Σάββατο, Μαρτίου 31, 2007

Penguin Cafe Orchestra

Επειδή τα καλά συγκροτήματα είναι αγέραστα...

Ο παπα - Βύρων Πουαρό

" Ο κύριος Πολύδωρας μού είπε ότι είμαστε Χριστιανοί
και θα δω τον Άλεξ στον άλλο κόσμο.
Εγώ το παιδί μου δεν το χαρίζω ούτε στον ουρανό,
τα πνευματικά ζητήματα αφορούν την εκκλησία"
Νατέλα Ιντσουάιντσε
Μητέρα του εξαφανισθέντος
11χρονου Άλεξ

Είναι ο πολιτικός προϊστάμενος ενός θεσμού
που κύριο έργο του είναι η διαλεύκανση των εγκλημάτων.
Επί ένα χρόνο οι "ειδικοί" του ασχολήθηκαν "εξονυχιστικά"
με την "Υπόθεση Άλεξ" , αλλά ακόμα δεν είναι σε θέση
να δώσουν στην τραγική μάνα μία σαφή εξήγηση
για την εξαφάνιση του παιδιού της.
Σε μία κοινωνία μερικών χιλιάδων ψυχών,
όπου όλοι σχεδόν γνωρίζονται μεταξύ τους
και οι κινήσεις τους καταγράφονται καθημερινά
από εκατοντάδες μάτια, δε χρειάζεται να διαθέτεις
τις εξαιρετικές ικανότητες ενός Ηρακλής Πουαρό ,
για να ξετυλίξεις το κουβάρι και να οδηγηθείς
στη λύση του μυστηρίου.
Παρ' όλα αυτά , όσοι αστυνομικοί ασχολήθηκαν με την "Υπόθεση
Άλεξ" απέτυχαν παταγωδώς και ο φάκελος θα είχε μπει
στο ντουλάπι των ανεπίλυτων περιστατικών, εάν ο Τύπος
και κάποιοι ψυχωμένοι πεισματάρηδες της τοπικής κοινωνίας
δεν είχαν ξυπνήσει το βαθέως κοιμώμενο Κράτος.
Τώρα που τα πράγματα έχουν φτάσει σε ένα λεπτό σημείο
και οι Αρχές , αν το θελήσουν, μπορούν να αγγίξουν την Αλήθεια,
τώρα που το μέχρι προ τινος αρραγές μέτωπο της ένοχης Σιωπής
αρχίζει να παρουσιάζει βαθιές ρωγμές,
έρχεται ο νέος Ιππότης της Αποκαλύψεως και προσπαθεί να
καθησυχάσει τη μάνα υπενθυμίζοντας τα ουράνια δώρα
που οι παπάδες προσφέρουν παρηγορητικά στους πιστούς .
Μα η μάνα δε θέλει παπά για να κατευνάσει
τις μεταφυσικές της αγωνίες, αλλά ένα σοβαρό και υπεύθυνο
Υπουργό, που θα κινήσει γη και ουρανό , για να εξιχνιαστεί
η φριχτή αυτή ιστορία του αδικοχαμένου αγγελουδιού της.
Κρίνοντας
τον Υπουργό μας από τον έως τώρα βίο και
την πολιτεία του, θα έπρεπε η Νατέλα να έχει καταλάβει ότι αδολέσχης
Βύρων , για κάθε σοβαρό πρόβλημα που αντιμετωπίζει, εναποθέτει
πρωτίστως τις ελπίδες του στη συνδρομή του Θείου Πνεύματος
και δευτερευόντως στην ικανότητα των ανδρών των Υπηρεσιών του.



Ονειρεύομαι μουσικές...



Μιλάνε τη γλώσσα που ενώνει όλους τους ανθρώπους.
Είναι πολίτες της μουσικής Utopia, μιας περιοχής
απόλυτα υπαρκτής και ελεύθερης, όπου είναι άγνωστες
οι φυλετικές , θρησκευτικές, ιδεολογικές και εθνικές διαφορές.
Οι μουσικές τους πλημμυρίζουν με ηχοχρώματα την
γκρίζα καθημερινότητα και φτιάχνουν τη διάθεσή μας.
Για λίγα λεπτά ξεχνούμε τους λογαριασμούς που τρέχουν,
τη μίζερη εργασία μας και την κακία των ανθρώπων.
Ονειρεύομαι μια πόλη που οι δημόσιοι χώροι της
θα πάλλονται από καλή μουσική. Κάθε πλατεία
και ένα είδος: στην πλατεία Δικαστηρίων , σημείο
συνάντησης πολλών λαών, θα κυριαρχεί η ethnic,
στην Αριστοτέλους, των μαμάδων και των αραχτών,
θα μας διασκεδάζουν οι μπαλαντοποιοί όλου του κόσμου,
στις στάσεις των λεωφορείων της πλατείας Ελευθερίας
θα ευφραίνουν τους οικογενειάρχες με τα ψώνια από τη Μοδιάνο
οι μεγάλοι μας , ο Χατζηδάκις, ο Θεοδωράκης , ο Μαρκόπουλος
και ο Τσιτσάνης, ενώ μέσα από τις φυλλωσιές των δέντρων
απέναντι από τη ΧΑΝΘ θα τέρπουν τα ζευγαράκια απαλές
μελωδίες των Κλασικών και στην παραλία η μοντέρνα μουσική
θα προτρέπει τους μεσήλικες περιπατητές να ανοίξουν με κέφι
το βήμα τους, για να κάψουν τη χοληστερίνη
από τα σουτζουκάκια και το γύρο της Διαγωνίου.
Ονειρεύομαι ένα Δήμο που δε θα περιμένει να μας
"ψυχαγωγήσει" ex cathedra τρεις φορές το χρόνο με μουσικές
αμφίβολης έως απαράδεκτης ποιότητας, αλλά θα
προνοεί να μας φτιάχνει καθημερινά
τη διάθεση:
"Φυτεύοντας" εδώ και εκεί μουσικές κομπανίες,
συνδέοντας τα μεγάφωνα όλων των πλατειών
με καλούς ραδιοφωνικούς σταθμούς,
κάνοντας πράματα υψηλού γούστου και φαντασίας.
Ονειρεύομαι ένα Δήμο με φαντασία και
συναίσθημα , που θα προσπαθεί να γλυκάνει
λιγουλάκι τη ζωή των δημοτών του, αυτών των ταλαίπωρων
που τόσο φαρμάκι τους κερνάει καθημερινά...
Θα μου πείτε: " Όνειρα εαρινής νυκτός!".
Όνειρα , ναι , που όμως δε θέλουν πολλά,
για να γίνουν πραγματικότητα...
Allons enfants de la Lamogia Thessalonikiana!



Global Warming Bush


Ο Πρόεδρος των ΗΠΑ George W. Bush ανακοίνωσε την αντίθεσή του
στην υπογραφή ενός δεσμευτικού Πρωτοκόλλου
αντίστοιχου με το Πρωτόκολλο του Κιότο, για την ανάληψη σοβαρών
πρωτοβουλιών εκ μέρους των κυβερνήσεων προς την κατεύθυνση
της δραστικής μείωσης των ρύπων της ατμόσφαιρας.
Η αντιπροσωπεία των ΗΠΑ απέρριψε τις
αποφάσεις της Συνόδου των 180 χωρών στο Μόντρεαλ
ως πλήττουσες σοβαρά την αμερικανική βιομηχανία
και απεσύρθη.
Ο Μάκης με τον πατέρα του στο φεστιβάλ
των πρώην ανορεκτικών.

- Σβετλάνα, της λέω, γιατί χαραμίζεις τη ζωή σου
σ' αυτό το μπαρ; Αντί να σου πιάνει τον κώλο ο κάθε βλάχος,
έλα σε μένα
να σε κάνω κυρία, να σου δώσω ένα ελληνικό όνομα
και , όταν πεθάνω, όλη
η περιουσία μου να είναι δική σου.
- Και τι σου απάντησε;
- Είπε ότι θα το σκεφτεί. Πρώτα όμως
θέλει να δει το ετήσιο τσεκάπ μου!

Ανθολόγιο Βαλκάνιων Ποιητών


ΤΣΒΕΤΑΝ ΣΠΑΣΩΦ
(Βουλγαρία)

Μια τέτοια νύχτα

Μια τέτοια νύχτα θα με χάσεις.
Θα κλάψει ο γκιώνης στο σκοτάδι
σαν σκούξουν του εχθρού τα βόλια...

θα φέρνουνε στον τάφο μου λουλούδια
οι σύντροφοι. Η μάνα μου θα κλαίει
και θλιβερά θα μοιρολογάει.

Στον κήπο θ' ανθίσουν παπαρούνες.
Η ζήση θα κυλάει ελπιδοφόρα.
Οι νέοι θ' αγαπιούνται ευτυχισμένοι...

Για ύστερη φορά στον τάφο μ' έλα
και πες μου πως τα όνειρά μου
λαμπρή πραγματικότητ' έχουν γίνει!...

Μια τέτοια νύχτα θα με χάσεις,
θα κλάψει ο γκιώνης στο σκοτάδι
και πάλι νεκρική σιγή θα γίνει.

Μετάφραση: Πασχάλη Πασχαλέφσκι


Παρασκευή, Μαρτίου 30, 2007

Θεσσαλονίκη-αρχές του '60- Οι κινηματογράφοι

Στον εικόνιζόμενο πίνακα, που δημοσιεύτηκε στο
περιοδικό Κινηματογραφικός Αστήρ, το1961,
παρουσιάζονται 67 (!) λειτουργούντες κινηματογράφοι
στη Θεσσαλονίκη.
Επειδή ο πίνακας είναι ημιτελής, υπολογίζουμε ότι
οι κινηματογραφικές αίθουσες στην πόλη μας
πρέπει να ξεπερνούσαν τις...100.
Σήμερα ελάχιστες από αυτές διασώζονται.
Οι υπόλοιπες είτε έπεσαν θύματα της οικοδομικής μπουλντόζας
είτε μετατράπηκαν σε πάρκινγκ και σούπερ μάρκετ.
O tempora o mores!

Σημ.: Ο πίνακας και η φωτογραφία από
το Τάμαριξ, το πολύ καλό περιοδικό
της Θεσσαλονίκης ως Πολιτιστικής
Πρωτεύουσας το 1997.

Les Parapluies de Cherbourg

" Οι ομπρέλες του Χερβούργου", το πρώτο μουσικοχορευτικό φιλμ σοβαρών αξιώσεων του Ευρωπαϊκού κιμηματογράφου. Η ταινία- σταθμός της χαριέστατης Κατρίν Ντενέβ. Ένα μελό με φόντο τον πόλεμο της Αλγερίας, γραμμένο και σκηνοθετημένο από το Jacques Demy, με το μουσικό θέμα του Μισέλ Λεγκράν να διασώζεται ως κλασικό ως τις μέρες μας.


Πολύ γουστάρω, σύντροφοι, το Πάσχα των Ελλήνων,
τα κόκκινα αβγά και προ πάντων τους οβελίες τους.
Να βλέπω κρεατάδες και καταναλωτές να σφάζονται
για τα αμνοερίφια κι εγώ να κάνω το ετήσιο time out μου!

Της αγάπης αίματα με πορφύρωσαν, αλληλούια!!

Μίκης Θεοδωράκης: " Όταν μιλάτε για το Χριστόδουλο,
πρέπει πρώτα να πλένετε το στόμα σας!"














Α, ρε Μίκη, δεν είναι δυνατό να φοράς ταυτόχρονα
και το σκουφί του Γιακωβίνου
και το καλημαύκι του παπά!
Διάλεξε , επιτέλους, ποιο σου αρέσει περισσότερο,
γιατί μας έχεις τρελάνει τα τελευταία εικοσαετία
με τις μεταμφιέσεις σου.
Σε συμβουλεύω να κάνεις γρήγορα την επιλογή σου,
γιατί ετοιμάζομαι να πω και για σένα ό,τι
λένε για τους Ζουράρηδες, τις Κανέλληδες
και τους υπόλοιπους αριστεραγιούσους,
μωραίνει,
δηλαδή , ο Κύριος όν βούλεται απολέσαι...

ΥΓ. Μίκη μου, μήπως λες όλες αυτές τις κοτσάνες από τύψεις,
επειδή, όταν ο Χριστόδουλος , τα χρόνια της Χούντας, διάβαζε
σκληρά για να πετύχει στον αγώνα της ζωής,
εσύ σπαταλούσες τα νιάτα σου παραθερίζοντας με έξοδα του κράτους
στον Ωρωπό , τη Ζάτουνα και το εξωτερικό;

Συμβουλές προς Κλαζομενίους πολιτικούς


Κλαζομένιοι, θέλετε να απαλλαγείτε μια για πάντα
από τους οργανωμένους;
Βουτήξτε τους και πετάξτε τους στους σκουπιδότοπους,
η κάθε πόλη στο δικό της.
Εκεί είναι ο φυσικός τους χώρος.
Ύστερα αφήστε τους να ξεκαθαρίσουν τους
λογαριασμούς τους μέχρι τελικής επί των σκουπιδιών πτώσεως.
Αφού γίνει αυτό, τσιμπήστε όλους τους παράγοντες των ΠΑΕ
και ρίξτε τους στις χωματερές, για να προσφέρουν κοινωνική εργασία.
Όταν τις μετατρέψουν σε χώρους θαυμάσιου φυσικού κάλλους
και αναψυχής, απαγορέψτε τους διά βίου να ξανασχοληθούν
με αυτό που ονομάζεται "α(θ)λητισμός".

"Ας επιστρέψουμε στις πηγές!"


Το Γεώργιο Δαρδιώτη τον γνωρίζουμε από το σοβαρό
έργο που έχει να επιδείξει στο φιλολογικό χώρο
και κυρίως από τα βοηθήματά του για μαθητές
που επιθυμούν να μυηθούν
υπεύθυνα στις τεχνικές της συγγραφής
του δοκιμιακού λόγου .
Στο καινούριο του βιβλίο "Redeamus ad fontes- 33 παροιμιακές
φράσεις και ένας μύθος", που
κυκλοφόρησε το 2006,
επιχειρείται ο φωτισμός του ιστορικού πλαισίου μέσα στο οποίο
γεννήθηκαν ορισμένες από τις συνηθισμένες στον καθημερινό μας λόγο
παροιμιακές εκφράσεις, οι οποίες μπορεί να έχουν παμπάλαιη καταγωγή,
είναι όμως εξόχως επίκαιρες στις δύσκολες στιγμές της σύγχυσης
των αξιών και του αποπροσανατολισμού των ιδεών που διακρίνουν
την εποχή μας.
Η προσπάθεια του συγγραφέα δεν εξαντλείται στην απλή ερμηνεία
των παροιμιακών εκφράσεων , αλλά εκτείνεται έως την περιοχή
του δοκιμιακού στοχασμού, αναπτύσοντας ιδέες και παραθέτοντας
επιχειρήματα για διάφορα θέματα που αφορούν κυρίως τη
συγκρότηση του ηθικού μας βίου.
Τι σημαίνουν, λοιπόν, στη πράξη οι φράσεις: Ουδείς εκών κακός,
Έκαστος δύο πήρας φέρει, Timeo danaos et dona ferentes
και Carpe diem
; Πόσο επικαιρη επίσης μπορεί να είναι στις
μέρες μας η φράση Ου περί χρημάτων τον αγώνα ποιεύνται
αλλά περί αρετής;
Αυτοί και άλλοι πολλοί ερεθιστικοί αφορισμοί
πρέπει , κατά το συγραφέα, να εξωθούν
τον άνθρωπο σε μια διαρκή δοκιμασία των
ηθικών του αντοχών, να κάνουν τη σκέψη του να περιστρέφεται
γύρω από την έννοια του ουσιαστικού συμφέροντος, το οποίο
πολύ συχνά δυστυχώς επικαλύπτεται από το πρόσκαιρο και φαινομενικό.
Παρά τον ευδιάκριτο διδακτισμό που διακρίνει το βιβλίο
και κάποιες σκέψεις που εμφορούνται , κατά τη γνώμη μας,
από το πνεύμα μιας συντηρητικής αντίληψης των πραγμάτων, πιστεύουμε
ότι είναι ένα ενδιαφέρον πόνημα, που αξίζει να διαβαστεί
από όλους μας, νεότερους και πρεσβύτερους.


Ανθολόγιο Βαλκάνιων Ποιητών


ΣΛΟΜΠΟΝΤΑΝ ΜΑΡΚΟΒΙΤΣ
(ΓΙΟΥΓΚΟΣΛΑΒΙΑ)

Δεσμοφύλακα,
πάρε τον ύπνο απ' το δολοφόνο.
Μην τον αφήνεις να κοιμηθεί με ματωμένα χέρια.
Ας γίνει και πιο τρελός
μες τους τοίχους του πρώτου τάφου.
Δεσμοφύλακα, μην αφήνεις τον δολοφόνο του αδελφού σου
στην αναμάρτητη μέρα.
Μην τον αφήνεις δεσμοφύλακα ν' αποκοιμηθεί!
Μάρμαρη θάλασσα
Απρίλιος 1996

Μετάφραση: Τάμαρα Κόστιτς

Respect yourself!


Ου!!!
Θα ήμουν ευτυχισμένος...
Θα ανύψωνα το χαμηλό αίσθημα αυτοεκτίμησης που έχω από μικρός...
Θα ένιωθα μια πρωτόγνωρη δύναμη να με κατακλύζει...
Θα έτρεχα ελεύθερος στα όρη και τους κάμπους της πατρίδας μου...
Θα έριχνα όλες τις γκόμενες του κόσμου...
Θα αύξαινα το κύρος μου στη γειτονιά, που θα 'λεγαν "Κοίτα ο Λάκης!"...
Θα με ζήλευαν όλοι, όπου κι αν πήγαινα...
Όμως 40.000 και βάλε ευρώ είναι πολλά λεφτά κι εγώ δεν τα έχω.
Το ξέρω πως μπορώ να το πάρω με δόσεις των 800 ευρώ το μήνα.
Εγώ όμως παίρνω μόνο 1.100 ευρώ μισθό! Τι θα μου μένει για να ζήσω;
Τι; Πώς τα καταφέρνουν ο Λαμογιόπουλος ο εφοριακός και ο
Μακρυχέρης της πολεοδομίας, που έχουν κι αυτοί τσίλικες C;
Μα θέλει ρώτημα; Μακάρι να δούλευα κι εγώ στις υπηρεσίες τους.
Να κάνω δεύτερη δουλειά; Μα αυτήν την κάνω ήδη. Πώς αλλιώς
θα τα έβγαζα πέρα με τα έξοδα των παιδιών μου;
Να πουλήσω το κτηματάκι που έχω κληρονομικό στο Στουρνοχώρι;
Α, αυτό είναι μια καλή ιδέα! Βέβαια, θα χρειαστεί
να κάμψουμε τις αντιστάσεις της Μαρίας , της γυναίκας μου, που
ονειρεύεται να στήσουμε ένα λυόμενο με το εφάπαξ που θα πάρω
σε πέντε χρόνια, αλλά πιστεύω ότι θα την καταφέρω.
Αλλιώς είναι να κυκλοφορείς με Φιατάκι στη γειτονιά
και άλλο πρεστίζ έχεις με μία Μερσεντεσάρα...

Πέμπτη, Μαρτίου 29, 2007

"Εργαζόμαστε"!


" Η Κυβέρνηση και εγώ προσωπικά εργαζόμαστε, ώστε οι ασφαλιστικοί οργανισμοί, τράπεζες και χρηματιστηριακές να εργάζονται με απόλυτη διαφάνεια και με αυστηρούς κανόνες. Εργαζόμαστε ώστε σε όλο αυτό το σύστημα να υπάρχει απόλυτος και αποτελεσματικός έλεγχος..."


ΓΕΡΟΝΤΑΚΟΥ ΣΚΕΨΕΙΣ

"Εργαζόμαστε" , λέει ο Σάββας και το εννοεί.
Γιατί όμως χρησιμοποιεί μόνο τον Ενεστώτα διαρκείας,
αποφεύγοντας να βάλει και σε παρελθοντικούς χρόνους
το ρήμα "εργάζομαι";
Ξέρω τι θα μου απαντήσετε:
" Αν έβαζε το εργαζόμασταν
(Παρατατικός) ή το εργαστήκαμε (Αόριστος), τότε θα τους έκαιγε όλους,
διότι θα ήταν σαν να ομολογούσε την κραυγαλέα ευθύνη τους
για το σκάνδαλο των Ταμείων. Πονηρά σκεπτόμενος ο Κιλκισιώτης,
βάζει το πολλά υποσχόμενο για το μέλλον ρήμα ελπίζοντας
ότι θα ξεπεράσει τον κάβο χωρίς μεγάλες απώλειες."
Συμφωνώ απόλυτα με το σκεπτικό σας και επιπρόσθετα
λέω ότι όσα κι αν πούνε, όπως κι αν τα πούνε,
οι Καραμανλο ΤσιτουριδοΠροκοπουλοΓιακουματοΡουσσοπουλαίοι
είναι για γέλια.
Μου θυμίζουν τη γνωστή παροιμία:
"Να σε κάψω, Γιάννη, να σ' αλείψω μύξα!"
Τέλος, δύο ηλίθιες ερωτήσεις ολικής αγνοίας:
" 1. Ποιος είναι παλικάρι να πάρει το κρίμα επάνω του
και να βαδίσει προς το πλησιέστερο εισαγγελικό γραφείο
λέγοντας mea culpa;
2. Τα λεφτά τους οι ασφαλισμένοι θα τα πάρουν πίσω από
τους κλέφτες;"


Vivien Leigh: η γλυκυτάτη!

Η Βίβιαν Λι ( 1913 – 1967) υπήρξε μία από τις καλύτερες ηθοποιούς του 20ού αιώνα.Οι ερμηνείες της ως Scarlett O' Hara στο « Όσα παίρνει ο άνεμος» και Blanche DuBois στο «Λεωφορείο ο πόθος» (1951) θεωρούνται εξεπέραστες . Στην τριαντάχρονη καριέρα της ερμήνευσε ρόλους σπουδαίων δραματουργών, όπως του Noël Coward , George Bernard Shaw, W. Shakespeare. Ο δεσμός της με το ιερό τέρας της αγγλικής σκηνής Sir Laurence Olivier υπήρξε θυελλώδης. Παρακολουθώντας το video με φωτογραφίες της Λι και του Λόρενς, ακούμε το ρομαντικό τραγουδάκι του γνωστού μπαλαντοποιού Μπράιαν Άνταμς «When you love someone».
When you love someone - youll do anything
Youll do all the crazy things that you cant explain
Youll shoot the moon - put out the sun
When you love someone

Youll deny the truth - believe a lie
Therell be times that youll believe you can really fly
But your lonely nights - have just begun
When you love someone

When you love someone - youll feel it deep inside
And nothin else can ever change your mind
When you want someone - when you need someone
When you love someone...

When you love someone - youll sacrifice
Youd give it everything you got and you wont think twice
Youd risk it all - no matter what may come
When you love someone
Youll shoot the moon - put out the sun
When you love someone

Ουάου σας!


Προ ολίγων ημερών , έγινα μάρτυρας ενός σοβαρού ατυχήματος.
Μοτοσικλετιστής που κινούνταν στο δρόμο Θεσσαλονίκης-
Βασιλικών- Πολυγύρου, έξετράπη από την πορεία του , λίγο μετά
την αερογέφυρα της Θέρμης, και τραυματίστηκε μάλλον
σοβαρά , αν κρίνω από την αδυναμία του να κινήσει χέρια και πόδια,
γεγονός που εμπόδισε τους προστρέξαντες για βοήθεια
να τον μετακινήσουν.
Ασφαλώς θα πείτε, " Πήγαινε γυρεύοντας!" , βασιζόμενοι στην
εμπειρία που έχετε από ορισμένους δικυκλιστές που τρέχουν δίχως
κράνος σαν τρελοί στην άσφαλτο και προκαλούν τον
τρόμο στους συνετούς οδηγούς με τις επικίνδυνες προσπεράσεις τους.

Επειδή ήμουν παρών στο θλιβερό περιστατικό, σας διαβεβαιώ
ότι ο νεαρός και κράνος φορούσε και δεν έτρεχε υπερβολικά,
επομένως ουδεμία ευθύνη φέρει για την πτώση του.
Αυτή οφείλεται αποκλειστικά και μόνο στην κακή κατάσταση
του οδοστρώματος, το οποίο έχει "καθίσει" σε μήκος πολλών
χιλιομέτρων , δημιουργώντας άφθονα "σαμάρια" και τεράστιες
λακούβες, τα γνωστά δηλαδή εμπόδια των ελληνικών δρόμων,
που σπάνε τα νεύρα των οδηγών και καταστρέφουν ταχύτατα

τα αμάξια τους.
Το περιστατικό στο οποίο αναφέρθηκα είναι ένα μόνο από
τα άπειρα που συμβαίνουν καθημερινά στο οδικό δίκτυο
όλης της ελληνικής επικράτειας και τα οποία μεταφράζονται ετησίως
στο γνωστό ευρωπαϊκό ρεκόρ θανάτων και τραυματισμών που

κατέχει η χώρα μας.
Θεωρώ ότι οι Έλληνες οδηγοί έχουμε όλα τα κακά που μας
προσάπτουν οι ειδικοί,δηλαδή άγνοια, εγωισμό,
ζανμαφουτισμό, επιδειξιομανία, έλλειψη σεβασμού των άλλων κλπ.
Παρ' όλα όμως τα κουσούρια μας , πιστεύω ακράδαντα ότι
εξίσου συνεπεύθυνοι είναι και όλοι εκείνοι οι κρατικοί
λειτουργοί που είναι επιφορτισμένοι με την εποπτεία εφαρμογής
του ΚΟΚ αλλά και τη συντήρηση του οδικού δικτύου.

Η φρικτή εικόνα εγκατάλειψης, για παράδειγμα, των δρόμων
της αστικής και περιαστικής Θεσσαλονίκης οφείλεται
σ' αυτούς τους κυρίους, που, ενώ παίρνουν εκβιαστικότατα
τα ωραία μας λεφτά , δεν κάνουν σχεδόν τίποτε , για να έχουμε
οδόστρωμα σωστών προδιαγραφών, με καλά πατημένη,
ευδιάκριτα οριοθετημένη και προ πάντων αντιολισθητική άσφαλτο.
Αν πρέπει κάποιοι να καθίσουν στο σκαμνί εδώ και τώρα
για την εγκληματική τους αδιαφορία, αυτοί είναι οι ανευθυνοϋπεύθυνοι

της δημόσιας διοίκησης και των υπηρεσιών της.
Δεν μπορεί ο πάσα εις Ψωμιάδης ή ο κάθε Χ μεγαλόσχημος πολιτικός
να περνάνε δις και τρις εβδομαδιαίως από το δρόμο -καρμανιόλα που αναφέραμε
και να μην αγανακτούν από τις αναπηδήσεις αλα τραμπολίνο
των αυτοκινήτων που τους παραχωρούν το Ελληνικό Κράτος με
λεφτά που φτύνουμε αίμα για να τα βγάλουμε.
Η πίστα μότο κρος μας μάρανε, υπερφίαλοι μεγαλομανείς,
όταν δεν έχουμε δρόμους να διαβούμε! Εκτός εάν
θεωρείτε ότι όλος ο Νομός μας είναι κατάλληλος μόνο
για αγώνες μότο κρος! Τότε, πάμε πάσο!
Και τα λεφτά μας θα δίνουμε και το αίμα μας θα χύνουμε
ως γνήσιοι ραλίστες των κακοτράχαλων κατσικοδρόμων μας.
Ουάου σας και καληνύχτα σας!

Κάνιστρο εκλεκτής Ποίησης

Παλλαδάς*
(4ος αιώνας)
Τοῦτο βίος, τοῦτ᾽ αὐτό· τρυφὴ βίος. ἔρρετ᾽ ἀνῖαι·
ζωῆς ἀνθρώποις ὀλίγος χρόνος. ἄρτι Λύαιος,
ἄρτι χοροί, στέφανοί τε φιλανθέες, ἄρτι γυναῖκες·
σήμερον ἐσθλὰ πάθω· τὸ γὰρ αὔριον οὐδενὶ δῆλον.
(Greek Anthology 5.72)

Αυτός είναι ο βίος μας και τίποτε άλλο΄ η ζωή είναι ωραία΄
στο διάολο οι στενοχώριες! Λίγα τα χρόνια των ανθρώπων.
Για τώρα είναι οι ανέμελες σκέψεις, οι χοροί,
τα
λουλουδάτα στεφάνια και οι γυναίκες'
για σήμερα είναι τα ωραία' γιατί κανένας δεν ξέρει τι του ξημερώνει το αύριο.

*Παλλαδάς: Αλεξανδρινός επιγραμματοποιός, ένας από
τους τελευταίους Εθνικούς συγγραφείς του αρχαίου κόσμου.
Στην Παλατινή Ανθολογία σώζονται 150 επιγράμματά του,
ερωτικού, συμποτικού, σκωπτικού κλπ. περιεχομένου.

Μία συμβουλή:
Ποτέ μην αφήνετε τα αέρια να κυκλοφορούν στην κοιλιά σας,
γιατί περνούν μέσω της σπονδυλικής στήλης στον εγκέφαλο.
Από εκεί πηγάζουν οι βρόμικες σκέψεις μας!
Καταλάβατε;
Το θέμα , γιε μου, είναι να κεντρίζεις
τα ανθρωπιστικά αντανακλαστικά των κορόιδων.
Όλα τα άλλα μετά είναι υπόθεση ρουτίνας...

Ανθολόγιο Βαλκάνιων Ποιητών


ΠΕΤΡΕ ΣΤΟΪΚΑ
(ΡΟΥΜΑΝΙΑ)

Συνεπώς

Καμιά φορά δεν εσήκωσα τη μύτη μου ψηλά
δηλώνοντας με έμφαση
πως αυτός είμαι εγώ- συνεπώς,
έχω μεγαλύτερα δικαιώματα από σας
πάντα είπα
αγαπώ αυτό το πουκάμισο λιωμένο από ιδρώτα
αγαπώ αυτό το οποιοδήποτε κομμάτι ψωμιού
αγαπώ αυτά τα βασανισμένα χέρια
σας το λέει ένας άνθρωπος, ο οποίος δε γνωρίζει
πώς δείχνει ένα σπίτι πολυτελείας
δε είμαι τίποτα
και δεν θα 'μαι ποτέ τίποτα
βεβαίως στις προηγούμενες σελίδες αστειεύτηκα
μήπως πιστέψατε πως μου απονεμήθηκαν παράσημα
για εξαιρετικές καλλιτεχνικές αρετές;
η ζωή μου ήταν πάντα ένα φορτηγό για όλους
τέλειωσα το τσιγάρο μου
βιάζομαι φεύγω στην κηδεία
ενός σκοτωμένου σκυλιού του πωλητή του σιροπιού
με το χαμόγελο στα χείλη και σταυρωμένα τα χέρια
θα περιμένω την άφιξη των μουσώνων.
Μετάφραση: Ανδρέας Ράδος

Τετάρτη, Μαρτίου 28, 2007

Ελληνουράκιας ο οσιομάρτυς

Το μνημείο του "Ελληνουράκια"

Ελληνουράκιας, ο. Συμπαθής Έλλην πολίτης
που
μεταβαίνει σε δεκάδες ιδιωτικούς και δημόσιους οργανισμούς
και
αναμένει στωικά στην ουρά επί πολλές ώρες
αείποτε γκρινιάζων και ουδέποτε εξεγειρόμενος .
Ο Ελληνουράκιας παραδόξως επιβραβεύει διά της
ψήφου του τους βασανιστές του εκάστην τετραετίαν
Εκ της gerontakospedia


Αυτιάς , Κακαουνάκης, Λιάτσος, Παυλόπουλος,
Παπαδάκης, Τράγκας, Κουίκ, Δρούζα, Γιακουμάτος,
Παυλόπουλος, Μανώλης, Μενεγάκη, Ψινάκης,
Αρναούτογλου, Χρουσαλά, Μελέτη, Λιβανίου,
Μικρούτσικος, Πάνια, Αλεξανδράτου,
Χατζηστεφάνου, Στεφανίδου, Τριανταφυλλόπουλος,
Σκορδά, Λαμπίρη, Χαρδαβέλλας, Σεργουλόπουλος,
Μπακοδήμου, Βέρα στο δεξί, Ποτέ την Κυριακή,
Καλημέρα Ελλάδα, Πρωινός καφές, Ειδήσεις,
Παράθυρα, Πολύ μπλα μπλα, Η ζωή είναι παιχνίδι,
Σαρίτα είσαι η ζωή μου, La sousourela, Το πάρτι της ζωής σου,
Αξίζει να δεις, Κάθε μέρα καλημέρα, Καλομελ...

Λέτε να πάθω τίποτε
από την πολλή ηλιθιότητα που καταπίνω;
Γιατί γελάς, ρε ηλίθιε;

Τρεις σταθμοί από τη ζωή του Λεωνίδα

Εργένικη περίοδος


Παντρεμένος

Μετά το διαζύγιο
Λοιπόν , γιε μου, μια φορά κι ένα καιρό
ήταν τρία γουρουνάκια και τα έφαγα.
Και πέθαναν αυτά καλά και έζησα εγώ καλύτερα!
Εδώ τελειώνει το παραμύθι.
Άντε τώρα, καληνύχτα!

Ανθολόγιο Βαλκάνιων Ποιητών


ΒΙΖΑΡ ΖΙΤΙ
(ΑΛΒΑΝΙΑ)

Τόσο όμορφα κελάηδησε τ' αηδόνι
στις σιδεριές του φεγγίτη μου,
ώσπου κι οι σιδεριές μου γίναν
πράσινες κλάρες κερασιάς.

Το πάτωμα γέμισε με τιτιβίσματα

κι εγώ γονατισμένος
σαν τρίμματα ψωμιού,
σαν τρίμματα ζωής
τα μάζευα ένα το ένα.

Στο κελί, 1980
Μετάφραση:Νίκος Κατσαλίδας

Φρούδες ελπίδες


Δημόσιος υπάλληλος θεωρών κατηφής την χηρεύουσαν
καρέκλαν του Προέδρου του ΤΕΑΔΥ.
Γνωρίζουμε τα τυπικά και ουσιαστικά του προσόντα,
τους τίτλους σπουδών του (βασικών και μεταπτυχιακών) ,
την ικανότητα, την ευσυνειδησία και την ακεραιότητά του.

Κατανοούμε λοιπόν την κρυφή επιθυμία του υπαλλήλου
να καταλάβει τη θέση του εκπαραθυρωθέντος Προέδρου,
λόγω του γνωστού σκανδάλου.
Όμως κάποιος πρέπει να εξηγήσει στον κύριο ότι
τρέφει φρούδες ελπίδες, διότι:
α/ Δεν είναι γιος πρώην βουλευτή της Ν.Δ.
β/ Δεν είναι αποτυχημένος πολιτευτής της Ν.Δ.
γ/ Δεν είναι πρώην αξιωματικός των Ενόπλων Δυνάμεων.
δ/ Έχει περατώσει τις σπουδές του, πράγμα που σημαίνει
ότι ( αν κρίνουμε από τον προηγούμενο Πρόεδρο
που δεν είχε πανεπιστημιακό δίπλωμα)
η πανεπιστημιακή εκπαίδευσή του αποτελεί
μάλλον μειονέκτημα παρά πλεονέκτημα.




Τρίτη, Μαρτίου 27, 2007

Συμβουλές σε μία ευαίσθητη Κυρία...

50χρονος βίασε εξάχρονο. 32χρονος συνελήφθη
για εμπορία ναρκωτικών. 22χρονος λήστεψε και
βίασε 80χρονη. 40χρονη δολοφόνησε τον άνδρα της
επειδή την κακοποιούσε. 60χρονος ιατρός συνελήφθη
με φακελάκι κατόπιν καταγγελίας 47χρονης ασθενούς...

Αγαπητή Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων
δεν είσαι δίκαιη. Όλοι ξέρουμε ότι το καλό και το κακό
είναι οι δύο όψεις του ίδιου νομίσματος.
Όπως λοιπόν νοιάζεσαι για τα προσωπικά δεδομένα των εγκληματιών
και διαφυλάσσεις ως κόρην οφθαλμού την ανωνυμία τους,
πρέπει να προστατεύεις από το κακό μάτι και εκείνους
που ξεχωρίζουν ανάμεσά μας για τις επιτυχίες τους.
Η ζηλοφθονία, αγαπητή Αρχή, είναι ενδημική νόσος
στην κοινωνία μας, δηλητηριάζει τις σχέσεις μας
και καταστρέφει την ευτυχία των ανθρώπων
που διακρίνονται για τα επιτεύγματά τους.
Για λόγους λοιπόν ίσης μεταχείρισης, προτείνω την απαγόρευση
αναγραφής του ονοματεπώνυμου κάθε ατόμου
που ξεχωρίζει ανάμεσά μας για το θετικό του έργο.
Για παράδειγμα, από δω και μπρος πρέπει να λέμε:
Η Ακαδημία Αθηνών βράβευσε τον 38χρονο πυροσβέστη Χ. Ψ. για
τη σωτηρία συνανθρώπου του, ο 35χρονος Α. Β. τιμήθηκε
με το Α΄Βραβείο Μυθιστορήματος για το 2006, η 42χρονη Λ. Π.
δέχθηκε τα συγχαρητήρια του Προέδρου της Δημοκρατίας για
την αφιλοκερδή της προσφορά ιατρικών υπηρεσιών σε ασθενείς
που πάσχουν από τη νόσο του Αλτσχάιμερ κοκ.
Και για να απλοποιήσουμε περισσότερο τα πράγματα, τι θα λέγατε
να απαλειφθεί το ονοματεπώνυμό μας από όλα τα ατομικά μας
έγγραφα και να αντικατασταθεί από το γνωστό barcode ,
που έχουν τα αγαθά που αγοράζουμε στο σουπερμάρκετ;
Εμείς τότε θα διατηρούμε εφ' όρου ζωής την ανωνυμία μας
και οι δημόσιες αρχές θα κάνουν απερίσπαστες τη δουλειά τους.
Έτσι,
όταν παρανομούμε,οι δημοσιογράφοι
δε θα μας διασύρουν αποκαλύπτοντας
την πλήρη ταυτότητά μας, αλλά θα αναγκάζονται να δίνουν
στη δημοσιότητα μόνο όσα είναι απαραίτητα, πχ.
συνελήφθη 59χρονος εκτελεστής της Μαφίας,
με barcode iii1634278923, ο οποίος ομολόγησε το φόνο
23 ανθρώπων, μεταξύ των οποίων του γνωστού επιχειρηματία
Φ.Λ., με barcode uwe4536728.

Yma Sumac: Tumpa (Earthquake)

"Yma Súmac (born in Ichocán, Cajamarca, Perú September 10, 1922), also earlier spelled Ymma Sumak (from Ima Shumaq, Quechua for "how beautiful!") or Imma Sumack, is a noted vocalist of Peruvian origin. In the 1950s, she was one of the most famous proponents of exotica music, and became an international success based on the merits of her wide-ranging voice, which ranges "well over three octaves" and was commonly claimed to span four and five octaves at its peak."
From Wikipedia

Δευτέρα, Μαρτίου 26, 2007

Μια μελαγχολική βραδιά...

Ο χώρος διαλέξεων του βιβλιοπωλείου "Μαλλιάρης"
κατάμεστος. Και πώς να μην είναι, αφού μιλούσε
ο Χρίστος Ζαφείρης, ο γνωστός δημοσιογράφος και
ερευνητής της ιστορίας της πόλης μας;
Η διάλεξη οργανώθηκε από το δραστήριο "Φιλόλογο",
που πάντοτε διακρίνεται για την ποιότητα των εκδηλώσεών του.
Ο ομιλητής αναφέρθηκε , στη σύντομη αλλά ουσιαστική
περιδιάβασή του μέσα στο χρόνο, στις μεταμορφώσεις
της πόλης τα τελευταία εκατόν πενήντα χρόνια.
Μας θύμισε τον πολυπολιτισμικό χαρακτήρα της,
τα μεγάλα έργα ανάπλασης που έγιναν αμέσως
μετά από τις δύο μεγάλες πυρκαγιές και το συγκλονισμό
που δέχτηκε από τον ερχομό των προσφύγων από τη Μικρά Ασία
και το πογκρόμ των Εβραίων από τους Ναζί.
Στάθηκε ιδιαίτερα στην ευκαιρία που χάθηκε να εφαρμοστεί
στη Θεσσαλονίκη το συγκροτημένο σχέδιο πόλης του Εμπράρ
αλλά και στις ευθύνες των κυβερνήσεων, πριν και μετά
το Β' Παγκόσμιο Πόλεμο, που ενέδωσαν στις
απαιτήσεις της οικονομικής ελίτ αλλά και έκλεισαν τα μάτια
στο όργιο της αυθαίρετης δόμησης και της αντιπαροχής.
Έτσι φτάσαμε σήμερα να ζούμε σε μια πόλη-τέρας,
με πολύ κακή ρυμοτομία και χωρίς βασικές υποδομές,
γεμάτη υπερύψηλες πολυκατοικίες εργολαβικού τύπου
και με εξαφανισμένα σχεδόν
τα σημάδια της ιστορίας από το σώμα της.
Λες και δεν πέρασαν από αυτό τον τόπο οι Τούρκοι,
λες και δεν υπήρξαν ποτέ οι Εβραίοι...
Κλείνοντας την ομιλία του ο Χρίστος Ζαφείρης, μίλησε για τις
ευθύνες της σιωπηλής πλειοψηφίας αυτής της πόλης,
που υπό το δέλεαρ της αντιπαροχής δεν αντιτάχθηκε
στο γενικό ξύλωμα μνημείων και αρχοντικών, και ευχήθηκε
να γίνουν προσπάθειες για την αποτύπωση αυτής της ιστορίας
με κάθε μέσο, έστω και υπό τη μορφή ενός συγκροτημένου
φωτογραφικού μουσείου.

ΥΓ. Για όσους φλέγονται να μάθουν αν υπήρχαν επιφανείς
δημόσιοι και δημοτικοί άρχοντες στην εκδήλωση,
τους πληροφορούμε ότι δεν πάτησε το πόδι του κανείς.
Γιατί, άραγε; Μήπως θα ανεμιμνήσκοντο οικείων κακών ;

Όποιος μου μιλήσει για μπάλα, θα του κόψω την καλημέρα...


Είμαι ελληναράς τραμπούκος και σας λέω
παραπαίω παραπαίω
μα το χάλι μου δεν κλαίω

Αφιερωμένο σε όλους εκείνους τους "πατριώτες"
που μετέτρεψαν το Γήπεδο Καραϊσκάκη
σε χώρο χυδαιότητας και βαρβαρότητας.
Βεβήλωσαν έτσι τη μνήμη των δύσμοιρων προγόνων τους,
που έχυσαν το αίμα τους για να φτιάξουν
μια πολιτισμένη κοινωνία και όχι ένα σταύλο γουρουνιών.
Αφιερωμένο επίσης σε όλους τους πατριδοκάπηλους
αυτού του τόπου, που συδαυλίζουν με τα καμώματά τους
τη φασιστική φωτιά και δεν τους καίγεται καρφάκι
για τον κατήφορο που έχουμε πάρει ως κοινωνία.


Triplo Concerto Beethoven - Σολίστ με όργανα Stradivari

O Antonio Stradivari(1644-1737),
από την Κρεμόνα, υπήρξε ο καλύτερος κατασκευαστής εγχόρδων
οργάνων όλων των εποχών. Ειδικά, τα βιολιά και τα τσέλα
που κατασκευάστηκαν από το 1700 έως το 1724 χαρακτηρίζονται από μοναδική ακουστική τελειότητα.

Τα εμά, εσά...

Ώστε έτσι, ε; Κατάληψη της ΥΦΑΝΕΤ για πάντα!
Για να 'χουμε καλό ρώτημα, σε ποιον ανήκει η ΥΦΑΝΕΤ;
Σε σένα, που δεν έχεις πληρώσει ούτε ένα ευρουδάκι για
να τη χαίρεσαι, ή στο φορολογούμενο λαό που την
αγόρασε με τον ιδρώτα του και θέλει να τη δει
να γίνεται ένας πολυδύναμος πολιτιστικός χώρος;
Το θράσος σου , ρε αναρχόπουλο, είναι απύθμενο.
Είναι όπως λέμε: Τα εσά εσά και τα εμά πάλι εσά!
Δηλαδή όσα τσαμπουνάς για κοινωνικές απαλλοτριώσεις
και τα παρόμοια
πάλι για την πάρτη σου θα είναι;
Όχι, φιλάρα, δεν παίζω! Την ΥΦΑΝΕΤ δε στη χαρίζω!
Δε θα κάνεις εσύ μνημόσυνο με ξένα κόλυβα ...
Άμα γουστάρεις καμιά άλλη απαλλοτρίωση , γιατί
δεν προσφέρεις στα συντρόφια σου κάτι δικό σου,
το σπίτι σου , ας πούμε, ή το εξοχικό σου, ή κανά χωράφι
από τα προγονικά των γονέων σου; Που απ' ό,τι ξέρω έχουν πολλά.
Εδώ σε θέλω , μάγκα μου!
Εμπρός λοιπόν, κοινωνικοποίησε την περιουσία σου
και μάζεψέ τα από την ΥΦΑΝΕΤ, το γρηγορότερο!



Θεσσαλονίκη-αρχές 20ού αιώνα

"Αβδελλάδες", που περιμένουν στωικά τους πελάτες.
Μέσα στα μπουκάλια βρίσκονται ζωντανά τα αιμοβόρα σκουλήκια
που επί αιώνες χρησιμοποιούσε η παραδοσιακή ιατρική
για την αντιμετώπιση διαφόρων ασθενειών, όπως

της υπέρτασης, του πονοκεφάλου, της ουρικής αρθρίτιδας κ.α.
Οι βδέλλες αφθονούσαν σε περιοχές
γύρω από τη Θεσσαλονίκη, ονομαστές όμως ήσαν αυτές
που ενδημούσαν στα βαλτοτόπια της λίμνης των Γιαννιτσών.
Οι "αβδελλάδες" έκαναν γυμνόποδες βόλτες

μέσα στα βαλτονέρια και, όταν έβγαιναν στη στεριά,
κάθονταν και "ξεβδέλλιαζαν" τα πόδια τους, επιλέγοντας
αυτές που ήταν κατάλληλες για θεραπευτικούς σκοπούς.
Στη συνέχεια, πουλούσαν πολλές από αυτές σε γιατρούς ,
μπαρμπέρηδες και φαρμακοτριβεία και τις υπόλοιπες
σε ενδιαφερόμενους μεμονωμένους ιδιώτες.
Θεραπευτική βδέλλα

Απλή τρωκτική βδέλλα

Μάλτα πιπί γιοκ!

Κύριε Πόντιε, μετά το κάζο της τεσσάρας από τους
Τούρκους , το περασμένο Σάββατο, και την
επακολουθήσασα γενική κατακραυγή από τους
ορθοδόξους Έλληνας,
οι διεθνείς μας αντιμετωπίζουν μεγάλο ψυχολογικό πρόβλημα.
Αυτό έχει ήδη φανεί από την ανορεξία που τους έχει καταλάβει,
πιθανόν όμως να έχει επιπτώσεις και στον ύπνο τους,
προκαλώντας νυκτερινές ενουρήσεις.
Ως υπερήφανος Πόντιος και Έλλην που είσαι, καλείσαι να επιτελέσεις
το εθνικόν
σου καθήκον και να γίνεις
ο επίσημος χορηγός των κατουρλόπανων που χρειάζεται
επειγόντως η Εθνική μας , ενόψει του αγώνος της με τη Μάλτα .
Η ενέργειά σου αυτή θα συμβάλει τα μέγιστα στον αδιατάρακτο
ύπνο των ποδοσφαιριστών μας , που χρειάζονται φρέσκιες
δυνάμεις στον τιτάνιο αγώνα που καλούνται να δώσουν
εναντίον των λιονταριών της Μάλτας.

Οι περγαμηνές...


«Ποιοι είναι εκείνοι που θα τολμήσουν να διαχωρίσουν την Εκκλησία από το Εθνος; Ποιος θα τολμήσει να τιμωρήσει την Εκκλησία η οποία έχει περγαμηνές όμοιες των οποίων κανένας άλλος δεν έχει; Εδώ δεν είναι Γαλλία, όπου ο διαχωρισμός Εκκλησίας - Κράτους αποδείχθηκε μεγάλο λάθος».
Αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος
( από χθεσινό κήρυγμά του στο Βόλο)



Δύο φωτογραφικές περγαμηνές του Αρχιεπισκόπου επί Χούντας,

εποχή που, όπως ισχυρίζεται,
δεν είχε καιρό για την πολιτική , επειδή διάβαζε τα μαθήματά του,
όμως
συναγελάζονταν ,
λέμε εμείς, με τους δικτάτορες
και ευλογούσε τα έργα τους.

Οι φωτ. περιέχονται στο βιβλίο του Μ. Βασιλάκη Η μάστιγα του Θεού, Εκδ. Γνώσεις


ΜΙΑ... ΠΕΡΓΑΜΗΝΗ ΓΙΑ ΤΟ ΡΟΛΟ
ΤΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟΥ ΣΤΑ ΤΕΛΗ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ
(Η καταδίκη της Χάρτας του Ρήγα Φεραίου
και η κατάσχεση των αντιτύπων της)

Γρηγόριος ελέω Θεού Αρχιεπίσκοπος Κωνσταντινουπόλεως
Νέας Ρώμης και Οικουμενικός Πατριάρχης

Ιερώτατε μητροπολίτα Σμύρνης, υπέρτιμε και έξαρχε Ασίας
εν αγίω πνεύματι αγαπητέ αδελφέ
και συλλειτουργέ της ημών μετριότητος, κυρ Άνθιμε,
χάρις είη τη αρχιερωσύνη σου και ειρήνη Θεού!

Διά της παρούσης ημετέρας πατριαρχικής επιστολής
δηλοποιούμεν τη αρχιερωσύνη σου ότι συνέπεσεν
εις χείρας ημών εν σύνταγμα εις μίαν κόλλαν χαρτί ολόκληρον,
μεγάλην, εις απλήν φράσιν ρωμαϊκήν, επιγραφόμενον
"νέα πολιτική διοίκησις των κατοίκων της Ρούμελης,
των μικρών εν τη μεσογείω νήσων και της Βλαχομπογδανίας"
και ανεμνήσθημεν του ποιμαντικού χρέους.
Και διά τούτο γράφομεν τη αρχιερωσύνη σου να επαγρυπνης
εις όλα τα μέρη της επαρχίας σου, με ακριβείς ερεύνας
και εξετάσεις, όταν εμφανισθή τοιούτον σύνταγμα,
ως άνωθεν, εις τύπον ή χειρόγραφον, να συνάξης
άπαντα τα διασπειρόμενα, και να τα εξαποστέλλης
εις ημάς εν τάχει, μη επιμένων τα πλείστα, αλλ' αμέσως
όσα αν εμπίπτωσι κατά μικρόν να εξαποστέλλης.
Και πρόσεχε, αδελφέ, ίνα μη φανής παραμελών εις
τοιαύτην ποιμαντικήν και άγρυπνόν σου ταύτην
αρχιερατικήν επιστασίαν, και εκ της επαρχίας σου
εμφανισθή τοιούτον σύνταγμα διασπειρόμενον και δεν
το φανερώσης προς ημάς και εξαποστείλης τα τοιαύτα,
αλλά δι' άλλου τινός ή σταλθή ενταύθα ή ακουσθή
ότι αποδεικνύεις σε αυτόν ανίκανον, και του ποιμαντικού
χρέους ελλειπέστατον και αγρήγορον'
και εκ τούτου υποπίπτεις εις ανυποληψίαν και ποιμήν παρά
Θεού και της εκκλησίας εξ αποφάσεως.
Όθεν εντελλόμεθά σοι σφοδρώς να εγρηγορής όλαις δυνάμεσιν,
εν πάσι ταις μέρεσι της επαρχίας σου, και κώμαις και χωρίοις
παραλίοις και μεσογείοις, να μη παρεμπέση τοιούτον σύνταγμα
εις ανάγνωσιν τω χριστιανικών εμπιστευθέντι σοι λαώ,
όπερ να μη εμφανισθή πρώτον τη αρχιερωσύνη σου΄
ότι πλήρες υπάρχει σαθρότητος εκ των θολερών αυτού εννοιών,
τοις δόγμασι της ορθοδόξου ημών πίστεως εναντιούμενον.
Ούτω ποίησα και μη άλλως, εξ αποφάσεως , ίνα και
του Θεού χάρις είη μετά της αρχιερωσύνης σου!

1797 Δεκεμβρίου α΄.
+Κωνσταντινουπόλεως εν Χριστώ αδελφός

ΚΑΙ ΑΛΛΗ ΜΙΑ...ΠΕΡΓΑΜΗΝΗ
ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΓΑΛΛΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ
ΚΑΙ ΤΗ ΣΧΕΣΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ-ΣΟΥΛΤΑΝΟΥ

"[...]Αδελφοί μην πλανηθήτε εκ της προς σωτηρίαν οδού,
αλλά , καθώς πάντοτες με γενναιότητα και σταθερότητα
κατεπατήσατε τας μηχανάς του διαβόλου, ούτω και νυν
ότε εγγύτερον ημίν η σωτηρία κλείσατε τα αυτία σας,
και μην δώσετε καμμίαν ακρόασιν εις ταύτας τας
νεοφανείς ελπίδας της ελευθερίας΄ [....]
Παντού το φαντασιώδες της ελευθερίας αυτό σύστημα
του πονηρού επροξένησε πτωχείαν, φόνους, ζημίας, αρπαγάς,
ασέβειαν τελείαν, ψυχικήν απώλειαν και ανωφελή μεταμέλειαν.
Απατηλαί είναι, αδελφοί χριστιανοί, αι διδασκαλίαι
των νέων αυτών ελευθέρων΄και προσέχετε, φυλάξατε
στερεάν την πατροπαράδοτόν σας πίστιν, και ως οπαδοί
του Ιησού Χριστού
απαρασάλευτον την υποταγήν εις την πολιτικήν διοίκησιν,
όπου σας χαρίζει όσα αναγκαία μόνον εις την παρούσαν ζωήν,
και το τιμιώτερον από όλα, οπού δεν προξενεί
κανένα εμπόδιον ή βλάβην εις την ψυχικήν σας σωτηρίαν..."
Από την "Πατρική διδασκαλία",
κείμενο του 1798,
συγγραφέας του οποίου
αναγράφεται ο
Πατριάρχης Ιεροσολύμων
'Ανθιμος



Καλημέρα σας!



















Των Ελλήνων οι κοινότητες φτιάχνουν άλλους Γαλαξίες,
σινεμάς και σκουπιδάκια είναι δίδυμες αξίες!

Edith Piaf (1915-1963)

Απόσπασμα από την τελευταία συναυλία του "σπουργιτιού",
στο Olympia,το 1963, έτος δηλαδή που ο θάνατος του έκοψε τα φτερά.

Κυριακή, Μαρτίου 25, 2007

La vie en rose

Έχουμε ξαναγράψει για την " Εντίθ Πιαφ και
την ανεπανάληπτη φωνή της.
Προβάλαμε μάλιστα και ένα απόσπασμα από
μια κινηματογραφική της επιτυχία της δεκαετίας του '40.
Σήμερα είδαμε την ταινία του σκηνοθέτη Ολιβιέ Ντάαν
"Ζωή σαν τριαντάφυλλο", που δραματοποιεί τη ζωή
της μεγάλης τραγουδίστριας.
Συστήνουμε ανεπιφύλακτα να τη δείτε , όχι μόνο για
τη στιβαρή σκηνοθεσία του Ντάαν, που κινείται αδιάκοπα
και επιδέξια στον παροντικό και τον παρελθοντικό χρόνο,
αλλά κυρίως για την ερμηνεία της

Μαριόν Κοτιγιάρ, η οποία υποδύεται την Πιαφ με τρόπο
συγκλονιστικό.
Όσοι θα πάνε στον κινηματογράφο πρέπει να προετοιμαστούν
για ένα έργο που αποφεύγει τη θεοποίηση ή τη δαιμονοποίηση
της Πιαφ , στέκεται σε ορισμένους μόνο σταθμούς της ζωής της
και αποφεύγει να υποκύψει στον πειρασμό του κουτσομπολίστικου
κινηματογράφου, είδος στο οποίο διαπρέπουν κατά κανόνα
οι περισσότεροι αμερικανοί σκηνοθέτες.


ΝΥΝ ΥΠΕΡ ΠΑΝΤΩΝ

ΤΟ ΣΥΝΘΗΜΑ ΤΩΝ ΝΕΟΕΛΛΗΝΩΝ

Ή Ταν...

ή
επί Τας κεμπάπ,
Σις κεμπάπ,
Γιαουρτλού κεμπάπ...

Διαβάσαμε

ΕΠΕΤΕΙΑΚΟ
" Αν πάντως υπήρχε τηλεόραση το '21, αυτοί που σήμερα υμνούν τον ηρωισμό των προγόνων μας θα τάσσονταν αναφανδόν κατά της Επανάστασης.
Καθίστε ήσυχοι , θα έλεγαν, η βία γεννάει βία, η μόνη λύση είναι οι προωθητικές μεταρρυθμίσεις. Μην πολεμάτε, γιατί θα πέσει το χρηματιστήριο, θα ανέβει το έλλειμμα, θα πληγεί ο τουρισμός. Και αυτός ο Κολοκοτρώνης πώς θέλει να μας εκπροσωπήσει με τέτοιο επίθετο; Ας το κάνει τουλάχιστον "Θεόδωρος Οπισθιόλιθος"."
Γ. Ανανδρανιστάκης, Αυγή,25/3/07


Θεόδωρος Οπισθιόλιθος
ή
(κατά Γεροντάκο)
λαϊκά
Θοδωρής Πισωπέτρας
και αγγλιστί
Teo Backstone