Σάββατο, Απριλίου 30, 2011

ΟΙ ΚΗΔΕΙΕΣ ΑΛΛΟΤΕ ΚΑΙ ΤΩΡΑ


ΛΟΥΚΙΑΝΟΥ
ΜΕΝΙΠΠΟΣ

ΕΙΣΑΓΩΓΗ
Η βαρκούλα του νεκροπομπού  Χάρωνα ακουμπά στην όχθη της Αχερουσίας λίμνης. Πατώντας στο έδαφος  κάθε νεκρός , πληρώνει το κόμιστρο (έναν οβολό)  στο νεκροπομπό  και προχωρεί προς τα δεξιά , κατευθυνόμενος προς τον Άδη. Ο κυνικός φιλόσοφος  Μένιππος, που  είναι ο τελευταίος επιβάτης, προσπερνά τον Χάρωνα χωρίς να του δώσει τον οβολό.Ο Χάρωνας τότε τον βουτάει απ΄τον ώμο.

Χ. Επ! Το χρήμα και γρήγορα, αναθεματισμένε!
Μ. Φώναζε όσο θέλεις Χάρε, άμα γουστάρεις!

Χ. Ρε ίσα, κατέβαινε το παραδάκι, για το ταξίδι!
Μ. Ουκ αν λάβεις  παρά του μή έχοντος!

Χ. Για στάσου , ρε: ποιος άνθρωπος δεν έχει ένα οβολό;
Μ. Αν υπάρχει κανένας, δεν το ξέρω. Πάντως εγώ δεν έχω μία.

Χ. Ετοιμάσου να πάμε στον Πλούτωνα, ρε σκατιάρη, άμα δεν πληρώσεις.
Μ.Κοίτα να μη σου δώσω μία με τούτο το κουπί και  σου κάνω θρύψαλα την κεφάλα.

Χ. Και όλο αυτό το  ταξίδι, ρε, το ΄κανες στο τσάμπα;
Μ. Ας ξυλωθεί ο Ερμής, που με κουβάλησε σε σένα!

ΕΡΜΗΣ. Μα το θεό, θα χρεοκοπήσω αν  πληρώνω το εισιτήριο  των πεθαμένων!

Χ. Δεν πάω πουθενά! Θα ΄μαι συνέχεια κοντά  σου.
Μ. Ε, τότε, τράβηξε τη βάρκα στην όχθη και παλουκώσου. Αλλά τι θα πάρεις, αφού είμαι πανί με πανί;

Χ. Ρε συ, δεν το ΄ξερες  πως έπρεπε να έχεις μαζί σου το αντίτιμο;
Μ. Πώς δεν το ΄ξερα. Τι να ΄κανα όμως, αφού ήμουν άφραγκος.  Να μην τα τίναζα;

Χ. Και τώρα θα ΄σαι ο μόνος που θα κοκορεύεται  πως πέρασε τζάμπα;
Μ. Τσάμπα!Τι είναι αυτά που λες; Και τα νερά που έβγαλα από τη βάρκα και το κουπί που τράβηξα; Χώρια  που ήμουν ο μόνος ανάμεσα στους επιβάτες που δεν έκλαιγε!...

Χ. Όλα αυτά δεν αφορούν ένα βαρκάρη! Λοιπόν κατέβαινε το παραδάκι.Τελεία και παύλα!
Μ. Άμα είναι έτσι, δε με πας πίσω;

Χ. Μωρέ τι μα λες! Και να με κάνει του αλατιού ο Αιακός;
Μ. Ε τότε, άει παράτα μας!

Χ. Για να δω τι κουβαλάς στο σακούλι σου.
Μ. Λούπινα. Θες;... Και μια λειτουργιά.

Χ. Πού το βρήκες, Ερμή, αυτόν τον κόπρο; Το τι μαλακίες είπε στο ταξίδι δεν περιγράφονται! Τσιγκλούσε  και κορόϊδευε όλους τους επιβάτες κι , ενώ οι άλλοι έλιωναν στο κλάμα, ετούτος όλο τραγούδια ήτανε.

ΕΡΜΗΣ.  Χάρε, μάλλον αγνοείς ποιον φιλοξενούσες  στη βάρκα σου. Ο Μένιππος είναι, άνθρωπος απόλυτα αδέσμευτος και ζαμανφού!

Τη στιγμή εκείνη , που ο Χάρων μιλάει με τον Ερμή,ο  Μένιππος βρίσκει την ευκαιρία και το σκάει.

Χ. Δε θα  πέσεις στα χέρια μου καμιά φορά...

Η φωνή του Μένιππου που απομακρύνεται:

Μ. Πιάσε με , αν μπορείς, φιλάρα! Δυο φορές είναι αδύνατο των αδυνάτων να με τσακώσεις!

Μετάφραση: Gerontakos
***************************************************************
ΚΑΙ ΕΝΩ ΑΥΤΗ Η ΤΡΟΜΕΡΗ ΙΣΤΟΡΙΑ 
ΣΥΝΕΒΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ,
ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΟΣΑ ΜΑΣ ΑΠΟΚΑΛΥΨΕ 
Η ΓΡΑΦΙΔΑ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΟΥ ΛΟΥΚΙΑΝΟΥ,
ΜΙΑ ΑΛΛΗ ΦΟΒΕΡΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΕΚΤΥΛΙΧΘΗΚΕ ΣΕ ΚΑΠΟΙΑ
ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΤΟΥ ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΙΚΟΥ ΠΛΕΟΝ ΔΗΜΟΥ
ΘΕΡΜΗΣ, ΠΟΥ, ΕΙΡΗΣΘΩ ΕΝ ΠΑΡΟΔΩ, ΑΠΕΙΛΕΙΤΑΙ
ΜΕ ΚΑΤΑΣΧΕΣΕΙΣ , ΕΠΕΙΔΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΗΣΕ ΕΝΑ
ΧΡΕΟΣ 2.300.ΟΟΟ ΕΥΡΩ ΑΠΌ ΤΟΝ ΜΠΑΤΑΞΗ 
ΠΕΘΑΜΕΝΟ ΔΗΜΟ ΒΑΣΙΛΙΚΩΝ.
ΙΔΟΥ ΤΙ ΣΥΝΕΒΗ ΕΚΕΙΝΗ ΤΗΝ ΤΡΟΜΕΡΗ ΒΡΑΔΙΑ
ΣΤΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ:




ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΘΕΡΜΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΚΑΤΑ ΤΙΣ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΕΙΣ ΤΟΥ,
ΣΤΙΣ 19 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ ΚΑΙ 2 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2011,


"Καθόρισε ομόφωνα 
ως έξοδα κηδείας αιρετών
το ποσό των 10.000 ευρώ."

Η είδηση αυτή δημοσιεύτηκε στη μηνιαία εφημερίδα
του Δήμου Θέρμης, " Θέρμης Δρώμενα", τχ. 132/2011

"Μαριώ μου, δεν ήσουν συ καμία φιλοσόφα, δεν ήσουν μία κοινή θνητή,
χαλάλι για σένα η  πολυτελής  κηδεία, ως ταίριαζε σε μίαν αιρετή!
Άσ΄ τους πληβείους να φωνάζουν για πρόκληση στου ΔΝΤ την εποχή,
την προσφορά  σου δίκαια  τίμησε  ο Δήμος Θέρμης με βασιλική ταφή! "

ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ

 επέλεξε και προσφέρει
ο Κώστας Μαυρουδής

Στην οδό του Μπλαμαντώ
Στίχοι: Jean Paul Sartre (απόδοση: Αλέξη Σολομού)
Μουσική: Μάνος Χατζιδάκις
Πρώτη εκτέλεση: Ηλίας Λιούγκος & Σαπφώ Νοταρά ( Ντουέτο )
Δίσκος: Πορνογραφία (1982)

Στην οδό του Μπλαμαντώ
έχουν στήσει τα πατάρια
και ακονίσαν τα ξινάρια
για να κόψουν τα κεφάλια.
Στην οδό του Μπλαμαντώ.

Στην οδό του Μπλαμαντώ
πάν' οι δήμιοι στη δουλειά τους
δε σας λέω χωρατό
για να κόψουν Πατριάρχους
και Στρατάρχους και Ναυάρχους.
Στην οδό του Μπλαμαντώ.

Στην οδό του Μπλαμαντώ
φτάνουν οι κυρίες σωρό
οι λουσάτες με τα βέλο
μα τους λείπει το τσερβέλο
και μαζί και το καπέλο.
Στο ρυάκι της οδού του Μπλαμαντώ

Η ΑΠΟΒΛΑΚΩΣΗ ΚΑΙ Η ΑΠΟΚΤΗΝΩΣΗ

ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΑ: 
Η ΠΙΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΣ
ΧΕΙΡΑΓΩΓΗΣΗΣ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΙΔΙΚΗ 
ΗΛΙΚΙΑ.ΙΔΟΥ ΕΝΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΔΙΑΣΤΡΕΒΛΩΣΗΣ 
ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΚΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ  ΚΑΙ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑΣ
ΡΑΤΣΙΣΤΙΚΟΥ ΦΑΝΑΤΙΣΜΟΥ ΣΤΑ ΑΙΓΥΠΤΙΩΤΟΠΟΥΛΑ,
ΠΟΥ ΕΘΙΖΟΝΤΑΙ ΝΑ ΠΙΣΤΕΥΟΥΝ ΕΞ ΑΠΑΛΩΝ ΟΝΥΧΩΝ
ΟΤΙ ΟΙ ΕΒΡΑΙΟΙ ΕΙΝΑΙ... "ΣΙΧΑΜΕΡΟΙ" ΚΑΙ ΟΤΙ
ΟΙ ΑΡΑΒΕΣ ΖΟΥΣΑΝ ΣΤΗΝ ΙΕΡΟΥΣΑΛΗΜ 
ΔΥΟ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΧΡΟΝΙΑ ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΜΦΑΝΙΣΗ 
ΤΩΝ ΕΒΡΑΙΩΝ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ ΑΥΤΗ!
Ο ΑΙΓΥΠΤΙΟΣ ΙΝΣΤΡΟΥΧΤΟΡΑΣ ΚΑΛΕΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ
ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΟΙ ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΟΙ ΚΑΙ ΑΡΙΣΤΟΙ
ΜΑΘΗΤΕΣ , ΓΙΑ ΝΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΟΥΝ 
ΤΙΣ ΓΝΩΣΕΙΣ ΤΟΥΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ
ΠΥΡΗΝΙΚΩΝ ΟΠΛΩΝ ΠΟΥ ΘΑ ΔΩΣΟΥΝ 
ΣΤΟΥΣ ΑΡΑΒΕΣ ΤΗΝ ΥΠΕΡΟΠΛΙΑ ΕΝΑΝΤΙ
ΤΩΝ "ΣΙΧΑΜΕΡΩΝ" ΕΒΡΑΙΩΝ ΚΑΙ ΘΑ 
ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΟΥΝ ΕΤΣΙ ΤΗΝ "ΕΥΛΟΓΗΜΕΝΗ ΠΟΛΗ".
Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ΕΜΠΟΡΕΥΕΤΑΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ, Η ΙΣΛΑΜΙΚΗ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ΤΑ ΜΕΤΑΤΡΕΠΕΙ ΣΕ ΚΑΜΙΚΑΖΙ. Η ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ 
ΑΠΟΒΛΑΚΩΝΕΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ , ΕΝΩ Ο ΠΟΛΙΤΙΚΟΘΡΗΚΕΥΤΙΚΟΣ ΦΑΝΑΤΙΣΜΟΣ ΤΑ ΑΠΟΚΤΗΝΩΝΕΙ.

Από  Αιγυπτιακό παιδικό σόου στην τηλεόραση:

"Πρέπει να απελευθερώσουμε την Ιερουσαλήμ

από τους σιχαμερούς Εβραίους!"

Egyptian Children’s TV Show: 

"We Must Liberate Jerusalem From “The Disgusting Jews!”"…


(MEMRI) — Following are excerpts from a recent episode of the “Ammo Alaa” children’s TV show, which aired on Nour Al-Khaleejiyah TV in Egypt:
TV host: “Let’s see how we should answer the disgusting Jews, who say that Jerusalem belongs to them. What proof do we have that Jerusalem is Islamic? We tell our friends that. . . Am I making you fall asleep, Mr. Sa’d, or what? Wake up Sa’d. . . Have a carrot. . . First of all, we tell the Jews that the Arabs lived in the blessed city of Jerusalem, more than 2,000 years before the first Jew settled in there.
“2,000 is a very big number. Not one year, not two, not ten, not a hundred — 2,000 years. That’s the first thing. We tell them that the Arabs lived in Jerusalem 2,000 years before the first Jew set foot in it. Okay? Okay!
“The disgusting Jews are getting ready, and they let their little children do many disgusting things, so that they will hate Islam, and kill all our Muslim brothers there.
“My advice to you is to place Jerusalem inside our hearts, learn and be smart. When we take exams, we must kill ourselves memorizing. We must do well and be very good Muslims, so we can use our knowledge to liberate Jerusalem.
“Scientists know how to make weapons and things that serve Islam. They can make the Muslims have a strong state, and make a nuclear bomb and an atom bomb, and all those things that make [the Jews] stronger than us.”
Friday, March 18, 2011

Η ΑΤΑΚΑ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ

10.000 παιδιά προϊόντα
εμπορίου στην τηλεόραση

«Για... μάγειρες από κούνια! Αν σου αρέσει να μαγειρεύεις, έλα να παίξεις και να μάθεις από τους 3 αγαπημένους σου κριτές-σεφ, οι οποίοι είναι έτοιμοι να σας οδηγήσουν... στην περιπέτεια της κουζίνας, να τη ζήσετε μαζί και να αγαπήσετε τη μαγειρική όσο και αυτοί! Η μαγειρική θα γίνει παιχνίδι!!!».

Ακολουθούν η δήλωση συμμετοχής, το τηλέφωνο και η διαβεβαίωση πως τα γυρίσματα θα πραγματοποιηθούν παρουσία γονέων, Σαββατοκύριακα και σε περιόδους σχολικών διακοπών.
Τα παραπάνω αναφέρονται σε πρόσκληση για συμμετοχή παιδιών ηλικίας 8-12 ετών σε διαγωνισμό μαγειρικής, ο αριθμός των οποίων μέχρι σήμερα έχει ξεπεράσει τις 10.000 υποψηφιότητες. Ο τηλεοπτικός σταθμός ξεκαθαρίζει πως στο Junior Masterchef δεν θα υπάρχει χρηματικό έπαθλο, ενώ κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων θα πληρούνται όλες οι προϋποθέσεις ασφάλειας αναφέρει η Ελευθεροτυπία (28/4/2011).
Με νωπές τις μνήμες από παλαιότερο μουσικοχορευτικό σόου με πρωταγωνιστές παιδιά και τηλεοπτικούς «διαγωνισμούς ταλέντων», δεν λείπουν οι φωνές που ζητούν προστασία των ανηλίκων, που συμμετέχουν σε τηλεοπτικές ψυχαγωγικές εκπομπές και διαγωνισμούς ταλέντων, από κινδύνους σε βάρος της ψυχοσωματικής τους υγείας αλλά και με στόχο την προστασία των ανηλίκων θεατών τέτοιων προγραμμάτων.
Το βασικό επιχείρημα των ψυχολόγων είναι ότι τα παιδιά αυτής της ηλικίας γίνονται συχνά «αναλώσιμες εικόνες προς τέρψιν ενηλίκων» και μπαίνουν στη διαδικασία διαγωνισμών, κρίσεων, προκρίσεων, επιτροπών, συνεντεύξεων κ.λπ., μιμούμενα πρότυπα και συμπεριφορές ενηλίκων ώστε να κερδίζουν τις εντυπώσεις. Επίσης, ότι οι γονείς συνήθως προβάλλουν τις δικές τους ανεκπλήρωτες φιλοδοξίες στα παιδιά, τα οποία αν χάσουν την ανεμελιά της ηλικίας τους θα γίνουν δυστυχισμένοι ενήλικοι.

Νομοθετικό κενό
Πριν από τρία χρόνια, ο τότε Συνήγορος του Πολίτη Γιώργος Καμίνης απηύθυνε επιστολή προς τον τότε υπουργό Επικρατείας Θεόδωρο Ρουσόπουλο, με την οποία εφιστούσε την προσοχή της πολιτείας, ζητούσε ψήφιση Κώδικα Δεοντολογίας για τις ψυχαγωγικές τηλεοπτικές εκπομπές, καθ' όσον υφίσταται νομοθετικό κενό στο θέμα αυτό, δηλώνοντας παράλληλα και τη δική του διαθεσιμότητα συνεισφοράς στην κατεύθυνση αυτή.
Η χρήση των παιδιών προς συγκίνηση του ενήλικου κοινού και αύξηση της τηλεθέασης και του κέρδους που αποφέρει αυτή μπορεί να συνιστά μια μορφή εκμετάλλευσης και να επιτρέπει στρέβλωση της εικόνας της παιδικότητας και αλλοίωση των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών της ηλικίας αυτής, όπως ο αυθορμητισμός και το παιχνίδι, καθώς τα παιδιά καλούνται συχνά να συμμετέχουν σε δραστηριότητες που προβάλλουν τη σεξουαλικότητά τους και απαιτούν την πρόωρη σεξουαλική τους ωρίμανση.
«Οι συνέπειες είναι αυτονόητα δυσμενείς τόσο στα παιδιά που συμμετέχουν σε αυτές τις εκπομπές όσο και σε όσα τις παρακολουθούν» τόνιζε ο κ. Καμίνης. «Σύμφωνα δε με έρευνες και μελέτες διεθνώς, τέτοιες εκπομπές μπορεί να προκαλούν ψυχική και σωματική εξάντληση μέχρι παρενόχληση και εμπαιγμό από το περιβάλλον των παιδιών, λόγω της αναγνωρισιμότητας που αυτά αποκτούν, ψυχικό στρες από τη διαδικασία κρίσεων και βαθμολογιών και δημόσια έκθεση των παιδιών χωρίς την κατάλληλη στήριξή τους».
Ο Γιώργος Μόσχος, βοηθός Συνήγορος για τα Δικαιώματα του Παιδιού μάς λέει: «Η πρόταση που διατυπώσαμε το 2008 για τη θέσπιση κώδικα δεοντολογίας για τις ψυχαγωγικές εκπομπές της ραδιοτηλεόρασης, με ειδικές ρυθμίσεις για την προστασία των ανηλίκων, δυστυχώς δεν υιοθετήθηκε από την κυβέρνηση, που προτίμησε τη φιλοσοφία της αυτορρύθμισης. Το Προεδρικό Διάταγμα 190/10 που ενσωματώνει την Ευρωπαϊκή Οδηγία για τα οπτικοακουστικά μέσα περιλαμβάνει κάποιες ρυθμίσεις για την προστασία των ανηλίκων από τηλεοπτικές μεταδόσεις (άρθρο 26), τις οποίες όμως κρίνουμε ανεπαρκείς. Χρειάζεται να υπάρχει ειδική πρόβλεψη, δέσμευση και διαδικασία ελέγχου των παραγωγών τηλεοπτικών εκπομπών για την προστασία της σωματικής, πνευματικής και ηθικής ανάπτυξης των παιδιών που συμμετέχουν σε αυτές».
Ξεχωριστή η περίπτωση της δεκατετράχρονης σήμερα Δήμητρας Δουμένη, η οποία σε ηλικία μόλις τεσσάρων ετών είχε πάρει μέρος στη βραβευμένη ταινία μικρού μήκους «See no evil» του Δημήτρη Μπαφαλούκα και ένα χρόνο μετά συμπρωταγωνίστησε στη σειρά «Λένη» με την Κάτια Δανδουλάκη και τον Γιώργο Βογιατζή.

Παιχνίδι
«Είναι δύσκολο για το παιδί και για όλη την οικογένεια η έκθεση στην τηλεόραση» μας είπε η Ζωή Δουμένη. «Για την κόρη μας όλη αυτή η ιστορία στα γυρίσματα ήταν ένα παιχνίδι, είχε όμως κούραση με μετακινήσεις από τη Σαλαμίνα όπου ζούμε στην Αθήνα. Δεν αφήσαμε ούτε λεπτό από τα μάτια μας το παιδί παρ' ότι όλη η ομάδα των ηθοποιών ήταν ξεχωριστή».
Εννιά χρόνια μετά την τηλεοπτική επιτυχία, η Δήμητρα παρακολουθεί το Μουσικό Σχολείο Πειραιά και θέλει να σπουδάσει κλασική μουσική. «Θυμάμαι με πολλή χαρά εκείνα τα χρόνια και τους φίλους που έκανα από το σίριαλ στην τηλεόραση. Γνώρισα υπέροχους ανθρώπους. Ημουν τυχερή. Είχα κοντά τους γονείς μου που μου έλεγαν τι επιλογές να κάνω. Η τηλεόραση δεν είναι εύκολη. Απλά εγώ την έβλεπα σαν παιχνίδι».

Παρασκευή, Απριλίου 29, 2011

ΔΩΡΟΝ ΤΕΡΠΝΟΝ ΚΑΛΟΔΕΚΤΟΝ

 από το Γιάννη και την Αλεξάνδρα
Εκ Λουξεμβούργου μετ΄αγάπης
δώρον τερπνόν καλόδεκτον...

ΤΗ ΜΕΡΑ ΠΟΥ ΧΕΣΤΗΚΑΝ ΟΙ ΦΟΡΑΔΕΣ ΤΟΥ ΛΟΝΔΙΝΟΥ ΚΑΙ...

"Και που λετε, παιδιά, τη στιγμή που
φιλούσε  ο πρίκιπας Ουίλιαμ την πριγκίπισσα Κέιτ,
που μόλις είχε γίνει γυναίκα του,
όλα τα γαϊδούρια του Ηνωμένου Βασιλείου άρχισαν
να  γκαρίζουν το Rule Britannia , 
ενώ  χέστηκαν από τη συγκίνηση
όλες οι φοράδες που είχαν κατασκηνώσει
στα πεζοδρόμια του Λονδίνου!
Την ίδια στιγμή οι βρετανοί πιλότοι έριχναν
σοκολάτες αντί για βόμβες στους κατοίκους
της Λιβύης, οι εγγλέζοι σορτάκηδες σταμάτησαν 
να ποντάρουν στη χρεοκοπία της Ελλάδας
και οι βρετανοί κτηνοτρόφοι να τρέφουν
με διοξίνες τις αγελάδες τους.
Γενικά ήταν μεγαλειώδης στιγμή
για τη χώρα των αλαζονικών ξυλάγγουρων
και της τρεμουλιαστής πουτίγκας."


Ε,Ε,Ε,Ε,Ε,ΕΡΧΕΤΑΙ!

Έρχεται
το Πιστοποιητικό
Παιδαγωγικής Επάρκειας

Το Πιστοποιητικό Παιδαγωγικής Επάρκειας που θα αποτελεί στο μέλλον το «εισιτήριο» κάθε εκπαιδευτικού για την πρόσληψη του στα σχολεία, ενεργοποιείται από το υπουργείο Παιδείας αναφέρει το tovima.gr (27/4/2011). Ηδη, διαβιβάστηκε σε όλα τα πανεπιστήμια, έγγραφο στο οποίο περιλαμβάνονται οι προϋποθέσεις για την εξασφάλισή του. Οπως είναι γνωστό, το πιστοποιητικό θα είναι απαραίτητο στο μέλλον για όσους θέλουν να διοριστούν στα σχολεία της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Οπως αναφέρεται στο σχετικό έγγραφο, το πιστοποιητικό σε πρώτη φάση θα δίνεται με τη μορφή βεβαίωσης επιτυχούς παρακολούθησης ειδικού προγράμματος σπουδών, τουλάχιστον 6μηνης διάρκειας. Η βεβαίωση αυτή θα παρέχεται από τα τμήματα των πανεπιστημίων που προσφέρουν αντίστοιχα προγράμματα. Βέβαια, οι απόφοιτοι Παιδαγωγικών τμημάτων, εξαιρούνται από αυτή τη διαδικασία καθώς δεν είναι απαραίτητο να πιστοποιήσουν την παιδαγωγική και διδακτική τους επάρκεια.

Οι λεπτομέρειες
Όπως αναφέρεται στο έγγραφο του υπουργείου Παιδείας:
- Η βασική εκπαίδευση των εκπαιδευτικών θα γίνεται στα πανεπιστήμια σε επίπεδο της Σχολής.

- Το Πρόγραμμα Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας μπορεί να αποτελείται από 8-10 εξαμηνιαία μαθήματα που θα αναπτύσσονται από το πέμπτο έως και το τελευταίο εξάμηνο σπουδών.

- Το Ειδικό Πρόγραμμα Σπουδών στις Επιστήμες της Αγωγής μπορεί να αποτελείται από δύο ενότητες μαθημάτων: την ενότητα των μαθημάτων υποδομής (π. χ. Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης, Ιστορία της Εκπαίδευσης, Συγκριτική Παιδαγωγική, Αναπτυξιακή Ψυχολογία, Εκπαιδευτική Ψυχολογία) και την ενότητα μαθημάτων Ειδικής Διδακτικής (π. χ. Διδακτική των Μαθηματικών, της Ιστορίας, Διδασκαλία της Νέας Ελληνικής Γλώσσας, Παιδαγωγικές Εφαρμογές ειδικών αντικειμένων). 

 
-Εξετάσεις για το πανεπιστήμιο
σε επίπεδο σφαγείου, μετά έρχονται
το μεταπτυχιακό, το διδακτορικό
και η παιδαγωγική επάρκεια.
Τελευταία, πλην όμως όχι έσχατη,
η επιτυχία στον ΑΣΕΠ και τα
 900 ευρουδάκια καθαρά στο χέρι!

- Άκουσα πως αυτά τα προσόντα
δεν θα είναι αρκετά για ένα σύγχρονο εκπαιδευτικό.
Στο Υπουργείου Διά Βίου Μαγειρίτσας
μελετούν  και άλλες ακόμα δοκιμασίες για τους μοντέρνους εκπαιδευτικούς: βεβαιώσεις ψυχολογικής επάρκειας, νοητικής  επάρκειας, συναισθηματικής
επάρκειας, δίπλωμα ηλεκτρολόγου,
δίπλωμα ψυκτικού, δίπλωμα νοσοκόμου,
δίπλωμα διατροφολόγου, πτυχίο
παρηγορητή παιδιών χωρισμένων γονέων,
δίπλωμα καθοδήγησης της εφηβικής μαλακίας,
κόκκινη ζώνη στο ΤΑΕ ΚΒΟ ΝΤΟ,
δίπλωμα σκοποβολής μεσαίων αποστάσεων, 
βεβαίωση τοξοβολίας κατά κινούμενου στόχου
και  μερικές ακόμα δεξιότητες που τώρα μου ξεφεύγουν...

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ , ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ...

  • Διάλεξη του Δ.Ν. Μαρωνίτη: "Η σιωπή του Πατρόκλου και οι μεταμορφώσεις του Αχιλλέα" (03/05/2011)

    Η Γενική Συνέλευση του Τμήματος Φιλολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης αποφάσισε ομόφωνα, μετά τη δημοσίευση των μεταφράσεων της Ιλιάδας και της Οδύσσειας στα νέα ελληνικά από τον ομότιμο καθηγητή του Τμήματος Δ. Ν. Μαρωνίτη, να τον προσκαλέσει θα δώσει διάλεξη την Τρίτη, 3 Μαΐου 2011 και ώρα 7η μ.μ., στο Κεντρικό Αμφιθέατρο της Φιλοσοφικής Σχολής με θέμα "Η σιωπή του Πατρόκλου και οι μεταμορφώσεις του Αχιλλέα".
  • 4ο Διεθνές Λογοτεχνικό Φεστιβάλ @ Dasein (04-08/05/2011)

    Για τέταρτη συνεχόμενη χρονιά, το Διεθνές Λογοτεχνικό Φεστιβάλ της Αθήνας οργανώνεται στο Dasein, από 4 έως 8 Μαΐου 2011.
  • Εκδήλωση-έκθεση για το Γιάννη Ρίτσο (04-12/05/2011)

    Eκδήλωση-αφιέρωμα στον ποιητή Γιάννη Ρίτσο με την υποστήριξη του ΕΘΝΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ στο πλαίσιο των επετειακών εκδηλώσεων για τα εκατό χρόνια από τη γέννηση του Γιάννη Ρίτσου. Η εκδήλωση- αφιέρωμα θα πραγματοποιηθεί στη Βιβλιοθήκη του 4ου Επαλ Καβάλας (Αμισού 31, Καβάλα), από 4 έως 12 Μαίου 2011.
  • 82 επιστολές του Νίκου Καββαδία

    "Γράμματα μιας ζωής γεμάτης ταξίδια. Γράμματα από το στρατό. Γράμματα από το Αλβανικό Μέτωπο. Γράμματα από λιμάνια και θάλασσες: Κάρντιφ, Μασσαλία, Τζένοβα, Αλεξάνδρεια, Βηρυτός, Άντεν, Περσικός, Ινδικός, Κολόμπο, Κεϋλάνη, Χονγκ Κονγκ, Μελβούρνη. Γράμματα νοσταλγίας και γράμματα σαρκασμού. Οι 82 επιστολές και καρτ ποστάλ που έστειλε ο ποιητής Νίκος Καββαδίας στην αδελφή και την ανιψιά του βλέπουν το φως της δημοσιότητας μέσα από ένα νέο βιβλίο..."
  • Φιλολογικό μνημόσυνο για τον Τάκη Βαρβιτσιώτη 

    (08/05/2011)

    Το φιλολογικό μνημόσυνο για τον Τάκη Βαρβιτσιώτη θα πραγματοποιηθεί στο πλαίσιο της Διεθνούς Έκθεσης Βιβλίου Θεσσαλονίκης, την Κυριακή, 8 Μαΐου 2011 (10.00-11.00, Αίθουσα Νίκου Γκάτσου- Πείπτερο 15).
  • Το Βιβλίο Αλλιώς (03/05/2011)

    Μια διαφορετική οπτική για το βιβλίο και τη σχέση μας με την ανάγνωση μας προσφέρει η Parallaxi και η ομάδα του «Θεσσαλονίκη Αλλιώς» εστιάζοντας στον πολιτισμό με επίκεντρο το βιβλίο. Σε συνεργασία με το Εθνικό Κέντρο Βιβλίου (ΕΚΕΒΙ) η "Θεσσαλονίκη Αλλιώς" βλέπει το «Βιβλίο Αλλιώς» και υποδέχεται την 8η Διεθνή Έκθεση Βιβλίου στην πόλη.
  • Πανευρωπαϊκό εκπαιδευτικό συνέδριο 2ου Γενικού Λυκείου Καλαμαριάς (03-08/05/2011)

    Το 2ο Γενικό Λύκειο Καλαμαριάς διοργανώνει, από 3 έως 8 Μαΐου 2011, πανευρωπαϊκό εκπαιδευτικό συνέδριο με τίτλο "ETHOS", λέξη η οποία παραπέμπει στην ελληνική «ήθος» και σχηματίζεται από τα αρχικά γράμματα των αγγλικών λέξεων «Equality» (ισότητα), «Tolerance» (ανεκτικότητα), «Honesty» (εντιμότητα), «Openness» (ευρύτητα αντιλήψεων) και «Solidarity» (αλληλεγγύη).
  • Ημερίδα: "Σχολείο και πολιτιστική κληρονομιά" (05/05/2011)

    Το Γραφείο Πολιτιστικών Θεμάτων της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Α' Αθήνας του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, διοργανώνει ημερίδα με στόχο να προβληθεί η ανάγκη ενημέρωσης και συνεργασίας ελληνικών πολιτιστικών φορέων με το σχολείο, ως χώρο προβληματισμού και ανάδειξης της Πολιτιστικής Κληρονομιάς, τόσο της Εθνικής όσο και της Παγκόσμιας. Η ημερίδα θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη, 5 Μαΐου 2011 (ώρες: 10.00-16.00), στο Αμφιθέατρο του Βυζαντινού & Χριστιανικού Μουσείου.

ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΙΕΣ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΗ


Μελαγχολία του Ιάσονος Κλεάνδρου· ποιητού εν Kομμαγηνή· 595 μ.X.

Το γήρασμα του σώματος και της μορφής μου
είναι πληγή από φρικτό μαχαίρι.
Δεν έχω εγκαρτέρησι καμιά.
Εις σε προστρέχω Τέχνη της Ποιήσεως,
που κάπως ξέρεις από φάρμακα·
νάρκης του άλγους δοκιμές, εν Φαντασία και Λόγω.

Είναι πληγή από φρικτό μαχαίρι.—
Τα φάρμακά σου φέρε Τέχνη της Ποιήσεως,
που κάμνουνε —για λίγο— να μη νοιώθεται η πληγή.

Κ. Π. Καβάφης,  Ποιήματα 1897-1933, Ίκαρος 1984.
Edvard Munch: "Απογευματινή μελαγχολία"
**************************************************
Ode to melancholy
~
No, no, go not to Lethe, neither twist
Wolf's-bane, tight-rooted, for its poisonous wine;
Nor suffer thy pale forehead to be kiss'd
By nightshade, ruby grape of Proserpine;
Make not your rosary of yew-berries,
Nor let the beetle, nor the death-moth be
Your mournful Psyche, nor the downy owl
A partner in your sorrow's mysteries;
For shade to shade will come too drowsily,
And drown the wakeful anguish of the soul.
But when the melancholy fit shall fall
Sudden from heaven like a weeping cloud,
That fosters the droop-headed flowers all,
And hides the green hill in an April shroud;
Then glut thy sorrow on a morning rose,
Or on the rainbow of the salt sand-wave,
Or on the wealth of globed peonies;
Or if thy mistress some rich anger shows,
Emprison her soft hand, and let her rave,
And feed deep, deep upon her peerless eyes.

She dwells with Beauty - Beauty that must die;
And Joy, whose hand is ever at his lips
Bidding adieu; and aching Pleasure nigh,
Turning to poison while the bee-mouth sips:
Ay, in the very temple of Delight
Veil'd Melancholy has her sovran shrine,
Though seen of none save him whose strenuous tongue
Can burst Joy's grape against his palate fine;
His soul shall taste the sadness of her might,
And be among her cloudy trophies hung.
 
  John Keats (1795-1821)

Η (ΠΕΡΙ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΜΑΦΙΩΝ) ΑΤΑΚΑ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ


Σύγχρονες ελληνικές µαφίες
ΤΟΥ ΚΩΣΤΗ ΠΑΠΑΪΩΑΝΝΟΥ*
Τα Νέα, 28 Απριλίου 2011

Η βίαιη επίθεση στη Μανωλάδα κατά δηµοσιογράφου και φωτορεπόρτερ, απεσταλµένων του «Βήµατος», δεν φέρνει στην επιφάνεια µόνο το ζήτηµα των συνθηκών εργασίας και διαβίωσης των ξένων εργατών γης. Το συµβάν µάς αναγκάζει να αναγνωρίσουµε γενικότερα ότι η Ελλάδα αποτελεί από καιρό προνοµιακό χώρο για την εµφάνιση και γιγάντωση οργανωµένων εγκληµατικών κυκλωµάτων. Εκτός λοιπόν από τις παλιές µαφίες, της ηµέρας και της νύχτας, εγχώριες και εισαγόµενες, στην επικράτεια φύονται νέα άνθη του εγκλήµατος.

Φύεται εδώ η «µαφίατης φράουλας» µε αντικείµενο την εµπορία ανθρώπων και σκοπό την εργασιακή τους εκµετάλλευση. Πιο απλά, είναι εκείνοι που οργανώνουν και καρπώνονται ένα µέρος τής εν Ελλάδι σύγχρονης δουλείας. Ο όρος χρησιµοποιείται κυριολεκτικά: δουλεία είναι η πλήρης εξουσία και ο έλεγχος ενός ανθρώπου επάνω σε κάποιον άλλο µε στόχο κυρίως την οικονοµική ή και άλλης µορφής εκµετάλλευσή του. Στη Μανωλάδα διαπιστωµένα άνθρωποι εργάζονται µε τη χρήση ή την απειλή φυσικής ή ψυχικής βίας, ανήκουν σε έναν εργοδότη ή ελέγχονται από αυτόν, κακοποιούνται, απανθρωποποιούνται και ζουν υπό φυσικό περιορισµό. ∆ούλοι λοιπόν υπό τραγικές συνθήκες είναι οι άθλιοι της Μανωλάδας. Γνωστό το φαινόµενο, γνωστός ο χώρος όπου ανθεί, δυνάµει γνωστοί και οι υπεύθυνοι. Εξάλλου, παρόµοιες επιθέσεις κατά δηµοσιογράφων έγιναν και στο παρελθόν χωρίς να αισθανθούν την πίεση του νόµου οι υπεύθυνοι. Ιδού λοιπόν πεδίο δόξας λαµπρό για Αστυνοµία και Επιθεώρηση Εργασίας.

Στη χώρα µας φύεται επίσης η «µαφία των χωµατερών». Η πρόσφατη δολοφονία δύο Πακιστανών από Αλβανούς Ροµά ξαναθύµισε τα οργανωµένα κυκλώµατα και τους «αρουραίους των χωµατερών». Η δηµοσιογραφική έρευνα αποκαλύπτει (ενδεικτικά, «Η Καθηµερινή» 23/4) πως Ελληνες κινούν τα νήµατα του πολέµου ανάµεσα στις «φυλές της Φυλής», τους διαφορετικής εθνικότητας ρακοσυλλέκτες που συλλέγουν σκραπ (παλιά µέταλλα) από τον ΧΥΤΑ και τα πουλάνε σε µάντρες περιµετρικά της χωµατερής.

Οι αναγνώστες µπορούν να αναζητήσουν κι άλλα παραδείγµατα. Το συµπέρασµα, ούτως ή άλλως, είναι ότι το κράτος δεν έχει καταφέρει να αντιµετωπίσει τα κυκλώµατα ως αυτό που πραγµατικά είναι: οργανωµένες δοµές εκµετάλλευσης ανθρώπων, κλειστά ελεγχόµενα δίκτυα που όποτε νιώθουν ότι απειλούνται χρησιµοποιούν µαφιόζικου τύπου βία. Μιλώντας για την αντιµετώπισή τους, φυσικά, δεν χρειάζεται να ανακαλύψουµε την Αµερική. Για παράδειγµα, το καλό προηγούµενο της πολύ δραστήριας οµάδας «αντιτράφικινγκ» της Αττικής υποτίθεται ότι θα εφαρµοζόταν σε περιφερειακό επίπεδο. Μια τέτοια αποτελεσµατική οµάδα καταπολέµησης της εµπορίας ανθρώπων θα είχε «πολλά ψάρια να πιάσει» στους αγρούς της ελληνικής υπαίθρου. Μέχρι στιγµής, δεν έχουµε κινηθεί δραστικά σε αυτήν την κατεύθυνση.

Θα µπορούσε κάποιος να αποδώσει τα προβλήµατα στις διοικητικές ελλείψεις λόγω Μνηµονίου. Είναι αλήθεια βέβαια ότι η διοικητική µηχανή δοκιµάζεται από τους δηµοσιονοµικούς περιορισµούς. Ας µη σπεύσουµε να αποδίδουµε εκεί όµως κάθε νόσο που, ας είµαστε ειλικρινείς, προϋπήρχε: αδύναµοι ή απρόθυµοι ελεγκτικοί µηχανισµοί, διαπλοκές κράτους και παρακράτους στο τοπικό επίπεδο, πελατειακά δίκτυα. Για παράδειγµα, η έµπρακτη και δικαστικά τεκµηριωµένη υποστήριξη τοπικών πολιτικών βαρόνων στους χασισοκαλλιεργητές της Κρήτης προϋπήρξε του Μνηµονίου. Η σηµερινή «κατανόηση» µεγάλου µέρους της τοπικής κοινωνίας της Ηλείας και η αδιανόητη σιωπή τοπικών βουλευτών για τη «µαφία της φράουλας» δεν απέχει πολύ από το τότε.

Κάποιοι άλλοι ίσως αποδώσουν την έξαρση των µαφιών στηνκρίση. Φυσικά η κρίση, ως καταλύτης, οξύνει υπαρκτές διαρθρωτικές αδυναµίες της διοίκησης και παθογένειες της ελληνικής κοινωνίας.

Οµως η εργαλειακή της χρήση ωςπασπαρτού για την ερµηνεία κάθε εγκληµατικής συµπεριφοράς ενέχει έναν κίνδυνο: µια έξαρση «εθνικού πραγµατισµού» που θα δικαιολογεί τα αίσχη εγκληµατικών κυκλωµάτων στο όνοµα της οικονοµικής κρίσης. Με απλά λόγια, «ας κάνουµε τα στραβά µάτια, δεν είναι καιροί για εργασιακές πολυτέλειες». Αν έτσι εξελιχθούν τα πράγµατα, ό,τι ανεχθήκαµε και συγκαλύψαµε στο όνοµα της ανάπτυξης (ας θυµηθούµε την επέκταση της µαύρης εργασίας και την πλήρη καταστρατήγηση των κανόνων ασφαλείας στα ολυµπιακά εργοτάξια) θα µοιάζει ασήµαντο µπροστά σε όσα κινδυνεύουµε να καταπιούµε αδιαµαρτύρητα τον καιρό της ύφεσης.

Στην Ελλάδα ανθούν οι οργανωµένες δοµές εκµετάλλευσης ανθρώπων, κλειστά ελεγχόµενα δίκτυα που, όποτε νιώθουν ότι απειλούνται, χρησιµοποιούν µαφιόζικου τύπου βία.

*Ο Κωστής Παπαϊωάννου είναι πρόεδρος της Εθνικής Επιτροπής για τα ∆ικαιώµατα του Ανθρώπου www.antiphono.wordpress.com 

Πέμπτη, Απριλίου 28, 2011

ΑΛΜΠΕΡΤΟ ΣΑΒΙΝΙΟ: ΕΝΑΣ ΑΓΝΩΣΤΟΣ ...ΝΤΕ ΚΙΡΙΚΟ

Alberto Savinio, real name Andrea Francesco Alberto de Chirico (25 August 1891 - 5 May 1952) was an Italian writer, painter, musician, journalist, essayist, playwright, set designer and composer. He was the younger brother of notorious metaphisical painter Giorgio De Chirico. His work often dealt with philosophical and psychological themes, and he also was heavily concerned with the philosophy of art.

Throughout his life, Savinio composed five operas and authored at least forty-seven books, including multiple autobiographies and memoirs. Savinio also extensively wrote and produced works for the theater. Savinios work received mixed reviews during his lifetime, often due to his pervasive use of surrealism. He was influenced by and a contemporary of Apollinaire, Picasso, Jean Cocteau, Max Jacob, and Fernand Léger.

Born in Athens, Andrea De Chirico was the third child of Evaristo De Chirico and Emma Cervetto De Chirico (a Genoese noble). At the time of his birth, Andreas parents were living as Italian expatriates in Greece while his father worked as an engineer for the Societé des Chemins de Fer de la Thessalie, working on the Greek railway system. His older brother, three years his senior, was the renowned artist Giorgio De Chirico. Andrea also had an older sister named Adele who died six months before his birth. Later in his life, Andrea would later reflect upon his foreign birth as a special opportunity to determine his own destiny through determination of his own national identity.

Judgments of Savinios work varied wildly according to phase his life and the reviewer. Many of Savinios most critically praised works are also amongst his most disliked and misunderstood. This is largely due to Savinios frequent and controversial use of Surrealism and Sincerism as media for creative expression.

In recent years, Savinios works have seen something of a revival. This posthumous rebirth of Savinios work can be largely attributed to a growing understanding of Surrealism in the public consciousness. It is fair to say that in many ways Savinio was well before his time, a fact that both distinguishes him and accounts for much of the negativity amongst his contemporary critics.
[from Wikipedia]

Music by:Thomas Newman

ΓΡΑΦΙΣΤΙΚΕΣ ΜΠΑΛΑΚΙΕΣ

ΠΡΟΣΟΧΗ ,ΜΙΚΡΗ  ΜΟΥ ΡΕΖΕΝΤΑ,
ΠΛΑΚΩΣΑΝΕ ΣΤΑ ΜΟΥΛΩΧΤΑ,
ΣΑΠΡΟΦΥΤΑ ΚΑΙ ΚΟΙΛΕΝΤΕΡΩΤΑ !

...ΚΑΙ Η ΜΠΟΥΡΔΟΛΟΓΙΑ 
ΕΙΝΑΙ Η ΓΡΑΦΙΣΤΙΚΗ
ΑΝΤΑΝΑΚΛΑΣΗ ΤΗΣ ΗΛΙΘΙΟΤΗΤΑΣ!
ΤΩΝ ΒΛΑΚΟΜΕΤΡΩΝ!

ΔΥΟ ΕΡΑΣΤΕΣ ΜΕ ΚΑΚΟ ΤΕΛΟΣ

 ΜΠΕΝΙΤΟ ΜΟΥΣΟΛΙΝΙ 
ΚΑΙ 
ΚΛΑΡΑ ΠΕΤΑΤΣΙ
Δυο εραστές με κακό τέλος.
Ο πρώην πανίσχυρος δικτάτορας,
που ονειρεύτηκε να γίνει συγκυρίαρχος του κόσμου,
και η ερωμένη που έζησε στη σκιά την εποχή
της παντοδυναμίας του.
Συνελήφθησαν, στις 27/4/1945,
από ιταλούς παρτιζάνους,
ενώ επιχειρούσαν να περάσουν τα σύνορα , 
για να καταφύγουν στην Ελβετία.
Σαν σήμερα , στις 28 Απριλίου  1945, 
εκτελέστηκαν με ατιμωτικό τρόπο
και τα κουφάρια τους
κρεμάστηκαν σε κοινή θέα  για 
παραδειγματισμό επί μέρες.
Αυτός ήταν 62 ετών και εκείνη 33...

ΚΥΡΙΕ ΤΟΜΑΡΑΚΗ, ΕΙΣΤΕ ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ!


...Γι΄αυτό καταλήγουμε  στο συμπέρασμα 
ότι για τα έκτροπα που συνέβησαν
στη  ζούγκλα των κόκκινων ουραγκοτάγκων,
πριν από δύο μήνες,
έφταιγαν τα πράσινα ανθρωποειδή, 
που με ανήκουστο θράσος εισέδυσαν
στο τερέν τους, για να δυσφημίσουν
τον ανεπίληπτο αρχηγό τους.
Ως εκ τούτου απαλλάσσουμε τον
αρχηγό των κόκκινων ουραγκοτάγκων
από κάθε κατηγορία .
Κύριε Τομαράκη, είστε ελεύθερος!

ΤΑ ΕΚΑΤΟ ΠΕΝΗΝΤΑ ΛΕΠΤΑ ΜΑΡΤΥΡΙΟΥ

Αντιδράσεις για τις αλλαγές στο Δημόσιο
Την απόσυρση της ρύθμισης για το 40ωρο ζητεί η ΑΔΕΔΥ

Την απόσυρση της ρύθμισης για την αύξηση του ωραρίου στο Δημόσιο από τις 37,5 
στις 40 ώρες την εβδομάδα, ζητεί η ΑΔΕΔΥ, τονίζοντας, μεταξύ άλλων, 
ότι δεν πρόκειται να βελτιωθεί η εξυπηρέτηση των πολιτών.
Εκ τη σημερινού Τύπου

-Και πώς θα περνούν αυτά τα επιπλέον εκατό πενήντα 
λεπτά εργασίας, ρε Βασίλη;
-  Τι να σου πω , ρε Κώστα, πολύ με απασχολεί
το ζήτημα. Ο χρόνος είναι ατέλειωτος. Θα 
πεθαίνουμε από ανία!...

Η ΑΤΑΚΑ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ

ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΧΤΙΣΤΕ !

Με τη φλόγα που ψαίνει και που πλάθει,
με της καρδιάς τη φλόγα, με του Λόγου
τη δύναμη, ξεσκέπαστα, καθάρια,
και με τα χέρια, και με τα μαχαίρια,
τον τόπο πάρτε.

Κάτου σημάδια που έμπηξε το ψέμα!
Τα ταξίματα φέρτε στης Αλήθειας
της ιερής το βωμό και τα σφαχτάρια.
Στον τόπο απάνου όχι πολέμων κάστρα'
τα σκολειά χτίστε!

Λιτά χτίστε τα, απλόχωρα, μεγάλα,
γερά θεμελιωμένα, από της χώρας
ακάθαρτης, πoλύβοης, αρρωστιάρας
μακριά μακριά τ' ανήλιαγα σοκάκια,
τα σκολειά χτίστε!

Και τα πορτοπαράθυρα των τοίχων
περίσσια ανοίχτε, νάρχεται ο κυρ Ήλιος,
διαφεντευτής, να χύνεται, να φεύγει,
ονειρεμένο πίσω του αργοσέρνοντας
το φεγγάρι.

Γιομίζοντάς τα να τα ζωντανεύουν
μαϊστράλια και βοριάδες και μελτέμια
με τους κελαϊδισμούς και με τους μόσκους'
κι ο δάσκαλος, ποιητής και τα βιβλία
να είναι σαν κρίνα.

Του τραγουδιού τη γλώσσα αντιλαλώντας,
και τα βιβλία σαν τα τραγούδια να είναι!
Στη γη της ομορφιάς, αρματωμένη
την Επιστήμη, η Ομορφιά, χαρά της!
αρχή σοφίας!

Τα σκολειά χτίστε, υψώστε τα πλατάνια
για το δροσό στης ρεματιάς τη χάρη,
για τον καρπό σπάρτε τα αμπέλια, ας είναι
τ' αγαθά τους αγνά κρασιά, και ας είναι
γούρμα(=ώριμα) σταφύλια,
λογής, κεχριμπαρένια, άλικα, μαύρα.

Όπου απλωσιά, όπου ψήλωμα, όπου υγεία,
στα πέλαα ν' αγναντεύουν τα καράβια
και τους αϊτούς να λαχταράν και τ' άστρα
στα ουράνια πλάτια.

Και βαθιούς τράφους γύρω γύρω σκάφτε
και πύργους πολεμόχαρους υψώστε
και βαρδιατόρους βάλτε να κρατάνε
μακριά μακριά τον ψεύτη και τον πλάνο
της Ρωμιοσύνης.

Ξόβεργα και καρφιά κρατά και πάει
και πιάνει και καρφώνει και σκοτώνει'
του φτερωτού πιο απ' όλα κυνηγάρης,
αρχίζοντας από τις πεταλούδες,
φτάνει στη Σκέψη. 


ΚΩΣΤΗΣ ΠΑΛΑΜΑΣ ( 1859-1943)


ΑΥΤΟ ΤΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΚΛΕΙΣΟΥΝ
ΟΙ ΑΝΕΓΚΕΦΑΛΟΙ
ΤΗΣ ΑΝΙΣΤΟΡΗΤΗΣ ΤΩΝ 
ΤΕΧΝΟΚΡΑΤΩΝ ΣΧΟΛΗΣ
ΟΙΚΟΝΟΜΕΙΟΣ ΣΧΟΛΗ!



Ενώ η Τουρκοκρατία είχε απλώσει τα δίχτυα της σ’ όλη την Ελλάδα, στην ιστορική Τσαριτσάνη, τόπος διαλεχτός και πανελλήνια γνωστός, αναπτύσσονταν και ωρίμαζε η ιδέα της αναγέννησης, πνευματική και υλική, που σε λίγα χρόνια έμελε να γίνει πραγματικότητα. Το αποκορύφωμα όλων αυτών των ενεργειών ήταν η ανέγερση του Διδακτικού Σχολείου, ένα σχολείο που αργότερα θα ονομαζόταν Οικονόμειος Σχολή και θα γινόταν ο Φάρος της πνευματικής αναγέννησης του τόπου.

Τα θεμέλια αυτού του σχολείου μπήκαν το 1670 και αποπερατώθηκε το 1690, μετά από εθελοντική εργασία και αιματηρές προσπάθειες των κατοίκων της Τσαριτσάνης.

Σ’ αυτό λοιπόν το πνευματικό κέντρο, όπως χαρακτηρίσθηκε εκείνη την εποχή, δίδαξαν οι σπουδαιότεροι λόγιοι και σοφοί. Μεταξύ αυτών συγκαταλέγονται ο Ν. Πεταλιάς, οι πατριώτες μας Χρυσάνθος Κουλούρης και Αθανάσιος Θεμελής καθώς και ο Σεβαστός Λεοντιάδης. Αργότερα δίδαξαν ο Ευγένιος Βούλγαρης, μέγας διδάσκαλος του γένους, ο Κων/νος Μοναχός και ο διάσημος Τυρναβίτης Ιωάννης Δημητριάδης Πέζαρος, θεμελιωτής της ελληνικής παιδείας.

Όμως τη δόξα και τη φήμη, τη μεγάλη ακμή της την γνώρισε κατά τη διάρκεια της Σχολαρχίας του Πατριώτη μας Κων/νου Οικονόμου Εξ Οικονόμων στις αρχές του 19ου αιώνα και του Λαρισαίου Λόγιου Κ. Κούμα, ο οποίος κατέβαλλε φιλότιμες προσπάθειες για να πείσει τους αγράμματους χειρώνακτες γονείς να στείλουν τα παιδιά τους στο σχολείο.

Στην ίδια σχολή έμαθε τα πρώτα του γράμματα και ο Τσαριτσανιώτης Επίσκοπος Ρωγών Ιωσήφ, που μισοκαμμένος αποκεφαλίστηκε από τους Τούρκους κατά την έξοδο του Μεσολογγίου.

Αξίζει επιπλέον να σημειωθεί ότι ήταν η μοναδική σχολή στη Θεσσαλομακεδονία, την περίοδο της Τουρκοκρατίας.

Όταν πέθανε ο μεγάλος Διδάσκαλος του γένους Κων/νος Οικονόμου, άφησε με τη διαθήκη του ένα σημαντικό ποσό για την ανέγερση σχολείων και εκκλησιών στην ιδιαίτερη πατρίδα του.

Έτσι το 1910 το Ελληνικό Σχολείο της Τσαριτσάνης στεγαζόταν στην πανάρχαια κατοικία του Κων/νου Οικονόμου που βρισκόταν στον προαύλιο χώρο του Ιερού Ναού της Παναγιάς. Με σουλτανικό δίδαγμα, εκεί ακριβώς ανοικοδομήθηκε το Καλλιμάρμαρο Γυμνάσιο που αποτελούνταν από τρείς ορόφους. Το γυμνάσιο αυτό, προς τιμή του μεγάλου Ευεργέτη μας ονομάστηκε από τότε Οικονόμειος Σχολή και εμπλουτίστηκε με αξιόλογα βιβλία και πολλά όργανα φυσικής και χημείας. Μετά την απελευθέρωση του ΄12 εξελίχθηκε σ’ ένα από τα πρότυπα γυμνάσια του κράτους, το μοναδικό στην επαρχία Ελασσόνας. Έδωσε τα φώτα της παιδείας, όχι μόνο στους μαθητές όλων των Σχολείων της Επαρχίας Ελασσόνας αλλά και διάφορων άλλων πόλεων της Θεσσαλίας και της Μακεδονίας.

Η διδασκαλία γινόταν από εξαιρετικούς καθηγητές και απέβαινε καρποφόρα και αποδοτική λόγω του μικρού αριθμού μαθητών σε κάθε τάξη και των σύγχρονων οργάνων φυσικής και χημείας. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα οι μαθητές που έπαιρναν το απολυτήριο από το γυμνάσιο Τσαριτσάνης να ξεχωρίζουν έναντι των αποφοίτων άλλων Γυμνασίων και έτσι το Γυμνάσιο μας να αποκτήσει πολύ καλή φήμη.

Σημαντικός ήταν επίσης και ο ρόλος της Σχολής στη διατήρηση και διαφύλαξη αξιόλογων χειρογράφων και πολύτιμων συγγραμμάτων του Κ. Οικονόμου. Το 1944 η Σχολή κάηκε από τους Γερμανούς και μαζί μέρος του πολύτιμου θησαυρού της. Πολύ σύντομα όμως, με δωρεές αποδήμων Τσαριτσανιωτών και ιδιαίτερα του Θεμ. Βούλγαρη, ανοικοδομήθηκε, παίρνοντας τη σημερινή της μορφή.

Επιπλέον στο ημιυπόγειο της Σχολής υπήρχε Μουσείο με πλήθος εκθεμάτων τα οποία μεταφέρθηκαν στο Μουσείο του Βόλου. Η Σχολή αποτέλεσε Φάρο πνευματικό τόσο στα χρόνια της σκλαβιάς, όσο και αργότερα μέχρι σήμερα, χωρίς διακοπή. Έδωσε στην τοπική αλλά και στην ευρύτερη κοινωνία πλήθος επιστημόνων, ανθρώπων με υψηλές αξίες και παιδεία που αγαπούν τον τόπο τους, τον άνθρωπο, τη χώρα μας.

Όλοι εμείς δάσκαλοι και μαθητές αυτής της σχολής, την αγαπάμε, την πονάμε και τη φροντίζουμε σα δεύτερο σπίτι μας. Είναι στοιχείο της ταυτότητας μας και διαμορφώνει με την περιρρέουσα ιστορική της ατμόσφαιρα τις προσωπικότητες δεκάδων εφήβων κάθε χρόνο.

Μας εμπνέει να δημιουργούμε, να παράγουμε να μαθαίνουμε. Και ελπίζουμε μ’ όλη μας την καρδία να τη βλέπουμε όχι ως ιστορικό απολίθωμα αλλά ανοιχτή στην κοινωνία και ζωντανή να μας προσφέρει πάντα τα πλούσια πνευματικά της δώρα.

ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ: Παρασκευή Κων. Μαντζώκα, εκπαιδευτικός
ΔΑΝΕΙΟ ΑΠΟ ΤΟ m.tsaritsanis.blogspot.com
ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ στην εφημερίδα "ΤΣΑΡΙΤΣΑΝΗ", φύλλο 117- ΙΟΥΛΙΟΣ 2010

Τετάρτη, Απριλίου 27, 2011

ΠΕΡΙ ΠΡΟΒΙΩΝ (2)

-Λάκη, δεν μπορώ να κλείσω μάτι απόψε!
-Και τι θέλεις να κάνω εγώ, ρε Αλέκα;
-Μπορείς να ρίξεις επάνω σου το προβατοτόμαρο
που έχουμε στην κουζίνα και να κάνεις βόλτες
μπροστά στο κρεβάτι, για να σε μετρώ,
ώσπου να κοιμηθώ;
-Και τι είμαι εγώ, ρε Αλέκα,...ο Τσίπρας;

ΠΕΡΙ ΠΡΟΒΙΩΝ

"Με αυτές τις δυνάμεις,
που προσπαθούν να προ-
ασπίσουν τον καπιταλισμό,
με την προβιά του αριστερού,
το ΚΚΕ δεν πρόκειται να συμπράξει"

Από άρθρο στο Ριζοσπάστη(23/4/2011),
απάντηση στον Τσίπρα για σύμπραξη
όλων των αριστερών σε μια
Κυβέρνηση της Αριστεράς.

"Σύντροφε Μαΐλη απαιτώ να μου εξηγήσεις πώς
βρέθηκε αυτή η προβιά αριστερού στο αμάξι σου!"
"Δεν ξέρω τίποτα , συντρόφισσα Αλέκα, για το φόνο! 
Μάλλον είναι κάποια συνηθισμένη
προβοκάτσια των πρακτόρων του Σύριζα!"

ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΣΑΣ!

-Είναι γελοίο όποιον συναντάς , επί σαράντα μέρες,
να του λες Χριστός Ανέστη και Αληθώς ο Κύριος!
-Πιο γελοίο είναι να συστήνεις στους ραδιο-δημοσιογράφους
να μη λένε Χριστός Ανέστη, για να μην...προσβάλλουν
τους μουσουλμάνους που ζουν στη χώρα μας.
Μάλιστα , αυτή η "πολιτική ορθότητα" δεν είναι μόνο
εγκεφαλικό  κόλλημα αλλά και επικίνδυνη πρακτική ,
γιατί περιορίζει την ελευθερία του λόγου, 
που είναι βασικό συστατικό της δημοκρατίας.

Η ΑΤΑΚΑ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ

 ΤΙ ΛΕΕΙ Ο ΜΕΛΕΤΗΤΗΣ ΤΟΥ ΚΕΪΝΣ
ΓΙΑ ΤΙΣ ΘΥΣΙΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

Άρθρο από το WWW.nooz.gr


Το "σορτάρισμα" με το ελληνικό χρέος, το σχέδιο δανεισμού και η μείωση του ελλείμματος περιγράφονται σε άρθρο του κύριου μελετητή του μεγάλου οικονομολόγου Κέινς και σημαντικού επιστήμονα Ρόμπερτ Σκιντέλσκι.

Στο τελευταίο άρθρο που έγραψε - για λογαριασμό του Project Syndicate - βάλει ευθέως κατά των κερδοσκόπων ειδικώς και των αγορών γενικώς και αυτοανακηρύσσεται σε υπερασπιστή των Ελλήνων πολιτών, που εν ονόματι των αντιλήψεων των αγορών, όπως λέει, υποχρεώνονται σε υπέρογκες θυσίες.

Ο γνωστός για το αγγλοσαξωνικό, χαμηλών τόνων ύφος του καθηγητής ξεκινά το άρθρο του με μια συνοπτική, απλή εξήγηση της έννοιας «σορτάρω», φέρνοντας ως παράδειγμα τι κάνει ένας κερδοσκόπος που έχει βάλει στόχο να «σορτάρει» με την ελληνική κυβέρνηση.

Και το άρθρο, που φέρει τον τίτλο «Democracy or Finance» συνεχίζει: «Φυσικά, ένας μεμονωμένος σορτάκιας δε μπορεί να «φτιάξει» την τιμή ενός αντικειμένου (εκτός κι αν είναι ο Τζορτζ Σόρος, του οποίου το περίφημο στοίχημα εναντίον της βρετανικής στερλίνας το 1992 τον κατέστησε δισεκατομμυριούχο κι ανάγκασε τη Βρετανία να φύγει από τον ευρωπαϊκό μηχανισμό συναλλαγματικών ισοτιμιών). Αλλά εάν μια ομάδα κερδοσκόπων αποφασίσει (σωστά ή λάθος) ότι το χρέος μιας κυβέρνησης είναι υπερτιμημένο, μπορούν να υποχρεώσουν την τιμή να κατέβει, αναγκάζοντας έτσι το επιτόκιο να ανέβει».

«Εάν η επίθεση συνεχιστεί, οι κερδοσκόποι μπορούν να αναγκάσουν μια κυβέρνηση να κηρύξει στάση πληρωμών στις δανειακές της υποχρεώσεις, εκτός εάν βρει έναν τρόπο να χρηματοδοτήσει το δανεισμό της πιο φθηνά. Το χρηματοδοτικό μέσο που δημιουργήθηκε το περασμένο έτος από το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο και την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα για να διευκολύνει στην Ελλάδα κι άλλες πιεσμένες από το δημόσιο χρέος χώρες, όπως η Ιρλανδία και τώρα η Πορτογαλία, κάνει ακριβώς αυτό - υπό την προϋπόθεση όμως ότι θα εφαρμόσουν σκληρά προγράμματα λιτότητας για να εξαλείψουν τα ελλείμματά τους σε μικρό χρονικό περιθώριο» σημειώνει.

«Εξάλειψη του ελλείμματος» σημαίνει - πάντα κατά τον καθηγητή Σκιντέλσκι - πολύ απλά, εξάλειψη πολλών θέσεων εργασίας, τόσο στο δημόσιο όσο και στον ιδιωτικό τομέα, των οποίων η ύπαρξη εξαρτάται από το έλλειμμα. Το οικονομικό και ανθρώπινο κόστος της μείωσης του ελλείμματος σε μια αδύναμη οικονομία είναι αποτρόπαιο - κι ούτε οι στόχοι θα επιτευχθούν, διότι οι περικοπές των δαπανών θα υποσκάψουν τα έσοδα της κυβέρνησης, όπως θα μειώνεται η ζήτηση.

«Οπότε, ποιος είναι ο ρόλος των εκλεγμένων πολιτικών ενώπιον μιας κερδοσκοπικής επίθεσης; Είναι απλώς να αποδεχθούν τη βούληση των αγορών και να επιβάλουν τον απαιτούμενο πόνο στους λαούς τους; Αυτό θα ήταν ένα λογικό συμπέρασμα, εάν οι χρηματοπιστωτικές αγορές πάντα, ή έστω συνήθως, αποτιμούσαν ορθά τα αντικείμενά τους» αναφέρει.


«Όμως δεν το κάνουν αυτό. (...) Αυτό δε σημαίνει ότι κάποιες κυβερνήσεις δε ζούσαν πέρα από τις δυνατότητές τους, κι ότι το σορτάρισμα του χρέους τους ήταν ο τρόπος των αγορών να τις καταστήσουν υπόλογες. Όμως, στο τέλος - τέλος, είναι οι ψηφοφόροι, όχι οι αγορές, που καθιστούν τις κυβερνήσεις υπόλογες. Όταν αυτά τα δυο μέτρα διαφέρουν (σ.σ. των αγορών και των ψηφοφόρων), το λαϊκό μέτρο πρέπει να επικρατεί, εάν πρόκειται η δημοκρατία να επιβιώσει.

Η ένταση μεταξύ δημοκρατίας και αγορών βρίσκεται στη ρίζα της σημερινής αυξανόμενης δυσαρέσκειας στην Ευρώπη. Η λαϊκή οργή στις περικοπές των προϋπολογισμών που επιβάλλονται από τις ενέργειες των κερδοσκόπων και των τραπεζιτών έχει ανατρέψει τις ηγεσίες στην Ιρλανδία και την Πορτογαλία, κι αναγκάζει τον ισπανό πρωθυπουργό να αποσυρθεί από την πολιτική.(….)

Για τους πολιτικούς, το σημαντικό δεν είναι να αποφύγουν να πάρουν δύσκολες αποφάσεις, αλλά να το πράξουν αυτό από τη δική τους βούληση και με το δικό τους ρυθμό. Όταν μια εκλεγμένη κυβέρνηση δέχεται επίθεση από τις αγορές, είναι ουσιαστικό το πολιτικό σύστημα να παραμένει ενωμένο, σύμφωνα με τον καθηγητή.

«Είναι φυσικό για τους πολιτικούς της αντιπολίτευσης να επιθυμούν να εκμεταλλευθούν τις δυσκολίες της κυβέρνησης για να κερδίσουν την εξουσία. Αλλά μια οικονομικά κρίση εγκαλεί για πολιτική αυτοσυγκράτηση. Τα κόμματα της αντιπολίτευσης θα έπρεπε να αποφύγουν να «σορτάρουν» την κυβέρνησή τους πολιτικά, σε μια στιγμή που οι αγορές το κάνουν οικονομικά» καταλήγει το άρθρο.