Κυριακή, Νοεμβρίου 30, 2008

ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ /Hot Chocolate: “You sexy thing” (1975)

Hot Chocolate
“You sexy thing” (1975)





I believe in miracles
Where you from
You sexy thing
I believe in miracles
Since you came along
You sexy thing

Miracles right before my eyes
You sexy thing got me hypnotised
Don't stop what ya' doing
What ya' doing to me
My angel from above lying next to me
How did ya' know that I'd be the one
Been a long time coming only just begun
Doing all the things that makes my heart sing
Keep doing what you're doing you sexy thing

How did ya' know I needed you so badly
How did ya' know I gave my heart gladly
Yesterday I was one of a lonely people
Now you're lying next to me
Making love to me

I believe in miracles
Where you from
You sexy thing
You sexy thing
I believe in miracles
Since you came along
You sexy thing

Only yesterday I was on my own
Just another day later my mind was blown
You sexy thing come into my life
Forever and a day it feels so right
How did ya' know that I'd be the one
Been a long time coming only just begun
Doing all the things that makes my heart sing
Keep doing what you're doing you sexy thing

How did ya' know I needed you so badly
How did ya' know I gave my heart gladly
Yesterday I was one of a lonely people
Now you're lying next to me
Making love to me

I believe in miracles
Where you from
You sexy thing
You sexy thing
I believe in miracles
Since you came along
You sexy thing

Kiss me baby
You sexy thing
You sexy thing

Touch me baby
You sexy thing
You sexy thing

Kiss me baby
You sexy thing
You sexy thing

Touch me baby
You sexy thing
You sexy thing

Kiss me baby
You sexy thing
You sexy thing

Touch me baby
You sexy thing
You sexy thing

Kiss me baby
You sexy thing
You sexy thing

Touch me baby
You sexy thing
You sexy thing

You sexy thing

ΜΟΡΦΕΣ : Cary Grant

Cary Grant
[Archibald Alec Leach]
(18 Ιανουαρίου 1904 – 29/30 Νοεμβρίου 1986)

Μεγαλώσαμε με τις ταινίες του.
Αγαπήσαμε τις γυναίκες που αγάπησε κινηματογραφικά.
Γελάσαμε με τα παθήματά του και γοητευθήκαμε
από τις περιπέτειές του.
Ο Κάρι Γκραντ ακόμα και σήμερα εξακολουθεί
να είναι ζωντανός, γιατί οι ταινίες του βλέπονται με
αμείωτο ενδιαφέρον.

ΕΙΔΑΜΕ...

Είδαμε με κομμένη την ανάσα τα "Γόμορρα" του Ματέο Γκαρόνε .
Η ταινία βασίζεται στο ομώνυμο βιβλίο του Ρομπέρτο Σαβιάνο, που κρύβεται,
προσπαθώντας να γλιτώσει από τη μήνη της Καμόρα, που τον έχει προγράψει.
Έχουμε δει πάμπολλες ταινίες με θέμα τα αιμοσταγή έργα και τις ημέρες
της φοβερής Μαφίας. Όλες τους ωχριούν μπροστά στη εκκρηκτική δύναμη
της αλήθειας και τον ωμό ρεαλισμό των σκηνών της ταινίας
του Ιταλού σκηνοθέτη, που φωτίζει τα άδυτα των αδύτων του βασιλείου
του τρόμου , που επικρατεί στη Νότια Ιταλία και εξακτινώνεται
σε ολόκληρο τον κόσμο.
Ανθρωποειδή που αλληλοεξοντώνονται στη προσπάθεια να ελέγξουν
την "αγορά" των ναρκωτικών και της πορνείας, "ευυπόληπτοι"
επιχειρηματίες που εξαγοράζουν γαιοκτήμονες , για να θάψουν

τα τοξικά απόβλητα ξένων χωρών, επαγγελματίες που
"βγαίνουν από τη μέση" , για να μη χαλάσουν το μονοπώλιο
της Μαφίας στο χώρο της μόδας και του ενδύματος,
μικρά παιδιά που στρατολογούνται μετά χαράς
στην παρανομία και συμπεριφέρονται ως στυγνοί εγκληματίες.
Καμία σχέση εμπιστοσύνης μεταξύ των "συντρόφων", κανένας οίκτος

για τους αδυνάτους, τις γυναίκες και τα παιδιά.
Και όλα αυτά εκτυλίσσονται μέσα σ' ένα περιβάλλον
εφιαλτικό: τερατώδη οικιστικά συμπλέγματα, που στην ουσία
είναι ανθρώπινοι σταύλοι , και περιοχές χωρίς ίχνος
φυσιολογικής παραγωγικής διαδικασίας.
Φύγαμε προβληματισμένοι από τον κινηματογράφο.
Τα όσα συμβαίνουν τα τελευταία χρόνια και στη δική μας χώρα
δείχνουν ότι η Καμόρα δεν είναι πια αποκλειστικά Ιταλική υπόθεση,

αλλά έχει να κάνει και με τη δική μας πραγματικότητα.
Το οργανωμένο έγκλημα έχει , φευ, εγκατασταθεί παντού.
Τα Γόμορρα υπάρχουν και στη χώρα μας.
Αν δεν ανασκουμπωθούμε όλοι για να τα εξαφανίσουμε,
σε λίγα χρόνια η κατάσταση δεν θα είναι αναστρέψιμη.
******************************************************
Authors Salman Rushdie and Roberto Saviano traded stories about death threats and hurtful criticism during a panel discussion in Stockholm on Tuesday evening.

The Indian-born British novelist and the Italian writer spoke before a crowd of about 400 people at an event organized by the Swedish Academy, the group that selects the Nobel Prize in Literature.

Those in attendance had to present a special invitation and identification. At least 10 security guards were present to monitor the crowd. A police spokesperson said prior to the event that "wherever [the authors] move in public," officers would be there as well.

Rushdie received death threats in 1989 after releasing his novel The Satanic Verses and was forced into hiding for about a decade. He has said he continues to receive an annual "reminder" about the threats to this day.

Saviano, who has been under police protection for several years, has also considered leaving his home after receiving death threats over his 2006 bestseller Gomorra, which chronicles the mob's power over Naples. The book has also spawned a film that is Italy's entry for Oscar foreign film consideration and is slated to screen in Stockholm on Wednesday.
Stinging criticism

On top of worrying about one's life being in danger, both authors also said they felt hurt at being labelled opportunistic for their writing.

"I'm hurt when I'm portrayed as someone who vilifies his own country," the Italian-speaking Saviano said through a translator.

While some have accused him of being "a showoff" and criticized him for highlighting an unsavory part of his homeland for personal gain, "in a way I'm trying to honour the healthy part of my country," he said.

Rushdie also recalled similar accusations.

"I remember very well identical allegations being made against me, not by the Islamic extremists who were attacking The Satanic Verses, but by … Western civil society," said the Booker Award-winning novelist.

"That was very hard to deal with … particularly when your life is in physical danger."

Both authors also emphasized that writers and journalists around the globe continue to face death threats for their work every day, mentioning slain Russian investigative journalist Anna Politkovskaya as an example.

Πηγή: www.cbc.ca



ΑΡΚΑΣ Ο ΜΕΓΑΣ!

ΕΝΑΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΑΡΚΑΣ
ΚΑΙ ΘΑΥΜΑΣΤΕΣ ΟΙ ΑΤΑΚΕΣ ΤΟΥ!

Ευχαριστώ τον Στέφανο
που τις έστειλε


1.. ΠΡΟΣΠΑΘΩ ΝΑ ΒΓΩ ΑΠΟ ΤΟ ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΟ
ΑΔΙΕΞΟΔΟ, ΑΛΛΑ ΔΕ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΘΥΜΗΘΩ ΑΠΟ ΠΟΥ ΜΠΗΚΑ.

2.. ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗ ΕΙΝΑΙ Η ΤΕΧΝΗ ΝΑ ΚΟΥΡΑΖΕΣΑΙ ΤΙΣ ΩΡΕΣ ΑΝΑΠΑΥΣΗΣ.

3.. H ΠΕΙΡΑ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΧΤΕΝΑ ΠΟΥ ΤΗΝ ΑΠΟΚΤΑΣ ΟΤΑΝ ΕΙΣΑΙ ΠΙΑ ΦΑΛΑΚΡΟΣ!

4.. ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΕΙΝΑΙ 4 ΛΥΚΟΙ ΚΑΙ 1 ΠΡΟΒΑΤΟ ΝΑ ΨΗΦΙΖΟΥΝ ΓΙΑ ΦΑΓΗΤΟ.

5.. ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΚΑΝΟΥΝ ΠΩΣ ΞΕΡΟΥΝ ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΕΚΝΕΥΡΙΖΟΥΝ ΕΜΑΣ ΠΟΥ ΤΑ ΞΕΡΟΥΜΕ.

6.. ΤΟ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΦΑΡΜΑΚΟ ΓΙΑ ΤΟ ΒΗΧΑ ΕΙΝΑΙ Η ΦΑΣΟΛΑΔΑ. ΜΕΤΑ ΘΑ ΦΟΒΑΣΑΙ ΝΑ ΒΗΞΕΙΣ.

7.. Η ΤΕΧΝΗΤΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΚΕΡΔΙΣΕΙ ΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΗΛΙΘΙΟΤΗΤΑ.

8.. Η ΖΩΗ ΧΩΡΙΖΕΤΑΙ ΣΕ ΤΡΕΙΣ ΦΑΣΕΙΣ: ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ, ΠΕΡΙΣΥΛΛΟΓΗ, ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ.
ΞΕΚΙΝΑΣ ΝΑ ΑΛΛΑΞΕΙΣ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΚΑΙ KΑΤΑΛΗΓΕΙΣ ΝΑ ΑΛΛΑΖΕΙΣ ΚΑΝΑΛΙΑ.

9.. ΤΗ ΓΥΝΑΙΚΑ ΜΟΥ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΟΛΑ.
ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΑΛΛΕΣ ΑΠΟ ΚΑΤΩ..

10.. ΜΕΓΑΛΟΦΥΪΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΠΟΥ ΣΕ ΜΙΑ ΠΑΡΑΛΙΑ ΓΥΜΝΙΣΤΩΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΘΥΜΑΤΑΙ ΦΑΤΣΕΣ.

11.. ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΜΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΗΛΙΘΙΩΝ ΕΙΝΑΙ ΤΑΞΙΚΗ.
ΕΤΣΙ ΕΝΑΣ ΗΛΙΘΙΟΣ ΠΛΟΥΣΙΟΣ ΕΙΝΑΙ ΑΠΛΑ ΠΛΟΥΣΙΟΣ ΕΝΩ ΕΝΑΣ ΗΛΙΘΙΟΣ ΦΤΩΧΟΣ ΕΙΝΑΙ ΑΠΛΑ ΗΛΙΘΙΟΣ.

12.. Η ΤΥΧΗ ΧΤΥΠΑΕΙ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ ΣΟΥ ΜΟΝΟ ΜΙΑ ΦΟΡΑ, ΑΛΛΑ Η ΑΤΥΧΙΑ ΕΧΕΙ ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ
ΥΠΟΜΟΝΗ.

13.. ΕΧΩ ΔΙΑΒΑΣΕΙ ΤΟΣΑ ΠΟΛΛΑ ΓΥΡΩ ΑΠΟ ΤΟ ΚΑΠΝΙΣΜΑ ΚΑΙ ΤΟ ΠΟΤΟ ΠΟΥ ΑΠΟΦΑΣΙΣΑ ΝΑ ΚΟΨΩ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΜΑ.

14.. Η ΦΙΛΟΔΟΞΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΚΑΤΑΦΥΓΙΟ ΤΗΣ ΑΠΟΤΥΧΙΑΣ.

15.. ΚΑΝΤΕ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΣΤΟ ΝΕΡΟ:
ΠΛΥΘΕΙΤΕ ΜΑΖΙ ΜΕ ΕΝΑ ΦΙΛΟ... H MIA ΦΙΛΗ. (ΑΝΑΛΟΓΑ ΤΟ ΓΟΥΣΤΟ)!!

ΕΚΠΤΩΣΕΙΣ , ΕΚΠΤΩΣΕΙΣ...


Τρεις άνθρωποι σκοτώθηκαν χθες, στην διάρκεια της λεγόμενης «Μαύρης Παρασκευής», ενός εθίμου κάθε χρόνο μετά την γιορτή των Ευχαριστιών, όταν οι έμποροι κάνουν ασυνήθιστα μεγάλες εκπτώσεις σε μια προσπάθεια να προσελκύσουν το καταναλωτικό κοινό κι εν όψει της εορταστικής περιόδου.
Στο Λονγκ Άιλαντ της πολιτείας της Νέας Υόρκης, ένας υπάλληλος της αλυσίδας πολυκαταστημάτων Wal-Mart έχασε τη ζωή του όταν μια ομάδα ανυπόμονων πελατών όρμησε στο κατάστημα, έσπασε τις πόρτες και κυριολεκτικά ποδοπάτησε τον 34χρονο.
Τέσσερις από τους πελάτες, περιλαμβανομένης μιας 28χρονης εγκύου, μεταφέρθηκαν σε νοσοκομεία με ελαφρά τραύματα και κατάγματα.
Εκ του Τύπου

" Τι γελάτε, ρε; Δεν έχετε ακούσει την παροιμία
Απ' το ολότελα, καλή κι η Παναγιώταινα;
"

ΜΕΙΔΙΑΣΤΕ , ΠΑΡΑΚΑΛΩ!

Πρόσφατη έρευνα έδειξε ότι οι έλληνες άνδρες
μεταξύ 25 και 45 ετών έχουν πρόβλημα στυτικής λειτουργίας
και παρουσιάζουν μειωμένο ενδιαφέρον για τη σεξουαλική πράξη.
Εκ του Τύπου

Η εικόνα της βραδινής κατάκλισης ενός σύγχρονου Έλληνα.
Το όνομά του : Αλέξανδρος ο όχι και τόσο μεγάλος.

ΜΕΙΔΙΑΣΤΕ , ΠΑΡΑΚΑΛΩ!

"Αυξήθηκαν τα κρούσματα ληστειών σε ηλικιωμένα
άτομα, κατά το τελευταίο διάστημα."

" Αναγνωρίζετε ποιος είναι ο κλέφτης της τσάντα σας , κυρία μου;"
"Και οι τρεις!"
"Μα καταθέσατε πώς σας επιτέθηκε μόνο ένας!"
" Ναι, αλλά αυτό ισχύει για την τελευταία τσάντα μου,
που τη βούτηξε ο νούμερο 2.
Τις άλλες δύο τσάντες τις άρπαξαν
σε ξεχωριστές επιθέσεις ο Νο 1 και Νο 3!"

"Άμα πάω για δήμαρχος, θα πάρω 55%"

"Αφού είχες την τύχη να γίνεις και νομάρχης
του τόπου όπου άρχεις σαν να 'σουνα μονάρχης ,
ποτέ ας μη θολώνει ο ήσυχός σου νους,
μη θέλεις και άλλο χώμα και άλλους ουρανούς,
στης άχαρης Δημαρχίας μην τρέχεις τα νερά,
μη σκέπτεσαι, μην πάσχεις, και γλέντα μια χαρά.

Γι' αλέγρους νομάρχες πεθαίνει κι η Ελλάς,
οι Θεσσαλονικείς σου θέλουν μαζί τους να γελάς,
χαρούμενος να είσαι και συ και τα παιδιά,
δε σ' έχουνε για λύπη και για κακή καρδιά.
Για χωρατό να παίρνεις εδώ το καθε σοβαρό,
για χωρατά τα έργα , το κλήμα το στραβό."


Σημείωση: Το οκτάστιχο είναι βασισμένο στο ποίημα του
Γεωργίου Σουρή " Του βασιλιά ταξίδια" (Άπαντα , 1, 262)

ΣΩΣΟΝ , ΚΥΡΙΕ, ΤΟΝ ΛΑΟΝ ΣΟΥ!



ΣΩΣΟΝ , ΚΥΡΙΕ, ΤΟΝ ΛΑΟΝ ΣΟΥ!*
1
" Τα νησιά έχουν πολλές Παναγιές. Όπως η Φολέγανδρος έχει την Παναγιά την Εκατονταπυλιανή."
Ελεονώρα Μελέτη, στο Star.
"Εγώ είμαι αρχαιολάτρης. Θα κάνω προσκήνυμα στην Ακρόπολη της Κωνσταντινούπολης!"
*******************************
2
" Δεν είναι είδηση ότι ξεχνάμε τους δονητές μας σε ταξί.
Εργαζόμενοι άνθρωποι είμαστε. Τους ξεχνάμε απ' 'δω και από 'κει.
"
Ρίκα Βαγιάννη, στην ΕΤ1.
" Η κυρία έχει μεγάλο πρόβλημα.
Το Αλτσχάϊμέρ της είναι πολύ προχωρημένο.

Δε γίνεται δυστυχώς τίποτα ..."
**************************
3
"Έχω ένα παιδί στην ηλικία σας, ένα μικρότερο κι ένα μεγαλύτερο. Και αυτά είναι τα πιο σημαντικά που έχω κάνει σ' αυτήν την εκπομπή."
Γιώργος Παπαδάκης, στον ΑΝΤ1.

"Ώστε αυτά κάνατε , όταν έπεφταν οι διαφημίσεις;
Ντροπή σας , κύριε!"

*************************

4
"Όταν ήμουν μικρός, έβαλα δύο γάτες στο μαγαζί του πατέρα μου και έδιωξα τα ποντίκια. Κι ο πατέρας μου μού είπε: Παιδί μου, εσύ πρέπει να διοικήσεις την Ελλάδα."
Γιώργος Καρατζαφέρης, στο Star.
" Γειά σου, Πλεύρη!"
" Γεια σου, Βελόπουλε!"
" Είσαι έτοιμος να κυνηγήσεις τα ποντίκια
που ροκανίζουν το βιος μας,
όταν ο Αρχηγός θα διοικήσει την Ελλάδα;"
" Απολύτως έτοιμος! Ιδιαίτερα όσα
είναι μεταναστευτικά ποντίκια..."

********************************
5
" Αυτά που είπε η Γκολεμά είναι αυτά που σκεφτόμαστε όλοι, αλλά δεν τα έχουμε στο μυαλό μας."
Δημήτρης Δανιάς, στο ALTER.

" Όταν τα βάλω κι εγώ στο μυαλό μου,
τότε θα...τα σκεφτώ
και θα ανακράξω : Σκέφτομαι μπαλακίες , άρα υπάρχω!"

*************************

6
"Εγώ υποτάγομαι στον άνδρα μου και ο άνδρας μου
υποτάγεται σε μένα."
Μάντα Παπαδάκου, στο Star.

ΕΠΕΞΗΓΗΣΗ ΕΙΚΟΝΑΣ

free myspace graphics :: myspace images :: myspace pictures free myspace layouts
Πώς μία γκόμενα υποτάγει τα κρεατοσφαιρίδια
του άντρα της
στα τροφαντά μεμέ της,
πλάθοντας τα γνωστά "βυζοχάμπουργκερ"...

* Το υλικό των απίθανων δηλώσεων είναι αντλημένο
από το περιοδικό των Νέων Ntv (29/11/2008)

Η ΑΤΑΚΑ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ

Philip Roth
(1933)
___________________

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: " Τι διαβάζετε αυτή την εποχή;"

ΦΙΛΙΠ ΡΟΘ* : " Διάβάζω πάλι τους κλασικούς.
Τους είχα διαβάσει όταν ήμουν πολύ νέος και πολλά
απ' αυτά τα έχω ξεχάσει. Επιπλέον είναι διαφορετική
η εμπειρία του να διαβάζεις κάτι νέος και να το ξαναδιαβάζεις
ωριμότερος. Διάβασα Τολστόι, Καμί και το καλοκαίρι Κόνραντ
και Τουργκένιεφ. Είμαι σε καλό δρόμο. Θα ήθελα να προλάβω
να τους διαβάσω όλους πριν πάρω την άδειά μου..."

Απόσπασμα συνέντευξης του μεγαλύτερου
εν ζωή αμερικανού συγγραφέα στο περιοδικό "Ταχυδρόμος"
Ακούστε τη συνέντευξη του Ροθ στη διεύθυνση www.tanea.gr

ΦΙΛΙΠ ΡΟΘ*: Στην Ελλάδα κυκλοφορούν 14 βιβλία του από τις εκδόσεις"Πόλις".
Τα πιο εμπορικά του βιβλία είναι : "Το ανθρώπινο στίγμα" και " Καθένας".
Σημαντικό , κατά την ταπεινή μας γνώμη, είναι και το βιβλίο "Η νόσος του Πορτσνόι".

Σάββατο, Νοεμβρίου 29, 2008

Μειδιάστε ,παρακαλώ!


[ΧΩΡΙΣ μεν ΛΟΓΙΑ , αλλά θα μπορούσε να είναι
η... μουσουλμανική εκδοχή
του Αδάμ και της Εύας...]

Κλεάνθη Τριαντάφυλλου : "Χορός" . Ένα ποίημα για όλες τις εποχές...

Αν αλλάξουμε τους παλατιανούς του παρακάτω ποιήματος
με τους σύγχρονους μουράτους του εγχώριου αναρχοκαπιταλισμού
(πετρελαιάδες, διαπλεκόμενους πολιτικούς , τραπεζίτες
και οφσορίτες επιχειρηματίες), τότε θα αντιληφθούμε
την εκπληκτική επικαιρότητά του.
***

Γεώργιος Σουρής
ΧΟΡΟΣ
(Αφιερούται εις το Παλάτι)

Μισόγδυτα, λαχταριστά τα στήθη τρεμουλιάζουν
και με παλμό σαν τρομαχτά πετούνε περιστέρια
τα δυο το
υς κιτρολέμονα... Μες στις καρδιές φωλιάζουν
χιλιάδες πόθοι...κι οι ματιές χυτά πετούν αστέρια!

Μιλούν στο βαλς αμίλητα καρδιές ζευγαρωμένες...

Ω! πόσο λέει πλιότερα τ' αχείλι που σωπαίνει!...
Στου βαλς απάνου τα φτερά πετούνε μεθυσμένες,
κι απ' το κεφάλι το μυαλό στα πόδια κατεβαίνει.

Διαμαντοσπιθοβόλημα τα μάτια σου θαμπώνει...
Στριφογυρνάς κι ηλεκτρισμός γλυκά σε γαργαλίζει...
Τον ώμο τον αφρόπλαστο, σαν κόρακας το χιόνι,
το μαύρο χέρι σου θαρρείς και πλιότερο ν' ασπρίζει.


Βαρκούλες μες στα κύματα που χύν' η αρμονία
τα ζεύγη φεύγουνε, πετούν χάνονται, μα πάλι
μπροστά σου χύνονται γοργά στου βαλς την τρικυμία
και πάλι ξαναχύνονται μες στου χορού τη ζάλη...

Το ένα τ' άλλο κυνηγά, μα μυστικά κρατιέται
δεμένο απ' του μουσικού το μαγικό δοξάρι,
στο γύρνα γύρν' αναπνοή μ' αναπνοή φιλιέται

και κάνει τόσους ο χορός από μονούς ζευγάρι!...

Χορεύετε!... Παντού χορός στη φύση βασιλεύει!
Χορεύουν οι πλανήτες μας, χορεύουν οι κομήτες,
η γης μας βαλς αιώνιο στον ουρανό χορεύει,

χορεύουν οι αξέγνοιαστοι ελεύθεροι πολίτες,

χορεύουν όσοι δέσανε γερά το γαδαρό τους.
Χορεύουν οι τρανοί τρανοί, χορεύουν βασιλιάδες,
μα τον παρά για τα βιολιά φορτώνουν στο λαό τους,
κι αυτός βαρεί τον ταμπουρά, για να γλεντούν αγάδες!

(Τα τραγούδια του Ραμπαγά)


ΚΛΑΟΥΝΤΙΟ ΜΟΝΤΕΒΕΡΝΤΙ (1567- 29/11/1643)


Claudio Monteverdi : «Cruda Amarilli»
_________________________________
Κλαούντιο Μοντεβέρντι : «Σκληρή Αμαρυλλίς*»


Cruda Amarilli che col nome ancora
D'amar, ahi lasso, amaramente insegni.
Amarilli del candido ligustro,
Più candida e più bella,
Ma dell'aspido sordo
E più sorda e più fera e più fugace.
Poi che col dir t'offendo
I mi morò tacendo.
______________________________________
ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ ΣΤΑ ΑΓΓΛΙΚΑ

Cruel Amaryllis, who with your name
to love, alas, bitterly you teach.
Amaryllis, more than the white privet
pure, and more beautiful,
but deafer than the asp,
and fiercer and more elusive.
Since telling I offended you,
I shall die in silence.

Αμαρυλλίς*: Μυθική ηρωίδα του Θεόκριτου.

ΜΕΙΔΙΑΣΤΕ , ΠΑΡΑΚΑΛΩ!

29 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΑΠΟΧΗΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΑΓΟΡΕΣ
" Πριν ν' αρχίσεις τη γκρίνια που ψώνισα μια μέρα σαν κι αυτή,
σου λέω ότι η πρώτη δόση ξεκινάει από το Γενάρη του 2010.
Άρα, είναι σαν να μην αγόρασα τίποτα σήμερα!"

Η σφαγή του Sand Creek


29 Νοεμβρίου 1864

Περικύκλωσαν τον ανυπεράσπιστο καταυλισμό
και άρχισαν να βάλουν αδιακρίτως.

Ύστερα προχώρησαν ανενόχλητοι και εφόρμησαν στις σκηνές.
Πυροβολώντας , χρησιμοποιώντας τις ξιφολόγχες και τα μαχαίρια τους
σκότωσαν όσους βρίσκονταν στο καταυλισμό. Κανένας δεν ξέφυγε!
Αποχωρώντας άφησαν πίσω τους 400 άψυχα σώματα:
μόνο γυναίκες,
παιδιά, βρέφη, άρρωστοι και γέροντες.
Οι εν ψυχρώ δολοφόνοι ήταν ένστολοι εθελοντές λευκοί της Πολιτείας
του Κολοράδο. Τα άτυχα θύματά τους ανήκαν στις ινδιάνικες φυλές
των Σεγιέν και Αραπάχο.
Ο φοβερός εξολοθρεμός θα περάσει στην Ιστορία ως
" Η σφαγή του Sand Creek".

Προς δόξαν του γενναίου Αμερικάνικου Έθνους,
που αφού ξεκαθάρισε τα ινδιάνικα "μιάσματα",
εξήγαγε τον "πολιτισμό" του και σε πολλές άλλες

χώρες του κόσμου.

Πώς ο Πόε έγινε Άλλαν Πόε

29 Νοεμβρίου 1811
Στη εφημερίδα του Ρίτσμοντ " Ερευνητής της Βιρτζίνια"
θα καταχωρηθεί, σαν σήμερα, μία αγγελία-έκκληση για βοήθεια
της νεαρής ηθοποιού Ελίζας Πόε και των παιδιών της,
του δίχρονου Έντγκαρ και της νεογέννητης αδελφής του, Ροζαλίας.
Η αγγελία άρχιζε ως εξής:
" Προς την Ανθρώπινη καρδιά. Αυτό το βράδυ η κυρία Πόε, κατάκοιτη εδώ και καιρό από την αρρώστεια, ζητά τη βοήθειά σας και τη ζητά ίσως για τελευταία φορά. Η Γενναιοδωρία των κατοίκων του Ρίτσμοντ
μπορεί να εμποδίσει μία νέα έκκληση..."
Μία βδομάδα αργότερα η φυματική Ελίζα Πόε θα πεθάνει προκαλώντας σφοδρές
αντιγνωμίες στην τοπική εκκλησία για το αν πρέπει να ταφεί κανονικά , όπως
οι άλλοι πολίτες, ή θα ριχτεί σε ένα δημόσιο τάφο μαζί με τους κοινούς απόκληρους,
επειδή ασκούσε το κακόφημο επάγγελμα της...ηθοποιού, έστω κι αν υποδυόταν
αποκλειστικά ρόλους Σαιξπηρικούς.
Το πρόβλημα θα λυθεί , όταν ο ευυπόληπτος έμπορος Τζον Άλλαν θα αναλάβει τα έξοδα της κηδείας και θα πάρει υπό την προστασία του τον ορφανό Έντγκαρ.
Μολονότι ο Τζον Άλλαν δεν υιοθέτησε επισήμως τον Έντγκαρ φρόντισε να του δώσει τα απαραίτητα για μία φυσιολογική οικογενειακή ζωή
και να τον σπουδάσει όπως έπρεπε.

Τιμής ένεκεν ο Έντγκαρ θα προσθέσει στο οικογενειακό επίθετο και το επίθετο του ευεργέτη του: Έντγκαρ Άλλαν Πόε.

Η ΑΤΑΚΑ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ

O Claude Levi-Strauss 100 ετών!
(Γένν. 28/11/2008)

Τιμήθηκε σήμερα από τη γαλλική Ακαδημία, ο πρώτος ακαδημαϊκός που έφθασε, σήμερα, την ηλικία των 100 ετών, ο ανθρωπολόγος Κλοντ Λεβί-Στράους.
Ο τιμηθείς, που συγκαταλέγεται στους εξέχοντες διανοούμενους του περασμένου αιώνα, κατέχει έδρα ακαδημαϊκού από της 24ης Μαΐου του 1973.[...]

Γεννημένος στη διάρκεια του έτους 1908 στις Βρυξέλλες, από γονείς Γάλλους,
ο κ. Κλοντ Λεβί-Στράους θεωρείται ο θεμελιωτής της σύγχρονης Ανθρωπολογίας και τα έργα του: «Στοιχειώδεις δομές της συγγένειας» επίσης «Οι λυπηροί Τροπικοί» είναι και διαδεδομένα και προσφιλή.
Η ιστορικός ακαδημαϊκός Ελέν Καρέρ ντ' Ανκός [...] τόνισε [...] ότι ο τιμηθείς «κατανόησε πολύ εύστοχα, σε ό,τι αφορά τους Ακαδημαϊκούς, την κεφαλαιώδη σημασία των πολύ παλιών εθιμικών κανόνων, τεκμηριώνοντας ότι αυτοί κληροδοτούνται από γενιά σε γενιά στους κατιόντες, ενσαρκώνοντας με το προσωπικό του παράδειγμα και με έναν άριστο τρόπο την αξία ότι, σ' αυτούς ειδικά τους κανόνες, πρέπει να παραμένουμε διαχρονικά απολύτως πιστοί».
"Η Καθημερινή" , 27/11/2008

Παρασκευή, Νοεμβρίου 28, 2008

ΝΕΑ ΚΙΝΕΖΙΚΗ ΦΡΙΚΗ!

ΦΡΙΚΗ!
Η ΝΕΑ ΚΙΝΕΖΙΚΗ ΜΟΔΑ:
ΖΩΝΤΑΝΑ ΓΑΤΑΚΙΑ ΣΕ ΜΠΟΥΚΑΛΙΑ!
ΖΩΝΤΑΝΑ ΓΑΤΑΚΙΑ-ΜΠΟΝΖΑΪ!
*
ΤΑ ΑΤΥΧΑ ΖΩΑ ΕΙΣΑΓΟΝΤΑΙ ΣΕ ΜΠΟΥΚΑΛΙΑ,
ΤΡΕΦΟΝΤΑΙ ΜΕ ΚΑΛΑΜΑΚΙ ΚΑΙ ΑΦΟΔΕΥΟΥΝ
ΑΠΟ ΔΥΟ ΟΠΕΣ ΣΤΑ ΔΥΟ ΑΚΡΑ ΤΟΥ ΜΠΟΥΚΑΛΙΟΥ!
ΜΕΣΑ ΣΕ ΕΝΑ ΜΗΝΑ, ΤΟ ΚΕΦΑΛΙ ΚΑΙ ΣΩΜΑ
ΚΑΘΕ ΚΑΚΟΜΟΙΡΟΥ ΠΛΑΣΜΑΤΟΣ
ΕΧΟΥΝ ΠΑΡΕΙ ΤΟ ΣΧΗΜΑ ΤΟΥ ΜΠΟΥΚΑΛΙΟΥ
ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΟΠΟΙΟ ΕΧΕΙ ΕΙΣΑΧΘΕΙ (ΣΤΡΟΓΓΥΛΟ,
ΤΕΤΡΑΓΩΝΟ, ΟΡΘΟΓΩΝΙΟ, ΠΛΑΚΕ ΚΛΠ.).
ΥΣΤΕΡΑ ΠΩΛΟΥΝΤΑΙ ΩΣ "ΖΩΝΤΑΝΑ" ΑΞΕΣΟΥΑΡ ΣΠΙΤΙΩΝ!
*
ΔΙΕΣΤΡΑΜΜΕΝΑ ΜΥΑΛΑ ΕΠΙΝΟΗΣΑΝ
ΑΥΤΟΝ ΤΟΝ ΚΤΗΝΩΔΗ ΤΡΟΠΟ ΓΙΑ ΝΑ ΒΓΑΛΟΥΝ ΧΡΗΜΑΤΑ,
ΜΕ ΤΗΝ ΑΝΟΧΗ ΤΩΝ "ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΩΝ" ΑΡΧΩΝ,
ΠΟΥ , ΚΑΤΑ ΤΑ ΑΛΛΑ, ΕΙΝΑΙ ΤΟΣΟ "ΕΥΑΙΣΘΗΤΕΣ",
ΟΤΑΝ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΓΙΑ ΤΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ.






ΓΙΑ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ ΤΟ ΑΛΗΘΕΣ,
ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ

http://zealcorp.com/bonsaikitten/bkintro.html

ΥΠΟΓΡΑΨΤΕ ΤΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ ΣΑΣ
ΕΔΩ

http://www.petitiononline.com/J1A2D3E4/petition.html



Οι κινεζικές αρχές εκτέλεσαν το πρωί της Παρασκευής έναν επιστήμονα που κατηγορούνταν για κατασκοπεία για λογαριασμό της Ταϊβάν, σύμφωνα με την οικογένεια του εκτελεσθέντος. Ο Ουό Ουέιχαν, 59 χρόνων, είχε συλληφθεί τον Ιανουάριο 2005 στο Πεκίνο με την κατηγορία ότι διαβίβασε στην Ταϊπέι πληροφορίες στρατιωτικής φύσης, μεταξύ των οποίων αντίγραφα σχεδίων πυραύλων.Ο βιοχημικός, ο οποίος διακήρυσσε την αθωότητά του, καταδικάσθηκε σε θάνατο το Μάιο 2007 για αποκάλυψη κρατικών απορρήτων. Σύμφωνα με την οικογένειά του και με μη κυβερνητικές οργανώσεις, η δίκη του Ουέιχαν διεξήχθη χωρίς διαφάνεια και με αόριστες αποδείξεις. Η κόρη του επιστήμονα, Ραν Τσεν, κατήγγειλε ότι ο πατέρας της βασανίστηκε έτσι ώστε να ομολογήσει την ενοχή του.
in.gr
Περίμεναν πρώτα να περάσει η Ολυμπιάδα και μετά δολοφόνησαν
τον ατυχή επιστήμονα, αφού τον ανάγκασαν , όπως τόσο
καλά γνωρίζουν, να υπογράψει την κατασκευασμένη ομολογία ενοχής του.
Τον εκτέλεσαν ψυχρώ, όπως συνηθίζουν να κάνουν με όσους θεωρούν
"επικίνδυνους" για το ολοκληρωτικό καθεστώς τους.
Τα ανθρώπινα δικαιώματα είναι μονίμως γραμμένα στις
σόλες των φτηνοπάπουτσων Made in China
που έχουν κατακλύσει όλες τις χώρες του πλανήτη.
Φυσικά αυτά τα δικαιώματα τα υπερασπίζονται μερικοί
μόνο "φευγάτοι" μέσα ή έξω από τη χώρα των πιο
εξωφρενικών αντιθέσεων.
Οι λαοί και οι κυβερνήσεις όλου του "πολιτισμένου" κόσμου
κοιμούνται τον ύπνο του δικαίου, απόλυτα αδιάφοροι
και αδρανείς για τα αποτροπιαστικά εγκλήματα που συμβαίνουν εκεί.
Ο κυνισμός
που διακρίνει τη στάση των δυτικών κυβερνήσεων
απέναντι στο αιμοσταγές καθεστώς δεν έχει όρια.
Η διασφάλιση των επενδυμένων κεφαλαίων των
χιλιάδων επιχειρήσεών τους, που δρουν με αποικιακούς
όρους λειτουργίας με τις ευλογίες του (ψευδο)κομμουνιστικού
καθεστώτος, προέχει πάση θυσία, ακόμα κι αν οι
εκτελέσεις πραγματικών ή εικονικών ενόχων είναι καθημερινή
ρουτίνα στη χώρα που επαίρεται ότι συμφιλίωσε τον Μαρξ με τον Κέινς.
Θυμηθείτε ότι στη χώρα των επιγόνων του αιμοσταγούς Μάο
εκχωρήσαμε τα δικαιώματα της εμπορικής εκμετάλλευσης
του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας μας.
Η Ελλάς , η κοιτίδα της Δυτικής Δημοκρατίας, συμπεθέριασε
με τη χώρα που έχει ως εθνικό σπορ τη αφαίρεση της ανθρώπινης ζωής!


ΧΕΙΡΟΚΡΟΤΟΥΜΕ

Βραβεία σε νέες ελληνίδες επιστήμονες


Για τρίτη συνεχή χρονιά τρεις ελληνίδες επιστήμονες τιμήθηκαν για το σημαντικό ερευνητικό έργο τους με τα «Ελληνικά Βραβεία 2008 L΄ΟrealUΝΕSCΟ Για τις γυναίκες στην Επιστήμη», που αποτελούν τμήμα του διεθνούς προγράμματος το οποίο μετράει ήδη δέκα χρόνια ζωής, αναφέρει Το Βήμα (19.11.2008). Οι τρεις βραβευθείσες είναι οι:

* Δρ Αικατερίνη Ανδρεοπούλου , χημικός και διδάκτωρ του Τμήματος Χημείας του Πανεπιστημίου Πατρών, η οποία ερευνά νέα πολυμερικά υλικά για σύγχρονες τεχνολογικές εφαρμογές τόσο στο περιβάλλον όσο και στην ενέργεια, όπως φωτοβολταϊκά στοιχεία ή κελιά καυσίμου.

* Δρ Χριστίνα Δάλλα, λέκτωρ Φαρμακολογίας στην Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών, η οποία ερευνά τη συμπεριφορά, τη θεραπεία με φάρμακα και τις ορμόνες που εμπλέκονται στην κατάθλιψη, όπως επίσης την ανάπτυξη του εγκεφάλου και τον ρόλο της γένεσης νέων νευρικών κυττάρων στον εγκέφαλο των ενήλικων οργανισμών.

* Δρ Σωτηρία Μπουκουβάλα, λέκτωρ στο Τμήμα Μοριακής Βιολογίας και Γενετικής του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης και διδάκτωρ του Τμήματος Φαρμακολογίας του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης, η οποία εστιάζει την έρευνά της στη Φαρμακογονιδιωματική, που μελετά τον τρόπο με τον οποίο το γενετικό υπόβαθρο κάθε ατόμου επηρεάζει τον τρόπο ανταπόκρισής του σε μία θεραπεία.

Τα βραβεία, που συνοδεύονται από χρηματικό έπαθλο 10.000 ευρώ για καθεμία τιμηθείσα, επιβραβεύουν το ερευνητικό έργο νεαρών Ελληνίδων στον κλάδο των Βιοεπιστημών και των Επιστημών των Υλικών. Η επιλογή τους έγινε από επιτροπή κρίσεως με πρόεδρο τον καθηγητή Βιομηχανικής Χημείας στο Πανεπιστήμιο Αθηνών Νίκο Χατζηχρηστίδη , ο οποίος κατά την τελετή απονομής στο Πολιτιστικό Κέντρο του Πανεπιστημίου Αθηνών ανέφερε ότι είναι σημαντικό να παρέχονται τα μέσα στις νέες επιστήμονες για να ακολουθήσουν τις επιλογές τους.
__________________
"Σιγά τα αβγά! Σκοτώθηκαν επί χρόνια για δέκα ψωροχιλιάρικα.
Εγώ αυτά τα βγάζω σε δύο μέρες , χωρίς να κουνήσω το δαχτυλάκι μου
και κυρίως χωρίς να κουράσω καθόλου το μυαλουδάκι μου."

«Logicomix»


«Logicomix»
Τα μαθηματικά και η φιλοσοφία έγιναν κόμικς

Υπάρχει τρόπος ο κόσμος των μαθηματικών και της φιλοσοφίας να γοητεύσει και όσους δεν είναι ειδικοί. Με τη «μαγική» γλώσσα των κόμικς, λέει ο Απόστολος Δοξιάδης, μιλώντας στα Νέα (25.11.2008).
Μία φορά κι έναν καιρό μία παρέα φίλων στη σύγχρονη Αθήνα προσπαθεί να αφηγηθεί τη μεγάλη περιπέτεια της Λογικής: είναι τα μαθηματικά κομμάτι της; Είναι οι εφαρμογές της Λογικής θεμέλιος λίθος στον σχεδιασμό προγραμμάτων των ηλεκτρονικών υπολογιστών; Πώς τα υψηλά νοήματα και οι πυκνές έννοιες απλουστεύονται για να τα καταλάβουν και όσοι δεν είναι θεωρητικοί επιστήμονες;


Η απάντηση βρίσκεται στο «Logicomix». Ένα βιβλίο κόμικς που γεννήθηκε σε ένα ατελιέ στην Πλάκα, με πρωταγωνιστή έναν χαρισματικό επιστήμονα, συμπρωταγωνιστές επιστήμονες του 20ού αιώνα. Το «Logicomix» αρχίζει σε μια παλιά σοφίτα ενός εγγλέζικου αρχοντικού. Εκεί από όπου οι Απόστολος Δοξιάδης, Χρίστος Χ. Παπαδημητρίου, Αλέκος Παπαδάτος, Ανύ ντι Ντόνα ξεκίνησαν την ιδέα για το σενάριο και την εικονογράφηση ενός ταξιδιού γνώσης και αυτογνωσίας του φιλοσόφου, μαθηματικού, νομπελίστα Μπέρτραντ Ράσελ.

Ο συγγραφέας-μαθηματικός Απόστολος Δοξιάδης που υπογράφει αυτό το πρωτότυπο σενάριο μιλάει στην εφημερίδα για το πώς ένα κόμικς μπορεί να μας ανοίξει παράθυρα σε πιο βαθιές αλήθειες.

Γιατί οι συγγραφείς μπαίνουν μέσα στο σενάριο του κόμικς;
Παίζουν με το «Παράδοξο του Ράσελ»;

Ο κύριος λόγος είναι η δυσκολία να ερμηνεύσεις γεγονότα πραγματικά. Έτσι, στο μέρος του « Logicomix» που τοποθετείται στην Αθήνα του σήμερα κυριαρχεί η διαφωνία μου με τον Χρίστο Παπαδημητρίου για το αληθινό νόημα της ιστορίας που λέμε. Και δίνει στον αναγνώστη δυο διαφορετικές ερμηνείες της, τη δική του και τη δική μου. Παράλληλα, το μέρος αυτό χρησιμεύει ως μεγεθυντικός φακός, που εστιάζει σε κάποια σημεία της ιστορίας και τα εξηγεί χωρίς να τη βαραίνει. Γιατί το «Logicomix» δεν είναι ούτε «λογική για αρχαρίους», ούτε «εκλαΐκευση». Ο βασικός σκοπός του είναι αυτός του μυθιστορήματος: να πει μια ιστορία ανθρώπων, με τις ιδέες και τα πάθη τους.

Είναι το κόμικς η ιδανική φόρμα για να μπορεί
κάποιος να φτάσει περισσότερους ανθρώπους;

Λόγω της γλώσσας των εικόνων, το κόμικς «ταξιδεύει» καλύτερα, όχι μόνο μεταξύ διαφορετικών γλωσσών και πολιτισμών, αλλά και ηλικιών και μορφωτικών επιπέδων- με αυτή την έννοια είναι λίγο σαν τη μουσική. Επιπλέον διαθέτει διόδους προς τη μαγεία και το χιούμορ, δυο διαστάσεις που συχνά αγνοούν οι φόρμες που βασίζονται αποκλειστικά στον λόγο.

Από όλους τους μαθηματικούς και φιλοσόφους
γιατί επιλέξατε για πρωταγωνιστή τον Μπέρτραντ Ράσελ;

Α, είχε πολλές αρετές, μας τράβηξε σαν μαγνήτης! Ήταν άνθρωπος, παθιασμένος, πολυσύνθετος και, θα έλεγα, φωτογενής- και όχι μόνο κυριολεκτικά. Ακόμη, η παιδική του ηλικία προσφέρει ιδανική ευκαιρία για να καταλάβουμε σε βάθος τον ψυχισμό των ανθρώπων που αναζήτησαν απεγνωσμένα τη βεβαιότητα στη λογική.

Συναίσθημα, ένστικτο, συνήθεια είναι
αδυναμίες που μας υποδουλώνουν;


Αυτή είναι η άποψη των ορθολογιστών που εκφράζει στο βιβλίο ο Ράσελ. Όμως, ταυτόχρονα τα τρία αυτά είναι το έδαφος όπου πατά η ζωή μας. Αν γίνουμε άβουλα όργανά τους μπορεί φυσικά να μας υποδουλώσουν, αλλά το να τα αγνοήσουμε είναι ολέθριο - όπως δείχνουν οι βιογραφίες ανθρώπων που προσπάθησαν να είναι μόνο λογικοί.

Είμαστε ελεύθεροι να δημιουργούμε
όπως επιθυμούμε τον τρόπο της ζωής μας;

Υπάρχουν παντού και πάντα περιορισμοί, αδράνειες, άγνωστοι παράγοντες. Αλλά πιστεύω ότι κατά κανόνα είμαστε πολύ περισσότερο ελεύθεροι απ΄ ό,τι νομίζουμε.

Η επιστήμη εργάζεται υπέρ της ανθρώπινης βούλησης
ή υποστηρίζει τον νόμο του κέρδους;
Εξαρτάται πώς τη χρησιμοποιούμε.

Η τεχνολογία και οι υπολογιστές μπορούν
να αντιπροτείνουν άλλο σύστημα από αυτό της παγκοσμιοποίησης;

Κι εδώ διαφωνούμε με τον Χρίστο. Εκείνος είναι πολύ πιο αισιόδοξος, πιστεύει ότι το Διαδίκτυο είναι η μεγάλη ελπίδα για μία πιο ανοιχτή κοινωνία. Εγώ έχω μια πιο παραδοσιακή άποψη για τα ανθρώπινα. Πιστεύω ότι η φύση μας είναι πολύ πιο άκαμπτη, γενικά, από ό,τι θέλουμε καμιά φορά να πιστεύουμε. Αλλά ίσως η αλήθεια να είναι μία σύνθεση των δύο απόψεων.

Είναι η γνώση επικίνδυνη;

Στο ερώτημα αν η γνώση είναι επικίνδυνη, ο Απόστολος Δοξιάδης απαντά: «Η γνώση του υλικού κόσμου μπορεί κάλλιστα να γίνει επικίνδυνη- τα παραδείγματα είναι πάμπολλα. Όσο για την ψυχική γνώση, του ποιοι είμαστε, αυτή οι άνθρωποι τη θεωρούν επικίνδυνη, γι΄ αυτό την αποφεύγουν όπως ο διάολος το λιβάνι. Θα έλεγα ότι αυτό είναι ένα από τα κύρια χαρακτηριστικά του είδους μας: δεν μας αρέσουν οι καθρέφτες, εξόν κι αν είναι παραμορφωτικοί».

Υπάρχει ιδανικό εκπαιδευτικό σύστημα;
Όχι. Κι αυτό κυρίως- αλλά όχι μόνο- γιατί οι άνθρωποι δεν είναι ίδιοι, και το σύστημα που ίσως είναι ιδανικό για τον Α μπορεί να είναι το χειρότερο για τον Β.

ΕΜΕΙΣ ΤΣΗ ΚΡΗΤΗΣ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ, ΤΑ ΜΥΛΟΠΟΤΑΜΑΚΙΑ...

Αναστάτωση επικρατεί στην εκπαιδευτική και μαθητική κοινότητα του ορεινού Μυλοποτάμου, στο Ρέθυμνο, από τα απανωτά κρούσματα επιθετικής και παραβατικής συμπεριφοράς που παρουσιάζει, όπως αναφέρει ο Ελεύθερος Τύπος (27/11/2008), μικρή μερίδα μαθητών στο Γυμνάσιο της Κράνας.
Δύο «θερμόαιμοι» 15χρονοι μαθητές κούρεψαν συμμαθήτριά τους στη διάρκεια ενός διαλείμματος, με την απειλή σουγιά(!), ενώ πριν από λίγες ημέρες έσκασαν το λάστιχο του αυτοκινήτου καθηγήτριάς τους, η οποία τους είχε κάνει παρατήρηση για τα προβλήματα που δημιουργούν στο σχολείο.
Μετά τα δύο αυτά σοβαρά περιστατικά, οι καθηγητές, υπό την πίεση και του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, αποφάσισαν να απομακρύνουν τους δύο μαθητές, που φαίνεται να πρωτοστατούν στις φασαρίες.
__________________________
ΠΩΣ Ο ΧΑΡΙΔΗΜΟΣ ΜΥΛΟΠΟΤΑΜΑΚΗΣ
ΕΚΔΙΚΗΘΗΚΕ ΤΗ ΔΑΣΚΑΛΑ ΤΟΥ,
ΠΟΥ ΤΟΥ ΕΚΑΝΕ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ
ΓΙΑΤΙ ΤΡΑΥΜΑΤΙΣΕ ΜΕ ΣΟΥΓΙΑ ΣΥΜΜΑΘΗΤΡΙΑ ΤΟΥ
ΚΑΙ ΕΣΠΑΣΕ ΤΟ ΧΕΡΙ ΣΥΜΜΑΘΗΤΗ ΤΟΥ.
Ήπιασε τη γάτα τση δασκάλας του απ' το κεφάλι
και τση εσφίγγη τον λαιμό ώσπου της ήρθε ζάλη,
κι εμουγκαλίστη τρεις φορές το άτυχό της στόμα
κι εβρόντηξεν ο ουρανός κι εσκίστηκεν το χώμα,
και με μεγάλη ταραχή και μουγκρισμόν ομάδι
επήε η καημένη της ψυχή στο μαυρισμένον Άδη.
Έσυρεν ο Χαρίδημος απ' την ουρά το άτυχο γατί,
τράβηξε και το πέταξε εις τση δασκάλας το σκαλί.

***

ΟΙ ΞΕΧΑΣΜΕΝΟΙ: Λορέντσος Μαβίλης

Σε ανάμνηση του ηρωικού θανάτου του ,
σαν σήμερα, στο Δρίσκο της Ηπείρου,
πολεμώντας με το σώμα των εθελοντών Γαριβαλδινών,
κατά τον Πρώτο Βαλκανικό Πόλεμο.

ΛΟΡΕΝΤΣΟΣ ΜΑΒΙΛΗΣ
(Ιθάκη 1860- Δρίσκος 1912)

Ομορφιά

Σε σταυροδρόμια αγέλαστα, όπου σκλάβοι
της δουλειάς τυραγνιούνται στο λιοβόρι
σαν κολασμένοι, εμπόροι και μαστόροι,
κι όλους , από το χτίστη ως το μανάβη,

διάφορου (=κέρδους) δίψα μόνο τούς ανάβει,
περνάς εσύ, τόμου (=όταν) σκολάσεις, κόρη,
σαν περιστέρι, και το αγνό σου θώρι
τέλεια κάθε άλλη επιθυμιά τους παύει.

Μακριά από τ' ανθισμένα περιβόλια,
και αφώτιστοι απ' της Τέχνης την αχτίδα,
όμως για σε ξεχνούν κάθ΄έγνοια δόλια
και ειρηνεμένοι σαν από άγια ελπίδα
σε καμαρώνουν, μουρμουρίζοντάς σου:
"- Η Παναγία, πιτσούνι μου, κοντά σου!"
Frank Weston Benson (1862 - 1951): "Against the Sky

ΜΟΡΦΕΣ:William Blake

William Blake
(28 Nοεμβρίου 1757 – 12 Αυγούστου 1827)


Εισαγωγή στα έργα " Τα τραγούδια της της Αθωότητας " και
" Ο γάμος του Ουρανού και της Κόλασης".
Η απαγγελία των ποιημάτων συνδέεται εμφαντικά
με σκηνές βιβλικής Αποκάλυψης από τον
πρώτο Πόλεμο του Κόλπου, παρμένες από την κάμερα
του σπουδαίου γερμανού κινηματογραφιστή Βέρνερ Χέρτζογκ.
Περιέχονται στο φιλμ-ντοκουμέντο "Lessons of Darkness" (1992).
___________________________

William Blake
INTRODUCTION TO SONGS OF INNOCENCE

Piping down the valleys wild,
Piping songs of pleasant glee,
On a cloud I saw a child,
And he laughing said to me:

"Pipe a song about a Lamb!"
So I piped with merry cheer.
"Piper, pipe that song again;"
So I piped: he wept to hear.

"Drop thy pipe, thy happy pipe;
Sing thy songs of happy cheer!"
So I sung the same again,
While he wept with joy to hear.

"Piper, sit thee down and write
In a book, that all may read."
So he vanished from my sight,
And I plucked a hollow reed,

And I made a rural pen,
And I stained the water clear,
And I wrote my happy songs
Every child may joy to hear.


THE MARRIAGE OF HEAVEN AND HELL
(Proverbs of Hell, plates 7-9, excerpt)

Folly is the cloak of knavery.
Shame is Pride's cloke.
Prisons are built with stones of law,
brothels with bricks of religion.
The pride of the peacock is the glory of God.
The lust of the goat is the bounty of God.
The wrath of the lion is the wisdom of God.
The nakedness of woman is the work of God.
Excess of sorrow laughs. Excess of joy weeps.
The roaring of lions, the howling of wolves,
the raging of the stormy sea, and the destructive sword,
are portions of eternity, too great for the eye of man.
The fox condemns the trap, not himself.
Joys impregnate. Sorrows bring forth.
Let man wear the fell of the lion,
woman the fleece of the sheep.
The bird a nest, the spider a web,
man friendship.
The selfish, smiling fool, and the sullen,
frowning fool shall be both thought wise,
that they may be a rod.
What is now proved was once only imagin'd.
The rat, the mouse, the fox, the rabbit watch the roots;
the lion, the tyger, the horse, the elephant watch the fruits.
The cistern contains: the fountain overflows.
One thought fills immensity.
Always be ready to speak your mind, and a base man will avoid you.
Every thing possible to be believ'd is an image of truth.
The eagle never lost so much time as when he submitted to learn of the crow.
The fox provides for himself, but God provides for the lion.
Think in the morning. Act in the noon. Eat in the evening. Sleep in the night.
He who has suffer'd you to impose on him, knows you.
As the plow follows words, so God rewards prayers.
The tygers of wrath are wiser than the horses of instruction.
Expect poison from the standing water.
You never know what is enough unless you know what is more than enough.

ΜΝΗΜΗ ΓΙΩΡΓΗ ΠΑΥΛΟΠΟΥΛΟΥ

Arnold Böcklin (1827-1901): "Το νησί των νεκρών" ( πέμπτη εκδοχή-1886)
*
ΜΝΗΜΗ ΓΙΩΡΓΗ ΠΑΥΛΟΠΟΥΛΟΥ
[ Ιούλιος 1924- Νοέμβριος 2008]

ΤΟ ΑΓΝΩΣΤΟ ΣΩΜΑ

Ποιον πάνε στο άδειο ξυλοκρέβατο
δεμένον με μπαμπάκια
και γάζες και σύρματα;

Τρέχει το αίμα στάζει στη γη
χωρίς να υπάρχει το σώμα
το σώμα δε βρέθηκε
κι όμως το βλέπεις
ο νεκρός είν' εκεί
θερισμένος.

Πέφτει χιόνι τώρα και τον σκεπάζει
χιόνι στο ξυλοκρέβατο, χιόνι στο αίμα
καθώς φυσάει κι η μνήμη ξεπαγιάζει
λαξεύοντας προσεχτικά στον αγέρα
το άφαντο σχήμα του.
__________________


"Έχω γράψει τούτο το χαϊ-κου:

Όλοι χωράμε
οι ζωντανοὶ κι οι νεκροὶ
σ᾿ ένα ποίημα

Αλλὰ και όλη η μνήμη του κόσμου χωράει μέσα στην Ποίηση. Ή τουλάχιστον αυτή τη μαγική εντύπωση μας δίνει η τέχνη της Ποίησης. Πως όσα έχουν χαθεί και κείνα που θα έρθουν και θα περάσουν και θα χαθούν θα μείνουν για πάντα μέσα στην Ποίηση. Θα μείνουν για πάντα μέσα στην Ποίηση
« όσα κι αν είναι λίγα αυτά που σταματιούνται», όπως θα έλεγε ο Αλεξανδρινός.
"

Απόσπασμα από ομιλία του Γ.Π. με θέμα : "Τι είναι ποίηση"








ΜΟΡΦΕΣ :Jean Baptiste de Lully

Jean Baptiste de Lully
( 28 Νοεμβρίου 1632- 1687).


Born in Florence, the son of a miller, Lully had little education, musical or otherwise, but he had a natural talent to play the guitar and violin and to dance. In 1646, he was discovered by the Duke of Guise and taken to France by him, where he entered the services of Mademoiselle de Montpensier (la Grande Mademoiselle) as a scullery-boy. With the help of this lady, his musical talents were cultivated. He studied the theory of music under Nicolas Métru. A scurrilous poem on his patroness resulted in his dismissal.

He came into Louis XIV's service in late 1652, early 1653 as a dancer. He composed some music for the Ballet de la Nuit, which pleased the king immensely. He was appointed as the composer of instrumental music to the king and conducted the royal string orchestra of the French court, Les Vingt-quatre Violons du Roi (Twenty-four Violins of the King) or the Grande Bande (large band). He tired of the lack of discipline of the Grande Bande and, with the King's permission, formed his own Petits Violons.

Lully composed many ballets for the King during the 1650s and 1660s, in which the King and Lully himself danced. He also had tremendous success composing the music for the comedies of Molière, including Le Mariage forcé (1664), L'Amour médecin (1665), and Le Bourgeois gentilhomme (1670). Louis XIV's interest in ballet waned as he aged, and his dancing ability declined (his last performance was in 1670) and so Lully pursued opera. He bought the privilege for opera from Pierre Perrin and, with the backing of Jean-Baptiste Colbert and the king, created a new privilege which essentially gave Lully complete control of all music performed in France until his death.

He was a notorious libertine. In 1662, he did marry Madeleine Lambert, daughter of Lully's friend and fellow musician Michel Lambert, and proceeded to have ten children by her. But at the height of his career, in 1685, he felt confident enough to flaunt his relationship with Brunet, his young page from La Chapelle. Although his life is full of meteoric heights, his love affairs with boys and women brought him down in scandal several times to the great displeasure of Louis XIV and led to his renown as a sodomite.

Despite these scandals, he always managed to get back into the good graces of Louis XIV who found Lully essential for his musical entertainments and who thought of Lully as one of his few true friends. In 1681, Lully was appointed as a court secretary to Louis XIV and was ennobled, after which he wrote his name "Jean-Baptiste de Lully" and was addressed as "Monsieur de Lully".

On January 8, 1687, Lully was conducting a Te Deum in honor of Louis XIV's recent recovery from illness. He was beating time by banging a long staff (a precursor to the baton) against the floor, as was the common practice at the time, when he struck his toe, creating an abscess. The wound turned gangrenous, but Lully refused to have his toe amputated and the gangrene spread resulting in his death on 22 March. He left his last opera, Achille et Polyxène, unfinished.

****
ΑΚΟΥΤΕ
"Le Bourgeois Gentilhomme"
( Ο αρχοντοχωριάτης)

1. Ouverture. 2. Gavotte. 3. Canaries. 4. Marche pour la Cérémonie turque.
Le Concert des Nations.

Dir. Jordi Savall.

Η ΑΤΑΚΑ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ


"Ποτέ δεν έπεσε μια κυβέρνηση από τα σκάνδαλα. Άλλοι λόγοι τις ρίχνουν σιγά σιγά. Εξάλλου οι μισοί Έλληνες και το κράτος κλέβουν τους άλλους μισούς. Δεν είναι θέματα προς απάντηση όλα αυτά. Εκείνο που μπορώ να πω είναι πως λύση δεν είναι το να σπάει κάποιος βιτρίνες. Πιστεύω στην ψήφο. Δεν τη θεωρώ μικρό όπλο. Είναι όμως πολύ δύσκολο να είναι κάποιος πολίτης. Απαιτεί ελευθερία στο μυαλό, σκέψη, κρίση. Το παλιό ρητό που λέει «η Δημοκρατία χρειάζεται δημοκράτες» είναι πάντα επίκαιρο. Πάντως ό,τι κι αν λέγεται, χούντα δεν έχουμε."
ΒΛΑΣΗΣ ΚΑΝΙΑΡΗΣ
(Εικαστικός)


[Απόσπασμα από συνέντευξή του στη Μαίρη
Αδαμοπούλου στα ΝΕΑ (27/11/08),
με αφορμή την Έκθεση-Παρέμβασή του
στο Μουσείο Μπενάκη]

Πέμπτη, Νοεμβρίου 27, 2008

ΜΕΓΑΛΟΙ ΦΩΤΟΓΡΑΦΟΙ

ROBERT DOISNEAU
(1912-1994)



ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ / Falco : "Out of the Dark"

Falco
(1957-1998)

Out of the Dark



Ich krieg von dir niemals genug
Du bist in jedem atemzug
Alles dreht sich nur um dich
Warum ausgerechnet ich

Zähl die stunden, die sekunden
Doch die zeit scheint still zu stehn
Hab mich geschunden, gewunden
Lass mich gehn

Was willst du noch
Willst du meine tage zählen
Warum mußt du mich
Mit meiner sehnsucht quälen

Deine hölle brennt in mir
Du bist mein überlebenselixier
Ich bin zerrissen
Wann kommst du meine wunden kssen

Out of the dark
Hörst du die stunde, die dir sagt
Into the light
I give up and close my eyes
Out of the dark
Hörst du die stunde, die dir sagt
Into the light
I give up and you waste your tears
To the night

Ich bin bereit, denn es ist zeit
Fr unseren pakt ber die ewigkeit
Du bist schon da, ganz nah
Ich kann dich spren
Lass mich verfhren, lass mich entfhren
Heute nacht zum letzten mal
Ergeben deiner macht
Reich mir die hand
Mein leben, nenn mir den preis
Ich schenk dir gestern, heut und morgen
Dann schließt sich der kreis, kein weg zurck
Das weiße licht kommt näher, stck fr stck
Will mich ergehen

Muß ich denn sterben
Um zu leben

Out of the dark
Hörst du die stunde, die dir sagt
Into the light