Πέμπτη, Δεκεμβρίου 17, 2009

ΔΙΑΣΗΜΟΙ ΑΣΘΕΝΕΙΣ


"Έχω σύφιλη, επιτέλους αληθινή σύφιλη, όχι άθλια βλεννόρροια, ούτε
αστική έρπη, όχι, όχι, έχω τη σπουδαία σύφιλη, αυτή από την οποία πέθανε
ο Φραγκίσκος ο 1ος. Και είμαι περήφανος γι΄αυτό, ω συμφορά, και
περιφρο
νώ επιπλέον όλους τους αστούς.
Αλληλούια, έχω σύφιλη, άρα δε φοβάμαι πια μήπως κολλήσω."

Μάρτιος του 1877

Απόσπασμα από επιστολή του Γκι ντε Μοπασάν (1850-1893),
σπουδαίου Γάλλου διηγηματογράφου, που έζησε καθ' υπερβολήν
και πέθανε τρελός στο ψυχιατρείο , έχοντας υποστεί
τις τρομακτικές συνέπειες της "γαλλικής νόσου".
Οι παραληρηματικού τύπου κρίσεις της μηνιγγο-
εγκεφαλικής σύφιλης εκφράζονται από τον ίδιο ως εξής:
" Τα τεχνητά μου στομάχια εξερράγησαν , γιατί δε μου ΄διναν
αβγά κάθε μισή ώρα. Αρνούμαι να ουρήσω γιατί τα ούρα μου
είναι φτιαγμένα από διαμάντια και πολύτιμους λίθους,
που πρέπει να φυλαχθούν μέσα σε χρηματικοβώτιο.
Δεν πρέπει ποτέ να ουρούμε το βράδυ , γιατί τα ούρα
φέρνουν ύπνο: είναι πολύτιμοι λίθοι και δεν πρέπει
να τους βάζουμε στο δοχείο νυκτός... Έχω ένα φοβερό
πράκτορα μεσ΄στην κοιλιά μου... Η Ρωσία μ΄ακούει...
Η Αγγλία ακούει... Η Κίνα ακούει. Λοιπόν το ξέρετε
ότι έχω κολοσσιαία περιουσία... Αυτή τη νύχτα ο Ουρανός
με λήστεψε. Καλά έκανα και έμεινα εδώ εξαιτίας
της μαύρης σύφιλης... Είμαι πιο ισχυρός από το Θεό.
Οι άγγελοι θα με ντύσουν και θα με χτενίσουν".
Ο Μοπασάν επιβάρυνε ακόμα περισσότερο την υγεία του
εξαιτίας της συστηματικής εισπνοής του αιθέρα ως
παραισθητικού, που τον έκανε να "βλέπει" αλλόκοτα οράματα
με πρωταγωνιστή τον εαυτό του.
Ο Μοπασάν πέθανε στις 6 Ιουλίου 1893 έχοντας βυθιστεί
σε έναν πλήρη παραλογισμό και υποφέροντας από οξύτατα
κινητικά προβλήματα. Ο θάνατος ήρθε να ανακουφίσει
το ταλαιπωρημένο του πνεύμα και το βασανισμένο του κορμί.
Σε κάποια στιγμή διαύγειας είχε προλάβει να γράψει
το νεκρικό του επίγραμμα:
" Ορέχτηκα τα πάντα- δεν απόλαυσα τίποτα!"

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Καναδή ακτιβίστρια προς Μητσοτάκη: «Θα έπρεπε να ντρέπεστε, έχετε το αίμα 14.000 παιδιών από την Παλαιστίνη στα χέρια σας. Πώς μπορείτε να κοιτάζετε τον εαυτό σας στον καθρέπτη; Το Ισραήλ είναι τρομοκρατικό κράτος»

  Με μια ακτιβίστρια υπέρ της Παλαιστίνης βρέθηκε αντιμέτωπος ο Κυριάκος Μητσοτάκης στον Καναδά, κατά τη διάρκεια της παραμονής του στη χώρα...