Παρασκευή, Νοεμβρίου 07, 2008

Το Google έχει μάτια παντού!


Τεχνολογία
Κόσμος
Το Google έχει μάτια παντού!
Η Google κατηγορείται ότι συγκεντρώνει τόσο πολλές λεπτομερείς πληροφορίες για τους χρήστες της ώστε, λένε επικριτές του, κάνει μερικές κρατικές υπηρεσίες πληροφοριών να μοιάζουν με υπηρεσίες προστασίας ανηλίκων...
Στη Γερμανία, κυβερνητικές υπηρεσίες αντιδρούν στο σύστημα Street View της Google, ενώ στην Ιταλία ο Συνήγορος του Πολίτη έχει προβεί σε συστάσεις, αναφέρουν σε άρθρο τους Τα Νέα (6/11/2008).

Το σύστημα Street View της Google λειτουργεί μ΄ έναν στόλο από Ι.Χ. αυτοκίνητα που έχουν προσαρμοσμένες στην οροφή τους κάμερες οι οποίες με 11 φακούς καταγράφουν εικόνες 360 μοιρών.
Εδώ και λίγους μήνες, η ιντερνετική εταιρεία που έχει την έδρα της στην Καλιφόρνια φωτογραφίζει με τον τρόπο αυτόν δρόμους πόλεων σ΄ όλο τον κόσμο, συνδέει τις εικόνες με ψηφιακούς χάρτες και διαθέτει το όλο πακέτο στο Ίντερνετ.
Οποιοσδήποτε χρήστης του Ίντερνετ μπορεί πλέον να κατεβάζει όχι απλώς έναν χάρτη Google, αλλά και φωτογραφίες της περιοχής. Η εταιρεία σχεδιάζει επίσης μια λειτουργία που θα επιτρέπει στους χρήστες να κάνουν έναν εικονικό περίπατο σε μια πόλη.

Η μικρή πόλη Μόλφζεε, κοντά στο Κίελο, στη Βόρεια Γερμανία, φιλοξενεί αρκετούς πολέμιους της Google που θέλουν να κρατήσουν μακριά από την πόλη τους τα αυτοκίνητα αυτά. Προσέφυγαν στα τοπικά νομοθετικά όργανα και η Google θα χρειαστεί ειδική άδεια για να φέρει τα αυτοκίνητά της στο Μόλφζεε και να το φωτογραφίσει.
Οι αξιωματούχοι της πόλης αρνήθηκαν να τη χορηγήσουν και η άρνησή τους αυτή προκάλεσε αναταράξεις σ΄ όλη τη Γερμανία. Το τοπικό κοινοβούλιο του Σλέσβιχ-Χολστάιν, όπου βρίσκεται το Μόλφζεε, συζήτησε τον περασμένο μήνα το πρόγραμμα Street View. Έγινε λόγος ακόμη και για υιοθέτηση νομοθεσίας σε εθνικό επίπεδο. Η κορυφαία οργάνωση του Σλέσβιχ-Χολστάιν για την προστασία των προσωπικών δεδομένων προσφέρει στην ιστοσελίδα της μια επιγραφή που μπορεί κανείς να κατεβάσει, να τυπώσει και να τοποθετήσει στην αυλή του: «Όχι φωτογραφίες για το Google Street View».

«Αυτές οι φωτογραφίες, οι οποίες είναι διαθέσιμες σ΄ όλο τον κόσμο μέσω του Ίντερνετ, μπορούν εύκολα να συνδεθούν με δορυφορικές φωτογραφίες, τράπεζες δεδομένων με διευθύνσεις, καθώς και με άλλα προσωπικά δεδομένα», προειδοποιεί στο περιοδικό «Ντερ Σπίγκελ» ο Πέτερ Σάαρ, ο Γερμανός Ομοσπονδιακός Επίτροπος για την Προστασία Δεδομένων.
Με ένα κλικ, εξηγεί, θα είναι εύκολο να ελέγξει κανείς την κατάσταση, για παράδειγμα, μιας πολυκατοικίας. Οι τράπεζες θα μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν την πληροφορία για να αυξήσουν ή να μειώσουν μια υποθήκη.
Διαρρήκτες θα μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν τις εικόνες για να χτυπήσουν ένα σπίτι.
Η ιντερνετική αυτοκρατορία της Google έχει γίνει πολιτικό ζήτημα στη Γερμανία. Και μόνον ένα τμήμα των δεδομένων που συγκεντρώνει η εταιρεία προέρχεται από τις κάμερες στα αυτοκίνητα. Υπάρχει επίσης η δημοφιλής υπηρεσία Gmail, η ιστοσελίδα βίντεο ΥouΤube, ένα κοινωνικό δίκτυο με την ονομασία Οrkut και το πρόγραμμα Desktop της Google, που επιτρέπει στους χρήστες να ψάχνουν τους υπολογιστές τους. Με τις υπηρεσίες της αυτές, η Google έχει γίνει μια αυτοκρατορία συλλογής δεδομένων. Με κάθε κλικ του χρήστη, παίρνει δεδομένα τα οποία χρησιμοποιεί στη συνέχεια για να «εξατομικεύει» τις διαφημίσεις που προβάλλει.
Αυτή η έξυπνη εκμετάλλευση των πληροφοριών για άμεση διαφήμιση ήταν που μετέτρεψε την Google σ΄ έναν οργανισμό πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων. Πέρυσι τα έσοδα της εταιρείας υπερέβησαν τα 16 δισ. δολάρια. Και όλο και περισσότεροι πελάτες της αναρωτιούνται: Τι ξέρει άραγε η Google για μένα;
Σε σύγκριση μ΄ αυτά που ξέρει η Google για μας, πολλές υπηρεσίες πληροφοριών «μοιάζουν με υπηρεσίες προστασίας ανηλίκων», λέει ο Χέντρικ Σπεκ, καθηγητής Εφαρμοσμένων Επιστημών στο Πανεπιστήμιο του Καϊζερσλάουτερν, στη Νοτιοδυτική Γερμανία.
Θεωρητικά, προσθέτει, η Google θα μπορούσε να καταγράψει μια έρευνα για τεστ εγκυμοσύνης και, εννέα μήνες αργότερα, να στείλει σ΄ αυτήν που την έκανε διαφημίσεις για βρεφικές πάνες. Ή έξι χρόνια μετά να διαφημίσει προσφορές φροντιστηρίων...

Στην Ιταλία, το σύστημα Street View άρχισε να λειτουργεί το καλοκαίρι στο Κούνεο και επεκτάθηκε στη Ρώμη, το Μιλάνο, τη Φλωρεντία και το Λάγκο ντι Κόμο. Ενώσεις καταναλωτών έχουν συγκεντρώσει ήδη σημαντικό αριθμό διαμαρτυριών. Τον Ιούλιο, που άρχισε πειραματικά η λειτουργία του συστήματος, ο Συνήγορος του Πολίτη Φραντσέσκο Πιτσέτι ζήτησε να υπάρξει εγγύηση ότι «δεν θα φωτογραφίζονται πρόσωπα ούτε επιγραφές και οι περαστικοί θα προειδοποιούνται σαφώς για τη φωτογράφηση».
Τέσσερις μήνες μετά, ο Πιτσέτι επιμένει πως η Google πρέπει να καταστήσει «περισσότερο αναγνωρίσιμο» το σύστημά της εκεί όπου αυτό βρίσκεται σε λειτουργία. Ωστόσο πρόκειται για σύσταση και δεν έχει ακόμη αναληφθεί καμιά πρωτοβουλία.
e-paideia.net

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Exhibition Tour–Look Again: European Paintings 1300-1800

Join curators Stephan Wolohojian, Adam Eaker, David Pullins, and Anna-Claire Stinebring along with their special guests as they guide you th...