλοτρίωσης , οι τοκογλυφικές δηλαδή τράπεζες
και τα τσιράκια τους οι πολιτικοί.
William Michael Harnett: "Το τραπέζι του τραπεζίτη", 1877.
8. Απευθύνομαι τώρα αποκλειστικά στους ευπορότερους ανθρώπους και στους πιο εκλεπτυσμένους, σ΄εκείνους που λένε ΄Μα πώς γίνεται να ζήσω χωρίς δούλους, χωρίς σπίτι, χωρίς στέγη;΄. Την ίδια  απορία προβάλλει και ένας άρρωστος, πρησμένος από την αρρώστεια, στο γιατρό του:΄ Μα θα γίνω πετσί και κόκαλο;΄ Τι σε πειράζει , αν έχεις την υγειά σου; Ας ζήσεις δίχως δούλους, για να μην καταντήσεις ο ίδιος δούλος, ας μην έχεις περιουσία, για να μη γίνεις περιουσιακό στοιχείο κάποιου άλλου. 
Άκου και την ιστορία με τους γύπες:Παραπονιόταν ένας γύπας που έκανε εμετό  ότι βγάζει τα σωθικά του.Του απάντησε κάποιος άλλος γύπας  που έτυχε να είναι παρών:΄Τι το κακό βρίσκεις σ΄αυτό,αφού δε βγάζεις τα σπλάχνα σου, παρά μόνο ό,τι σαβούρωσες από το πτώμα που μόλις κατασπαράξαμε;΄. 
Το ίδιο (φίλε μου) κάνουν και οι οφειλέτες: Δεν πουλάει καθένας απ΄αυτούς τα χωράφια του και τα δικά του σπίτια, αλλά του δανειστή, που με νόμο τον όρισε ως κύριό του. ΄Μα το Δία!΄, λέει, ΄Το χωράφι αυτό μού το άφησε ο πατέρας μου!΄. Μα (άνθρωπέ μου) ο πατέρας σου σού άφησε επίσης  την ελευθερία και τα πλήρη πολιτικά σου δικαιώματα, μια κληρονομιά που πρέπει να είναι για σένα πιο σημαντική. Και το πόδι και το χέρι από τον γεννήτορά σου προέρχονται, αλλά,  όταν πάθουν γάγγραινα , πληρώνεις το χειρουργό για να στα κόψουν. Η Καλυψώ  τον Οδυσσέα ΄έντυσε με ρούχα μυρωδάτα΄ (α), που απέπνεαν θεϊκή πνοή, ως δώρα και ενθύμια της αγάπης της για κείνο.Όταν όμως ανατράπηκε το πλεούμενό του κι άρχισε η πάλη του με τα κύματα , για να μη βυθιστεί απ΄τα βρεγμένα και βαριά του ρούχα, τα πέταξε από πάνω του

(μόνο ένα μαντήλι έζωσε όλογυρα στο στήθος του)και
κολύμβησε μακριά απ΄την ακτή, 
έχοντας στραμμένο το βλέμμα του προς τη στεριά(β). 
Σώθηκε λοιπόν ο Οδυσσέας κι ύστερα δεν του ΄λειψε τίποτα από τροφή και ρούχα. Το ίδιο δε γίνεται και με τη φουρτούνα που αντιμετωπίζουν οι οφειλέτες, όταν κάθε λίγο και λιγάκι έρχεται ο δανειστής και τους λέει ΄Να μου επιστρέψεις  τα δανεικά!΄;  
Αυτά είπε και μάζεψε τα σύννεφα
και τάραξε τη θάλασσα΄
Κι όρμησαν αντάμα ο γαρμπής και ο νοτιάς
κι από κοντά φυσούσε μανιασμένος ο πουνέντες (γ).

Το ίδιο συμβαίνει με τους τόκους, που προστίθενται  ο ένας πάνω στον άλλο :  ο οφειλέτης κατακλύζεται από τα χρέη και αγωνίζεται να μείνει στην επιφάνεια, αλλά δεν τα καταφέρνει να κολυμπήσει μακριά, γιατί τα χρέη τον σπρώχνουν στο βυθό.Στο τέλος αφανίζεται μαζί με όσους είχαν τριτεγγυηθεί τα δάνειά του.
Ο Θηβαίος Κράτης, αν και δεν είχε στο κεφάλι του κανένα δανειστή ούτε χρωστούσε σε κανένα,επειδή  δεν τα έβγαζε πέρα με τη φροντίδα του σπιτιού του, τις σκοτούρες και τη σύγχυση, παράτησε μια περιουσία οκτώ ταλάντων, φόρεσε ένα τριμμένο πανωφόρι, πήρε ένα δερμάτινο ταγάρι στο χέρι και αναζήτησε το καταφύγιό του στη φιλοσοφία και τη φτώχεια. Ο Αναξαγόρας(δ), εξάλλου,  αφησε τη γη του να γίνει βοσκοτόπι.
Όμως ποιος ο λόγος να μιλάμε για αυτούς; Όταν ο λυρικός ποιητής Φιλόξενος(ε), που είχε στην κατοχή του κλήρο σε αποικία Σικελική, άφθονα αγαθά και μεγάλη άνεση, είδε να κυριαρχούν στα μέρη του η τρυφηλή ζωή, η ηδυπάθεια και η αμουσία, είπε την εξής φράση: ΄Μα τους θεούς, δε θα με καταστρέψουν αυτά τα αγαθά, αλλά εγώ αυτά΄. Άφησε λοιπόν σε άλλους τον κλήρο του , πήρε το πλοίο και έφυγε μακριά. Αλλά οι οφειλέτες ανέχονται να τους πιέζουν οι δανειστές, να τους φορολογούν, να τους μετατρέπουν  σε δούλους και να τους εξαπατούν. Οι οφειλέτες , όπως  λέει ο Φινέας (στ), ανέχονται να τους ξεπουπουλιάζουν  φτερωτές Άρπυιες, που τους βουτάνε την τροφή πριν την ώρα της. Οι δανειστές αγοράζουν το σιτάρι πριν από το θερισμό του και το λάδι πριν να πέσουν οι ελιές, λέγοντας: ΄Για το κρασί δίνω αυτό το ποσό!΄και γράφουν μια τιμή στο τεφτέρι τους, τη στιγμή που το σταφύλι κρέμεται ακόμα στο κλήμα, προσμένοντας την εποχή του Αρκτούρου (ζ).

[ΤΕΛΟΣ]
[Μετάφραση: Gerontakos]

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ
  α. Φράση από την Ομήρου Οδύσσεια,ε 264.
β.  Ομήρου Οδύσσεια, ε 439.
γ. Ομήρου Οδύσσεια, ε 295.
δ. Αναξαγόρας ο Κλαζομένιος: Προσωκρατικός Φιλόσοφος (499-428 π.Χ), που έζησε πολλά χρόνια στην Αθήνα και είχε ως μαθητές μεγάλες προσωπικότητες, όπως ο Περικλής και ο Ευριπίδης.
ε. Φιλόξενος : Λυρικός ποιητής (436-380 π.Χ.).
στ.Μυθικός ήρωας, που κατά διαταγήν του Δία βασάνιζαν οι Άρπυιες στερώντας του την τροφή
ζ. Εποχή του Αρκτούρου: Γύρω στα μέσα Σεπτεμβρίου , όπου  γίνεται ορατό το άστρο του Αρκτούρου. Αυτήν την εποχή μαζεύονται τα κρασοστάφυλα.

ΜΙΑ ΜΝΗΜΕΙΩΔΗΣ ΑΓΟΡΕΥΣΗ


ΒΑΤΟΠΕ(ΑΙ)ΔΙ 
ΤΟ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΣΚΑΝΔΑΛΟ ΣΤΗ ΜΕΤΑΠΟΛΕΜΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
Η μνημειώδης αγόρευση του
εισαγγελέα κ. Β. Φλωρίδη
Τον Οκτώβριο του 2009, στο τριμελές Εφετείο Κομοτηνής, διεξαγόταν η επαναληπτική δίκη η οποία αφορούσε τη Μονή Βατοπαιδίου και την πρόεδρο Εφετών κυρία Μαρία Ψάλτη. Η δικαστής κατηγορείτο για παράβαση καθήκοντος για τη μη έκδοση αποφάσεως του Πρωτοδικείου Ροδόπης, όπου εκδικαζόταν η αγωγή της Μονής Βατοπαιδίου κατά του Ελληνικού Δημοσίου και οι μοναχοί του Αγίου Ορους που κατηγορούντο για ηθική αυτουργία στο παραπάνω αδίκημα.
«Είναι το μεγαλύτερο σκάνδαλο της μεταπολεμικής περιόδου, δέκα φορές μεγαλύτερο σε οικονομικό μέγεθος από το σκάνδαλο Κοσκωτά, που πλήγωσε την ελληνική κοινωνία, είχαν εμπλοκή μοναχοί κι ενέπλεξαν υπαλλήλους, δικαστή, υπαλλήλους του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους». Έτσι χαρακτήρισε στην αγόρευσή του την υπόθεση του Βατοπαιδίου ο εισαγγελέας της έδρας Β. Φλωρίδης, στο Τριμελές Εφετείο Κομοτηνής.

Ο εισαγγελέας καταλόγισε δόλο στην κ. Ψάλτη, η οποία εξαφάνισε την απόφαση που έδινε την κυριότητα της λίμνης Βιστωνίδας στο Δημόσιο, και ζήτησε να κηρυχθεί ένοχη κατά το κατηγορητήριο, όπως και οι μοναχοί κ. Εφραίμ και Αρσένιος. Ο εισαγγελέας χαρακτήρισε ως κατάπτυστες τις δύο γνωμοδοτήσεις του 2002 που υποστήριζαν ότι το Δημόσιο δεν είχε κυριότητα στη Βιστωνίδα και κατηγόρησε ευθέως για μεθόδευση τη Μ. Ψάλτη.

Απευθυνόμενος προς το δικαστήριο ο κ. Φλωρίδης είπε πως είναι κατανοητό το ότι είναι δύσκολο να δικαστούν δικαστές, σημείωσε όμως πως «ο κόσμος που είναι εκεί έξω, περιμένει δικαιοσύνη. Η υπόθεση δεν είναι μόνο ποινική, αφορά ολόκληρη τη Δικαιοσύνη. Αν έτσι απονέμεται η δικαιοσύνη, να πάμε να κρεμαστούμε όλοι».

«Το κεντρικό πρόσωπο αυτού του σκανδάλου είναι η κυρία δικαστής, αν δεν υπήρχε αυτή η κυρία δεν θα υπήρχε σκάνδαλο Βατοπαιδίου, το δημόσιο θα ήξερε ότι είχε δικαιωθεί και δεν θα περνούσε στην ανταλλαγή των κτημάτων λίμνης κλπ», υποστήριξε ο εισαγγελέας που ανέπτυξε ένα πλήρες σκεπτικό, λέγοντας ότι σ' αυτή την υπόθεση εμπλέχθηκαν με ιδιαίτερους τρόπους προσέγγισης των μοναχών ανώτεροι δημόσιοι υπάλληλοι, πολιτικοί και δεν θα είχε αποκαλυφθεί τίποτα αν οι μοναχοί δεν είχαν αυτά τα υπερβολικά σχέδια. «Το Βατοπαίδι έχει μια μακρόχρονη ιστορία που δεν αμφισβητείται, αλλά δεν έχει σχέση μ' αυτά που γίνονται με την παρούσα ηγεσία, ούτε βαρύνει τους μοναχούς. Χωρίς να υπάρχει κάτι ουσιαστικό ήθελαν να πάρουν 27.000 στρέμματα δια τρόπων όχι νομίμων. Η γνωμοδότηση του 1998 τους αναγνωρίζει κυριότητα σε 1.632 στρέμματα, ενώ προέκυπτε θέμα προσδιορισμού από την επιτροπή αιγιαλού και παραλίας και η απόφαση ουσιαστικά ήταν η κεκρόπορτα των υπολοίπων αποφάσεων για να ακολουθήσουν οι δύο κατάπτυστες γνωμοδοτήσεις του 2002 που αναφέρουν ότι το δημόσιο δεν έχει κυριότητα επί των κτημάτων αυτών».

Ο κ. Φλωρίδης ήταν απόλυτος, λέγοντας, ότι «η Μονή πλήρωσε την απληστία της. Στόχος ήταν να πάρει σε χρόνο ρεκόρ τα ακίνητα τα οποία αντήλλαξε με τα καλύτερα φιλέτα στην Θέρμη, το Πανόραμα, το Ωραιόκαστρο την λίμνη Πλαστήρα. Ακούσαμε φούμαρα ότι θα κάνει γηροκομεία και μόλις πήραν τα χρήματα τα διοχέτευσαν σε οφ σορ εταιρίες, αφού πήραν 10πλάσιας αξίας ακίνητα. Πόση αξία είχαν τα βοσκοτόπια στην Ξάνθη και ανταλλάχθηκαν με φιλέτα στην Χαλκιδική κι αλλού; Γιατί δεν πήγαν στον Λαγκαδά που είχε κουνούπια κι επέλεξαν τα «φιλέτα»; Εκεί συνεπλάκησαν όλος ο υπόκοσμος άνθρωποι που δεν είχαν μία και βρέθηκαν με περιουσίες, αφού αντηλλάγησαν ακίνητα με μηδαμινή αξία με άλλα υπερπολαπλάσιας.

Κοιτάξτε τι κυκλώματα λειτούργησαν και μιλούμε για τον Θεό, την ευσέβεια και κάνουμε μεγάλους σταυρούς. Έχουν σχέση αυτά που έγιναν με την θρησκεία μας; Αν η δικαστής έκανε το καθήκον της δεν θα προχωρούσε αυτή η ιστορία, θα δικαιωνόταν το δημόσιο και δεν θα είχε λόγο να συναινέσει στην σύμπραξη για μη έκδοση απόφασης. Τα χρήματα είδαμε ότι πήγαν σε Κυπριακές εταιρίες. Νομίζουν ότι εμείς είμαστε οι ασεβείς που θέλουμε να κάνουμε το καθήκον μας. Η κυρία αυτή ήταν σε μόνιμη συνεννόηση με τους καλογήρους. Πήγε και πήρε μόνη της την υπόθεση, ενώ δεν ήταν η σειρά της, την χρεώνει σε μια καλή γρήγορη και τίμα δικαστή στην κ. Σακάλογλου η οποία ερευνά την υπόθεση και λέει ότι έχει δίκαιο το ελληνικό δημόσιο».

Μιλώντας για τις σχέσεις των δικαστών ανέφερε: «Εδώ γινόταν κόλαση, δεν ακούστηκε ένα νομικό επιχείρημα από τη κυρία Ψάλτη για την άποψή της που στηριζόταν σε θεολογικές αντιλήψεις». Ιδιαίτερη αναφορά υπήρξε στους Έλληνες δικαστές και στο πως απονέμεται η δικαιοσύνη. «Αν έτσι απονέμεται η δικαιοσύνη στην Ελλάδα να πάμε να κρεμαστούμε όλοι!».

Ο εισαγγελέας τόνισε ότι «όλοι οι δικαστές έχουν εκκρεμότητες ή αργούν να διασκεφτούν σε κάποιες αποφάσεις. Εδώ όμως υπήρξε μεθόδευση. Είναι δύσκολο να δικάζονται δικαστές, αλλά ο κόσμος περιμένει πολλά από την δικαιοσύνη. Ο κόσμος, όχι αυτοί που είναι μέσα στην αίθουσα του ακροατηρίου, ο έξω από εδώ κόσμος» και κάλεσε το δικαστήριο να ορθοτομήσει με την απόφασή του.

Αναδημοσίευση από το Nooz.gr

Τετάρτη, Δεκεμβρίου 28, 2011

ΧΑΦΙΕΔΕΣ, ΑΓΥΡΤΕΣ, ΠΑΠΑΤΖΗΔΕΣ,
ΥΠΟΚΡΙΤΕΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΜΥΘΑΤΖΗΔΕΣ!
*
 Συγκλονιστική καταγγελία 
απλήρωτων εργαζόμενων του ALTER
 **********************
ΟΛΑ ΣΤΟΝ ΑΕΡΑ!

Έτσι βούλιαξε το ALTER. 
Διαβάστε τους μισθούς - κροίσων που έπαιρναν
golden... δημοσιογράφοι και στελέχη

Νομίζετε ότι οι Γιαννίκος και Κουρής ευθύνονται αποκλειστικά για την κατάρρευση του Alter; Κι όμως, υπήρχαν δίπλα τους μία στρατιά από golden boys - δημοσιογράφους και στελέχη που λάμβανουν μισθούς, που ίσως να ζήλευαν ακόμη και... εφοπλιστές. Διαβαστε, στο planet-greece, πόσα έπαιρνε ο Αυτιάς, ο Ρομπέν... της Εκάλης Μάκης Τριανταφυλλόπουλος, ο Χαρδαβέλλας με τα UFO του, o... χρυσός Νίκος Χατζηνικολάου (τα λεφτά του είναι... Real!!!), η Miss Marple... Νικολούλη, ο χαφιές της ΕΥΠ (ο ίδιος το παραδέχθηκε) Γιώργος Τράγκας και πολλά μεγαλοστελέχη στο πρόγραμμα κτλ. Δείτε τα νούμερα και ζαλιστείτε....

Στέλνουμε αυτή την επιστολή για να ενημερώσουμε πώς έγινε το μεγάλο φαγοπότι στο τηλεοπτικό σταθμό ALTER. Οι αληθινές αιτίες της χρεοκοπίας του ALTER δεν είναι όλα αυτά που δημοσιεύτηκαν και διέρρευσαν από τον Γ. Κουρή για τις σπατάλες του καλού του συνεταίρου Κ. Γιαννίκου ( όπως η πληρωμή από τον σταθμό της προσθετικής στήθους γνωστής παρουσιάστριας, τα ακριβά αυτοκίνητα που παραχωρούσαν σε διευθυντές ακόμα και σε κάποιον που ενώ είχε αποχωρήσει από την εταιρεία εξακολουθούσε να χρησιμοποιεί εταιρικό αυτοκίνητο κλπ). Οι αιτίες του κακού βρίσκονται αλλού.

Το 2009 οι «μαγειρεμένες» οικονομικές καταστάσεις παρουσίαζαν μια ακόμα κερδοφόρα χρονιά με έσοδα και εισπράξεις ανθηρές. Όλα αυτά όμως απείχαν πολύ από την πραγματικότητα. Και βέβαια η φούσκα δεν άργησε να σκάσει με θύματα εμάς τους εργαζομένους. Στις δημοσιευμένες οικονομικές καταστάσεις για τα έτη 2005-2009 οι αμοιβές που δόθηκαν σε διευθυντικά στελέχη και μέλη ΔΣ ανέρχονταν σε αστρονομικά ποσά. Μόνο για το 2009 οι αμοιβές ανέρχονταν σε 5.523.430?. Φαίνεται όμως πως όλα αυτά τα χρόνια κανείς ελεγκτικός μηχανισμός δεν έδωσε σημασία. Κανείς δεν αναρωτήθηκε πως γίνεται μια εταιρεία από την εισαγωγή της στο Χρηματιστήριο το 2000 και μετά να μην έχει δώσει μέρισμα στους μικρομετόχους της αλλά να σκορπίζει όλα αυτά τα χρόνια τεράστια ποσά στα μέλη του Δ.Σ. που τυχαίνει να είναι και μεγαλομέτοχοί της.

Εμείς θα τολμήσουμε να σας αναφέρουμε ενδεικτικά για το έτος 2009 τις σκανδαλώδεις αμοιβές των μελών του ΔΣ, των διευθυντικών στελεχών και των τηλεοπτικών αστέρων (δεν ξέρουμε βέβαια, αν εσείς θα τολμήσετε να τις δημοσιεύσετε). Δικά σας λοιπόν τα σχόλια για τις αμοιβές της ντροπής.

ΑΜΟΙΒΕΣ ΜΕΛΩΝ Δ.Σ ετησίως: από 350.000 -450.000? (μεικτά) ο καθένας.

Τα μέλη του ΔΣ το έτος 2009 ήταν Κ. Γιαννίκος, Γ. Κουρής, Α. Κουρής, Β. Κοσμόπουλος, Χ. Πεχλιβανίδου, Α. Κοντοδήμου, Ξ. Βαλέττας.

ΑΜΟΙΒΕΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΙΚΩΝ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ετησίως:

Κοσμάς Σφαέλος, Διευθυντής Ειδήσεων, 420.000? και μέσω της Κυπριακής offshore εταιρείας GARSTON INVEST 232.500?. Σύνολο 652.500?. Είναι να αναρωτιέστε όλοι τι έκανε αυτός ο διευθυντής και άξιζε τόσα πολλά. Εμείς πάντως ξέρουμε και θα αναφερθούμε σύντομα στο έργο του.

Αρχοντούλα Παπαπαναγιώτου, Διευθύντρια Νομικής Υπηρεσίας, 420.000?. «Φύλακας άγγελος» όχι του ALTER αλλά του επί πολλά χρόνια συνεργάτη της Κ. Γιαννίκου. Μέσω της «Συμμετοχικής Επενδυτικής Θεαμάτων» φαίνεται να έχει αγοράσει την πλειοψηφία των μετοχών του Γιαννίκου στην θεατρική επιχείρηση ΕΛΛ.ΘΕΑ .

Βασίλης Κοσμόπουλος, Γενικός Διευθυντής και μέλος ΔΣ 420.000?. Εκτός της αμοιβής του έπαιρνε και αμοιβή μέλους Δ.Σ. Συνολική αμοιβή 720.000?. Ο «Διπλός ρόλος» θέλει και διπλή αμοιβή.

Στέλιος Πανταζόπουλος, Εμπορικός Διευθυντής, 520.000?,

Θεοφύλακτος Οικονομίδης, Οικονομικός Διευθυντής 100.000?,
Δημήτρης Στολίδης Προϊστάμενος στην Οικονομική Διεύθυνση 85.000?, και οι τρεις τα «αγαπημένα» παιδιά του Γιαννίκου.
Αθανασία Γοργόλη, Διευθύντρια Προσωπικού, 93.000?.

Δεν ήταν κακή αμοιβή για κάποια που ξεχνούσε να πατάει το πόδι της στον σταθμό και ασχολούταν συνεχώς με την ξενοδοχειακή επιχείρηση που διατηρούσε στην Σίφνο. Να είναι τυχαίο άραγε ότι πριν ξεσπάσει το τσουνάμι στον σταθμό οι Πανταζόπουλος, Γοργόλη και Στολίδης παραιτήθηκαν για να συνταξιοδοτηθούν και να πάρουν κανονικά τις αποζημιώσεις τους;

ΑΜΟΙΒΕΣ ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΩΝ ΑΣΤΕΡΩΝ ετησίως:

Μάκης Τριανταφυλλόπουλος, ο Ρομπέν της Εκάλης 2.600.000?. Κώστας Χαρδαβέλλας 760.000?. Εσείς τουλάχιστον Μάκη και Κώστα δεν θα έπρεπε να προβάλετε στο zougla το βιντεάκι με τον συλληφθέντα αγαπημένο σας εργοδότη Κ. Γιαννίκο που τόσο πολύ σας στάθηκε όλα αυτά τα χρόνια. Αχάριστα παιδιά, μην δείτε κάποιον να γονατίζει.

Νίκος Χατζηνικολάου 1.000.000 ?. Νικολάκη τι να πούμε για σένα; Και εμείς με τέτοια αμοιβή δεν θα εγκαταλείπαμε τον σταθμό τουλάχιστον μέχρι τις 7 Ιανουαρίου.του 2017.

Αγγελική Νικολούλη 610.000?. Miss Marple πώς να μην ευγνωμονείς τον εργοδότη σου Κώστα Γιαννίκο, όταν φρόντιζε ο σταθμός όλα αυτά τα χρόνια να σου πληρώνει ακόμα και το φόρο εισοδήματος. Βέβαια δεν νομίζουμε να πιστεύεις ότι είσαι η μοναδική.

Γιώργος Τράγκας 300.000?. Αλήθεια Γιωργάκη γιατί δεν εμφανίστηκες να υποστηρίξεις την παρέμβαση της εταιρείας σου DYNAMIC COMMUNICATION κατά της αίτησης για την υπαγωγή του ALTER στο άρθρο 99; Μήπως γιατί τσέπωσες το παραδάκι ενώ εμείς οι εργαζόμενοι παραμένουμε για πολλούς μήνες απλήρωτοι; (πρόσεξε γιατί καμιά φορά και οι τοίχοι έχουν αυτιά!!!)

Να μην μιλήσουμε για τις offshore εταιρείες που όλα αυτά τα χρόνια εισέπρατταν εκατομμύρια ευρώ. Ή μήπως δεν εισέπρατταν; Μήπως ήταν εικονικές συναλλαγές και υπερτιμολογήσεις; Μήπως να μας απαντήσουν γι' αυτό οι ΔΙΟΙΚΗΤΕΣ της ΠΕΙΡΑΙΩΣ και της MARFIN; Αν όχι πάλι μήπως να μας λύσουν την απορία οι ΑΡΜΟΔΙΟΙ ΕΙΣΑΓΓΕΛΕΙΣ, η ΣΔΟΕ, η ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΚΕΦΑΛΑΙΑΓΟΡΑΣ, οι ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΕΣ, οι ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ και όλοι όσοι εθελοτυφλούσαν για πολλά χρόνια;

Πως γίνεται μια εταιρεία που έχει μετοχικό κεφάλαιο 8.000.000? να αγοράζει από το 2006 έως και το 2009 πρόγραμμα (ταινίες) αξίας περίπου 420.000.000?; Και πως αυτή η εταιρεία το 2010 εμφανίζει ξαφνικά ζημιές και δεν μπορεί να πληρώσει όλους εμάς; Δεν είναι η οικονομική κρίση που έπληξε το κανάλι. Είναι η απληστία των λίγων που έπληξε εμάς τους πολλούς. Όσο και αν τους βολεύει η πτώχευση, είναι πλέον σίγουρο ότι δεν θα κουκουλώσει τα εγκλήματα τους εις βάρος μας. Διαμηνύουμε στους υπευθύνους ότι τους τίτλους τέλους θα τους γράψουμε εμείς. Εμείς που συμπληρώσαμε τα κομμάτια του puzzle.
Απλήρωτοι εργαζόμενοι ALTER

Υ.Σ Αλήθεια κ. Γιαννίκο και κ. Κουρή πόσο να κοστολογείται η κάθε ταινία που αγοράζατε;

ΟΤΑΝ Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΕΜΠΝΕΕΙ ΤΗΝ ΠΟΙΗΣΗ

Κ. Π.Καβάφης

 Ο Ιωάννης Καντακουζηνός* υπερισχύει 

Τους κάμπους βλέπει που ακόμη ορίζει
με το σιτάρι, με τα ζώα, με τα καρποφόρα
δένδρα. Και πιο μακρυά το σπίτι του το πατρικό,
γεμάτο ρούχα κ’ έπιπλα πολύτιμα, κι ασημικό.

Θα του τα πάρουν — Ιησού Χριστέ! — θα του τα πάρουν τώρα.

Άραγε να τον λυπηθεί ο Καντακουζηνός
αν πάει στα πόδια του να πέσει. Λεν πως είν’ επιεικής,
λίαν επιεικής. Aλλ’ οι περί αυτόν; αλλ’ ο στρατός;—
Ή, στην κυρία Ειρήνη να προσπέσει, να κλαυθεί;

Κουτός! στο κόμμα να μπλεχθεί της Άννας —
που να μην έσωνε να την στεφανωθεί
ο κυρ Aνδρόνικος ποτέ. Είδαμε προκοπή
από το φέρσιμό της, είδαμε ανθρωπιά;
Μα ως κ’ οι Φράγκοι δεν την εκτιμούνε πια.
Γελοία τα σχέδια της, μωρά η ετοιμασία της όλη.
Ενώ φοβέριζαν τον κόσμο από την Πόλι,
τους ρήμαξεν ο Καντακουζηνός, τους ρήμαξε ο κυρ Γιάννης.

Και που το είχε σκοπό να πάει με του κυρ Γιάννη
το μέρος! Και θα τόκαμνε. Και θάταν τώρα ευτυχισμένος,
μεγάλος άρχοντας πάντα, και στεριωμένος,
αν ο δεσπότης δεν τον έπειθε την τελευταία στιγμή,
με την ιερατική του επιβολή,
με τες από άκρου εις άκρον εσφαλμένες του πληροφορίες,
και με τες υποσχέσεις του, και τες βλακείες.

(Από τον τόμο  "Ποιήματα 1897-1933", Ίκαρος 1984) 


* Ιωάννης ΣΤ' ο Καντακουζηνός- Βικιπαίδεια

Ο ΑΡΤΙΣΤΑΣ


Ο ΑΡΤΙΣΤΑΣ
[THE ARTIST]
Σκηνοθεσία :Michel Hazanavicius.

Παίζουν:Jean Dujardin (George Valentin) [Βραβείο ανδρικού ρόλου στο Φεστιβάλ Κανών 2011], Bérénice Bejo (Peppy Miller), John Goodman (Al Zimmer), James Cromwell (Clifton)

Hollywood 1927. Ο  George Valentin είναι ένα αστέρι των βωβών ταινιών, γεμάτο έπαρση και αυτοπεποίθηση για τη ζωή του, αφού  που  όλα του χαμογελούν. Η άφιξη όμως  του ομιλούντος κινηματογράφου  θα τον βυθίσει στη  λήθη, λόγω της αδυναμίας του να δεχτεί τη νέα πραγματικότητα. Η  νεαρή Peppy Miller είναι μια χορεύτρια που ζει με το όνειρο να βρεθεί κοντά στα κινηματογραφικά είδωλα της εποχής. Ο ομιλών κινηματογράφος θα της δώσει τη δυνατότητα να ξεδιπλώσει το αναμφισβήτητο ταλέντο της και να εκτοξευθεί στο γαλαξία της επιτυχίας.Η ταινία είναι ένα βωβό  μελόδραμα , όπου η προκατάληψη,  η περηφάνεια και το χρήμα εμποδίζουν να εκδηλωθεί  μια ξεχωριστή ιστορία αγάπης.
Δείτε την ταινία. Θα σας συνεπάρει , για την εμπνευσμένη σκηνοθεσία  , τις υπέροχες ερμηνείες και τη θαυμάσια ατμόσφαιρά της.

ΓΙΑ ΔΕΙΤΕ ΠΟΙΟΙ ΦΩΝΑΖΟΥΝ

"Βαθιά ανησυχία" εκφράζει το ρωσικό υπουργείο Εξωτερικών 
για την απόφαση προφυλάκισης του αρχιμανδρίτη Εφραίμ, 
εκτιμώντας ότι δεν γίνονται σεβαστές από τις δικαστικές
Αρχές της Ελλάδας οι αποφάσεις και οι συστάσεις
του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου για τα ανθρώπινα δικαιώματα..."

 ΓΙΑ ΔΕΙΤΕ ΠΟΙΟΙ ΦΩΝΑΖΟΥΝ

 Για δείτε ποιοι φωνάζουν για τ΄ανθρώπινα δικαιώματα,
αυτοί που  τα θεωρούνε ρυπαρά  σαν να' ναι περιττώματα ,
οι ρώσοι ολιγάρχες  σπεύδουν στο πλάι του πονηρού Εφραίμ,
δοξολογείται η αλεπού απ΄τις αρκούδες  σε ήχο  τεριρέμ.

ΑΠΟΡΙΕΣ

Ο εικονιζόμενος είναι ένας Θύτης  που μαζί με την ακολουθία των βοηθών του  θυσίαζαν επί δεκαετίες το  μόνιμο σφάγιο που λέγεται Ελλάδα. Φυσικό είναι τώρα  που ένας ένας οι συνεργοί τον εγκαταλείπουν να διαμαρτύρεται υποστηρίζοντας  πως  δε θα γίνει το εξιλαστήριο θύμα  της συλλογικά εγκληματικής τους  στάσης.Η Κουτοπονηριά και ο κυνισμός αποτελούν τον πιο εκρηκτικό συνδυασμό.


****************************************

Απορώ: Πώς ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ δεν είχε αντιληφθεί ότι η ∆εξιά του Κώστα Καραµανλή τού είχε – εν γνώσει ή εν αγνοία του – ανοίξει τον λάκκο παραδίδοντάς του και την εξουσία ενός ήδη πλήρως χρεοκοπηµένου κράτους (µε άδεια και καταληστευµένα ταµεία, µε τη διαφθορά να έχει φτάσει µέχρι µυελού οστέων των κρατικών υπαλλήλων, µε ισχύοντα τον ληστρικό νόµο µη ευθύνης υπουργών µε συνέπεια την αθώωση κάθε τρωκτικού που διαχειρίζεται δηµόσιο χρήµα, µε τη φοροδιαφυγή να θριαµβεύει, µε τον διορισµό χιλιάδων περιττών υπαλλήλων, µε την Υγεία και την Παιδεία σε πλήρη κατάπτωση κτλ.). Αν το είχε λοιπόν αντιληφθεί, τι περίµενε; Οτι δεν θα έπεφτε µέσα; Οτι µε τα ψεύδη του θα έκανε θαύµατα; Τι αφέλεια, Θεέ µου! Αφέλεια;
Κώστας Μουρσελάς
Συγγραφέας  

ΑΞΙΟΣ , ΑΞΙΟΣ!


ΑΞΙΟΣ , ΑΞΙΟΣ!

ΑΞΙΟΣ, ΑΞΙΟΣ! , παραληρούσε των θρησκόληπτων  το πλήθος,
χειροκροτώντας έξαλλα εχθές ενός παπά απατεώνα  το ήθος.
ο όμοιος τον όμοιο κι η κοπριά, λέγανε οι παλιοί, στα λάχανα,
τους έβλεπα και μ΄έπιαναν συνάμα και κλάματα και χάχανα...

Τρίτη, Δεκεμβρίου 27, 2011

ΒΙΒΛΙΟΜΑΡΤΥΡΙΕΣ

Αγκάτα Τουσίνσκα
"Βιέρα Γκραν , η κατηγορούμενη"

μετάφραση: Θωμάς Σκάσσης
Εκδόσεις Καπόν, 2011
350 σελ.
ISBN 978-960-6878-44-2,
[Κυκλοφορεί]
Τιμή € 19,70

Βιέρα Γκραν

Η Βιέρα Γκραν, η εκπληκτικής ομορφιάς τραγουδίστρια στο γκέτο της Βαρσοβίας
στα χρόνια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου, είναι το "κρυμμένο" πρόσωπο 
στην ιστορία του Βλαντίσλαφ Σπίλμαν, του περίφημου πιανίστα που η ζωή του 
έγινε έργο από τον Roman Polanski. Ο Σπίλμαν έπαιζε πιάνο σ’ ένα καφέ 
στο κέντρο του εβραϊκού γκέτο, όπου η Βιέρα Γκραν τραγουδούσε από τον Απρίλιο
του 1941 έως την άνοιξη του 1942. Το 1942 η Βιέρα Γκραν κατόρθωσε να διαφύγει 
από το γκέτο, αφήνοντας πίσω τους δικούς της ανθρώπους.
Ο Σπίλμαν έγινε ήρωας κινηματογραφικής ταινίας και θαυμάστηκε για το θάρρος,
την αγωνιστικότητα και τον ηρωισμό του. Εκείνη κατηγορήθηκε μετά τον πόλεμο 
ότι συνεργάστηκε με τους ναζί και ότι υπήρξε διπλή πράκτορας. Στο τέλος της ζωής
της, θαμμένη ζωντανή στην κατοικία της στο Παρίσι, η Βιέρα Γκραν παρακολουθούσε
την απονομή του Όσκαρ στο έργο του Πολάνσκι και τον μεταθανάτιο θρίαμβο 
του Σπίλμαν, του μεγαλύτερου εχθρού της και "τεχνίτη" της δυστυχίας της, 
όπως τον αποκαλούσε.
Μετά τον πόλεμο, ο Σπίλμαν έγινε διευθυντής του πολωνικού ραδιοφώνου και 
την πολέμησε ανηλεώς, αρνούμενος κάθε συνεργασία μαζί της, ενώ η Βιέρα Γκραν
λύγισε από τις κατηγορίες. Οι δίκες του 1945 και του 1947 σχεδόν την απάλλαξαν 
λόγω αμφιβολιών, αλλά δεν τη δικαίωσαν.
Η Βιέρα Γκραν αυτοεξορίστηκε, γύρισε όλον τον κόσμο ως άλλος περιπλανώμενος 
Ιουδαίος, τραγούδησε στα καμπαρέ του Καράκας και του Τελ Αβίβ, αλλά και
στο Κάρνεγκι Χολ της Νέας Υόρκης, και κατέληξε ολομόναχη σε ένα μικρό
διαμέρισμα του Παρισιού, βασίλισσα ενός βασιλείου σκιών και μυστικών 
από τον καιρό του πολέμου. Πέθανε στις 19 Νοεμβρίου του 2007.
vivlionet.gr
***********************************
      ΔΕΙΤΕ :Wiera Gran  [Wikipedia, the free encyclopedia]
                  ************************************************


Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΑΛΛΟΤΕ (2)


Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΑΛΛΟΤΕ (2)




Η απόκρυφος υγιεινή

[Το ύφος και το ήθος μιας εποχής, όπου οι διάφοροι 
τσαρλατάνοι εύρισκαν πρόσφορο έδαφος  για 
να θησαυρίζουν από τις αφελείς γυναίκες
πουλώντας επιστημοσύνη τουχειρίστου είδους.
Η ανισότιμη θέση των γυναικών έναντι των ανδρών
και ο προκαθορισμένος ρόλος τους μέσα και έξω 
από την οικογένεια τις καθιστούσαν ιδιαίτερα ευάλωτες
στους διαφόρους "ειδικούς" που υπόσχονταν
θαύματα ως προς την ενίσχυση του μοναδικού 
"όπλου" που διέθεταν για την προσέλκυση 
του "ισχυρού φύλου", δηλαδή της εμφάνισής τους.]


Η απόκρυφος υγιεινή της γυναικός παίζει μεγάλον ρόλον εις την απόκτησιν καλού αναστήματος, διότι δι΄ αυτής αποφεύγονται διάφοροι περιπλοκαί, αι οποίαι κατ΄ανάγκην προκαλούσι την ιατρικήν επέμβασιν, και ενίοτε και εις αυτήν την χειρουργικήν.
Διά τας πλύσεις αναγκαιούσας εις την απόκρυφον υγιεινήν συνιστώνται αι ακόλουθοι σκευασίαι.
Το ροδόνερον και η διάλυσις του βορικού οξέος είναι τα καλλίτερα προφυλακτικά.
Δέκα φύλλα πορτοκαλέας βραζόμενα εντός δύο λίτρων ύδατος, μετά μιας κουταλιάς σπίρτου της κάμφορας, αποτελούν μίαν πλύσιν αξιοσύστατον.
Τα αφεψήματα της βρώμης, της αγριάδας και της κριθής, αναμειγνυόμενα με τον επιτραπέζιον οίνον, καθώς και ο κονσομές πρέπει να ευρίσκωνται συχνά εις το τραπέζι.



Απόσπασμα από το βιβλίο του Δρος  Δ. Πασχαλίδου "Η υγιεινή της γυναικείας καλλονής",
το οποίο κυκλοφόρησε στην Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου  το 1926 και αποτέλεσε σ΄όλη τη διάρκεια του Μεσοπολέμου το μπεστ σέλερ στο είδος του ανάμεσα στο γυναικείο πληθυσμό της Ελλάδας

Ο ΕΛΛΗΝΑΣ ΑΔΑΜ


Ο Ελληνας Αδάµ

Θεόδωρος Λιανός*
Το Βήμα,24/12/2011


Ο σύγχρονος Ελληνας µου φαίνεται πως µοιάζει πολύ µε τον Αδάµ, τον πρωτόπλαστο. Θέλει να απολαµβάνει τα αγαθά της φύσης και τις οµορφιές του κόσµου χωρίς προσπάθειες και κόπους. Θέλει ακόµη να απολαµβάνει τα κάλλη της Εύας χωρίς να το παίρνει χαµπάρι ο Μεγαλοδύναµος.

Φαίνεται πως δεν έχουµε ακόµη κατανοήσει το βασικό µάθηµα, ότι τα αγαθά αποκτώνται µε κόπους. Οσο γενναιόδωρη κι αν είναι η φύση, η ευηµερία των ανθρώπων προϋποθέτει κόπους. Ακόµη και η σοφή Αθηνά απαιτούσε να κουνήσουµε τα χέρια µας πριν µας δώσει κάτι. Σαράντα χρόνια σπαταλάµε δανεικά χρήµατα χωρίς κανένας να αναρωτηθεί ποιος µας δανείζει, πόσο θα µας δανείζει, αν θα χρειαστεί να ξοφλήσουµε, πότε θα ξοφλήσουµε και τι θα υποστούν οι επόµενες γενιές. Και τώρα που ήρθε η ώρα να περάσουµε από το Ταµείο ανακαλύψαµε ποιος φταίει. Φυσικά όχι εµείς, αλλά οι άλλοι, οι ανθέλληνες, οι κερδοσκόποι, οι τοκογλύφοι, οι οίκοι αξιολόγησης, οι ανίκανοι ευρωπαίοι ηγέτες, οι εβραίοι, οι µετανάστες, η αρχιτεκτονική του ευρώ κτλ.

Επί σαράντα χρόνια οι Ελληνες, χωρίς περίσκεψη και χωρίς αιδώ, απολαµβάνουν ένα µεγάλο φαγοπότι στο οποίο συµµετέχουν όλοι αλλά κατά άνισο τρόπο. Τώρα που ήρθε η ώρα της πληρωµής καλούµαστε να πληρώσουµε εξίσου άνισα, αλλά δυσανάλογα. Φανταστείτε ένα µεγάλο πανελλήνιο συµπόσιο όπου συµµετέχουν ο Αλκιβιάδης και ο ∆ιογένης. Ο Αλκιβιάδης απολαµβάνει ψητά αρνιά, λήµνιο οίνο και κορίνθιες εταίρες, ενώ ο ∆ιογένης βολεύεται µε µερικές ελιές. Οταν έρχεται η ώρα του λογαριασµού, ο Αλκιβιάδης πληρώνει τις ελιές και ο ∆ιογένης τα υπόλοιπα. Αυτή είναι η κατάστασή µας σήµερα. Πολιτικοί, συνδικαλιστές, πολιτικά κόµµατα, και, γενικώς, τα αφεντικά ρήµαξαν τον τόπο σαν τις Αρπυιες που άρπαζαν το φαΐ του Φινέα και έρχονται τώρα να εισπράξουν από τον συνταξιούχο και τον άνεργο. Κάτι σάπιο υπάρχει στο κράτος της Ελληνοδανείας. Αντιλαµβάνοµαι ότι είναι εύκολο να ασκείς κριτική και πολύ δύσκολο να κάνεις εποικοδοµητικές προτάσεις. Ωστόσο έχουν γίνει αρκετές και καλές προτάσεις για αλλαγές στο πολιτικό µας σύστηµα. Εχω όµως την εντύπωση ότι η ευηµερία της κοινωνίας εξαρτάται όχι µόνο από τις συλλογικές και πολιτικές αποφάσεις, αλλά και από τη συµπεριφορά κάθε ατόµου χωριστά. Ισως είναι καιρός να στραφούµε προς τις θεµελιώδεις παραδοσιακές και παγκόσµιες αξίες πάνω στις οποίες στηρίζεται η ευηµερία των λαών, δηλαδή στην εργατικότητα, στην εντιµότητα και στην αλληλεγγύη.

∆υστυχώς αυτές είναι ιδιότητες που αποκτώνται δύσκολα και χάνονται σχετικά εύκολα, ανάλογα µε την ένταση των καταστάσεων. Ας ελπίσουµε ότι κάτω από την πίεση των αναγκών οι Ελληνες θα τις ανασύρουµε από τα παλιά σεντούκια.

*Ο κ. Θ. Π. Λιανός είναι ομότιμος καθηγητής 
Πολιτικής Οικονομίας στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών.